JV op vrijdag, zaterdag of zondag?

Lecram

JV op vrijdag, zaterdag of zondag?

Bericht door Lecram »

Iedere gemeente die een +16 JV heeft, bepaalt zelf wanneer de vergaderingen plaatshebben.
Wanneer komt de JV bij jullie bij elkaar? Mijn ervaring is dat, wanneer de JV niet op zondag is, dat de opkomst veel lager is. Zelf ben ik voorzitter van onze plaatselijke JV. Deze is op zondagavond en ca. 80% van de jongeren is hier lid van. Ik hoorde van bijv. de GG in Veenendaal, waar veel jongeren zitten en vrijdagavond JV heeft, er slechts 30 lid van zijn.

Moet de JV op zondag om leden te winnen of ligt het ergens anders aan.

Wanneer jouw vereniging op zondag zou zijn, zou je, als je nu niet lid bent, wel lid worden?
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

The Critical Brother denkt dat als dag voor de JV de zondag het meest "ligt" bij de jeugd.
Op vrijdag en zaterdag willen de meesten toch iets "lossers". En dit in de goede zin van het woord bedoeld.............
Verder kan ik er weinig over zeggen, want bij ons is er op vrijdag- zaterdag- en zondagavond koffiebar en een JV hebben we niet.
Wel verschillende bijbelstudiekringen verspreidt over de hele gemeente bij gemeenteleden thuis.

The Critical Brother (niet van koffie hoor!) :%
Dr. A van Ruler

Bericht door Dr. A van Ruler »

Waarschijnlijk gaan wij (GG Zeist) een keer per maand JV op zondag houden om bepaalde groepen ook eens op JV te krijgen. Verder hebben we het elke week op vrijdagavond. Vind ik zelf een prima tijdstip. De zonda prefereer ik ook, maar niet elke week. Op zondag ga je geen videoavond ofzo houden. Zondag is uitermate geschikt voor preekbesprekingen. Die kunnen als de JV op zondag komt wat vaker geschieden dan de huidige 2 keer per jaar.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Bij ons in Moerkapelle wordt er om de week op zaterdagavond JV gehouden. De andere zaterdagavond is er soos!

Ik ben en blijf een zeer grote voorstander voor JV op zaterdagavond!!! Je trekt duidelijk minder jongeren, maar jongeren die niet willen 'stappen' geef je een manier om te ontspannen. Als je het op zondag of vrijdag doet, dan heeft men helemaal de vrije hand om te 'stappen' wat een erg kwalijke zaak is! Probeer op een overduidelijke uitgaansavond aan de jongeren een alternatief te bieden. Laat jongeren zelf meedenken, zoek de jongeren op en praat met ze, stuur persoonlijke uitnodigingen, enz.
Zorg dat er op de 'vrije' zaterdagavond een alternatief is, zodat men niet de overstap gaat maken naar 'stappen'.
Ook op zaterdagavond kan je een goede en bloeiende JV hebben. De JV in Moerkapelle zit nu in een dipt, maar vorig jaar hadden we 49 leden!!! Totaal ongeveer 90 jongeren tussen 16 en 19 jaar, dus ruim 60% kwam. Een bewijs dat het ook op zaterdagavond goed kan zijn.

Door 1 keer per maand op zondagavond samen te komen trek je meer jongeren, maar kijk er wel voor uit dat het niet ten kosten gaat van de avonden op zaterdagavond.
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Bij ons is het op zondagavond en is de JV ook erg groot. Ik vond het helemaal niet fijn dat het op zondag was. De enige avond in de week dat ik rust heb, even niet aan school en alles denk, nergens heen hoef...
Als je het niet op zondag doet is er natuurlijk wel een nadeel, dat veel jongeren op andere avonden al bezet zijn. Maar ik heb liever een rustige zondagavond.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door pingpongbal
Bij ons is het op zondagavond en is de JV ook erg groot. Ik vond het helemaal niet fijn dat het op zondag was. De enige avond in de week dat ik rust heb, even niet aan school en alles denk, nergens heen hoef...
Als je het niet op zondag doet is er natuurlijk wel een nadeel, dat veel jongeren op andere avonden al bezet zijn. Maar ik heb liever een rustige zondagavond.
Waarmee zijn dan de meeste jongeren bezet????
pingpongbal

Kridje,
Door de weeks hebben de meesten huiswerk, verjaardagen, repetitie van het koor, cathechisatie, cursussen, enz enz Vast nog wel meer dingen. Op zondagavond hebben de meesten niks te doen. Maar ik heb ook wel eens behoefte aan een avondje rust, vandaar dat ik van de JV af ben gegaan. Ik had het er ook niet naar m'n zin.
de Paus

Bericht door de Paus »

JV is bij ons op maandag avond........
Dr. A van Ruler

Bericht door Dr. A van Ruler »

...oftewel categisate???
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door pingpongbal
Kridje,
Door de weeks hebben de meesten huiswerk, verjaardagen, repetitie van het koor, cathechisatie, cursussen, enz enz Vast nog wel meer dingen. Op zondagavond hebben de meesten niks te doen. Maar ik heb ook wel eens behoefte aan een avondje rust, vandaar dat ik van de JV af ben gegaan. Ik had het er ook niet naar m'n zin.
Ook op zaterdagavond? Met examens wel, maar anders ook? Ik denk het effe niet en anders zijn we gewoon blind als we niet door hebben waar de meeste jeugd van de gereformeerde gezindte op zaterdagavond zit. Trouwens de laatste tijd ook al op vrijdagavond!
pingpongbal

Ja Kridje, ik weet dat veel jongelui op zaterdagavond op plaatsen zitten waar ze niet horen. Maar er zijn er ook een heel aantal van de JV die op zaterdagavond naar de SRB avonden gaan. :D
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Als je de JV op zaterdagavond houd, dan heb je een kans dat je de jongeren van verkeerde plekken vandaan houd.
Bij onze plaatselijke gemeente geld dat zeker!
de Paus

Bericht door de Paus »

Origineel geplaatst door Dr. A van Ruler
...oftewel categisate???
Geenzins. Catechese is bij ons op maandag, dinsdag en vrijdag. Als je 16 bent en je hebt catechese gehad, kun je zo doorlopen naar de overkant, naar het gebouw waar JV wordt gehouden.
Kuifje

Bericht door Kuifje »

Ik ga op zaterdag avond naar JV. als ik kijk hoe groot de jv is vind ik het nog niet zo verkeerd
En het is gelijk een goed zaterdag avond opvulling.

Gegroet Kuifje
Madtice

Bericht door Madtice »

Is JV een soort jeugdbijeenkomst? Vrijdagavond is de eerste vrije avond van het weekend, zaterdagavond is sport of uitgaan... zondagavond is available... meestal gaat het zo volgens mij.
Plaats reactie