Vervolging is goed voor de kerk.

Plaats reactie
Matthijs

Vervolging is goed voor de kerk.

Bericht door Matthijs »

GORINCHEM - Stichting De Ondergrondse Kerk (SDOK) publiceert in het jongste nummer van haar maandblad â€
Kislev

Bericht door Kislev »

:$
Tijn

Bericht door Tijn »

Ik vraag me af wat ik moet posten. Woorden zijn overbodig. Echt verschrikkelijk. Veel bidden is het minste wat we kunnen doen. Ik wist al wel dat het daar heel slecht leven is voor christenen. Ik word er toch weer opnieuw stil van... :sni
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Niet geweten dat dit nog voorkwam..

Het volgende stond er ook in. Geschreven door Richard Wurmbrand, oprichter van de SDOK, bracht 14 jaar in Roemeense gevangenissen door om zijn geloof.

"Geborgen in Christus

Statistieken van de Wereld Evangelisatie tonen aan dat er jaarlijks gemiddeld 167.000 christenen wereldwijd worden opgebracht vanwege hun geloof. Dit aantal geldt voor ieder jaar in het laatste kwartaal van de 20e eeuw.
Een zee van bloed en tranen en onuitsprekelijke pijn; wie zou noh 'halleluja' kunnen roepen?
Mensen van de Idi Amin's Oegandese Geheime politie kwamen om Kefa Sampamgi te vermoorden.
Zijn enige misdaad was dat hij christen was. De leider zei tegen Kefa: "We zijn gekomen om je te doden. Als je nog iets wil zeggen, heb je nu nog een kans voordat je dood gaat."
Hij antwoordde: Ïk ben reeds dood. Ik ben met Christus gestorven en mijn leven is geborgen bij God. U bent degene die echt in gevaar is! U bent dood in zonden. Ik zal tot God bidden dat, nadat jullie mij gedood hebben, Hij jullie zal redden van de eeuwige vernietiging."
Het gezicht van degene die de leiding had veranderde plotseling van woede naar nieuwsgierigheid. Hij liet zijn geweer zakken en gebaarde naar zijn makkers hetzelfde te doen. Toe vroeg hij: "Zou je nu voor ons willen bidden?" Kefa deed het.
Deze gebeurtenis vond plaats op een Pinksterzondag. Op deze dag werd een bijna moordenaar opgewekt uit de geestelijke dood.
Hij zei: "U hebt ons geholpen en nu zullen wij u helpen. Vrees niet langer meer voor uw leven. Wij zullen u beschermen."
Halleluja! We kunnen niet alleen de pijn dragen die ons toegebracht wordt door anderen, maar hen ook winnen voor het Koninkrijk van God."

[Aangepast op 17/7/03 door Lieneke]
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Wat een wonder! Wat is God goed!
Plaats reactie