Ik kreeg een link door van te beluisteren studies van Jan van Barneveld. Ik ken hem niet en heb ook nog niets beluisterd.
Zie http://janvanbarneveld.nl/multimedia
Wie kent hier iets van?
audio studies Jan van Barneveld
- jakobmarin
audio studies Jan van Barneveld
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Re: audio studies Jan van Barneveld
/
Laatst gewijzigd door barjan op 19 mei 2009, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bonny
- Contacteer:
Jan van Barneveld schrijft voor Het Zoeklicht, zit volgens mij ook in de redactie.
The Groom's still waiting at the altar
-
Ja al jaren het is inderdaad een dispy pre mill.Bonny schreef:Jan van Barneveld schrijft voor Het Zoeklicht, zit volgens mij ook in de redactie.
Het is heel sterk vanuit dit standpunt dat hij schrijft over Israël en het millenium.
Vroeger vond ik hem wel interessant totdat ik er te erg mee geconfronteerd werd en de éénzijdigheid van hun bijbeluileg ging inzien, hij gebruikt bepaalde bijbelsteksten die hem uitkomen en andere laat hij opzettelijk achterwege.
Dat heet eisegese, inlegkunde.
Maar Jan van Barneveld is geen theoloog van beroep, maar bioloog.
Maar Jan van Barneveld is geen theoloog van beroep, maar bioloog.
In cauda venenum.
-
Opzettelijk achterwege.Dat is een forse beschuldiging. Kun je dat hard maken?Alexander CD schreef:Ja al jaren het is inderdaad een dispy pre mill.Bonny schreef:Jan van Barneveld schrijft voor Het Zoeklicht, zit volgens mij ook in de redactie.
Het is heel sterk vanuit dit standpunt dat hij schrijft over Israël en het millenium.
Vroeger vond ik hem wel interessant totdat ik er te erg mee geconfronteerd werd en de éénzijdigheid van hun bijbeluileg ging inzien, hij gebruikt bepaalde bijbelsteksten die hem uitkomen en andere laat hij opzettelijk achterwege.
Inderdaad. En eens te meer als men zelf, kennelijk gans anders Jan van Barneveld, de vervangingstheologie aanhangt, en al wat daar Bijbels tegen pleit - er is zelfs niets voor - niet respecteert en het Sola Scriptura terzijde laat.
Thomas
Thomas
Waarom wordt deze discussie nieuw leven ingeblazen?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Hij kan wel dicht inderdaad; nu is het toch alleen maar rondschoppen.