Nieuw van de JBGG
- Wilma van den Berg
Nieuw van de JBGG
Nieuw van de Jeugdbond, Zin-in bezinningsavond voor +21 jongeren
Je bent ouder dan 21? Je hebt behoefte aan bezinning en ontspanning? Dan is de eerste Zin-in
bijeenkomst iets voor jou! De Jeugdbond gaat voor +21 jongeren activiteiten opzetten, die aansluiten bij jouw behoeften. ‘Zinin’ geeft dat weer. Bezin-ing, zin-in ontmoeting, zing-in, het hoort er allemaal bij. We hopen dat dit jou aanspreekt!
Zaterdag 28 maart 2009
Thema: ‘Knieënwerk’
Spreker: Ds. G.J. van Aalst
Jamessingel 2, Gouda
Aanvang: 19.45 uur
Aanvang Zing-in: 19.30 uur
Entree: € 5,- (excl. maaltijd), € 10,- (incl. maaltijd)
Vooraf wordt een maaltijd georganiseerd. Deze begint om 18.30 uur. Inloop is vanaf 18.15 uur.
Zin om ook te komen eten? Geef je dan op via zinin@jbgg.nl. Kijk voor meer info op ww.jbgg.nl
Je bent ouder dan 21? Je hebt behoefte aan bezinning en ontspanning? Dan is de eerste Zin-in
bijeenkomst iets voor jou! De Jeugdbond gaat voor +21 jongeren activiteiten opzetten, die aansluiten bij jouw behoeften. ‘Zinin’ geeft dat weer. Bezin-ing, zin-in ontmoeting, zing-in, het hoort er allemaal bij. We hopen dat dit jou aanspreekt!
Zaterdag 28 maart 2009
Thema: ‘Knieënwerk’
Spreker: Ds. G.J. van Aalst
Jamessingel 2, Gouda
Aanvang: 19.45 uur
Aanvang Zing-in: 19.30 uur
Entree: € 5,- (excl. maaltijd), € 10,- (incl. maaltijd)
Vooraf wordt een maaltijd georganiseerd. Deze begint om 18.30 uur. Inloop is vanaf 18.15 uur.
Zin om ook te komen eten? Geef je dan op via zinin@jbgg.nl. Kijk voor meer info op ww.jbgg.nl
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Re: Nieuw van de JBGG
Deze opmerking getuigt nou niet bepaald van éénsgezindheid.Hendrikus schreef:toe maar, een soort goedgekeurde jijdaar...
Ik bespeur een vooroordeel.
Maar ik ben, hoewel ik ver buiten de doelgroep val, heel blij met dit soort samenkomsten.
Ach, ik heb veel te veel meegemaakt als het erom gaat hoe er vanuit de GG werd gehandeld met jongeren die naar jongerenavonden gingen. Ouderlingen die stonden te spioneren wie van hun schaapjes bij zo'n verderfelijke gelegenheid naar binnen gingen (ja, een bijeenkomst rondom het Woord!), en die dan vervolgens huisbezoek kregen.
We lezen hier de pleidooien van Tiberius, het moet allemaal binnen de eigen gemeente.
En nou komt de jubuguggu met jongerenavonden!
't Zal wel voortschrijdend inzicht zijn. Maar wat is er in het voortraject al een schade aangericht....
We lezen hier de pleidooien van Tiberius, het moet allemaal binnen de eigen gemeente.
't Zal wel voortschrijdend inzicht zijn. Maar wat is er in het voortraject al een schade aangericht....

~~Soli Deo Gloria~~
Zullen we hier maar weer over op houden, dit resulteerd weer in welles - nietes, want op andere wijze kan er ook heel veel schade aangericht worden maar dat mag blijkbaar niet gezegd worden.Hendrikus schreef:Ach, ik heb veel te veel meegemaakt als het erom gaat hoe er vanuit de GG werd gehandeld met jongeren die naar jongerenavonden gingen. Ouderlingen die stonden te spioneren wie van hun schaapjes bij zo'n verderfelijke gelegenheid naar binnen gingen (ja, een bijeenkomst rondom het Woord!), en die dan vervolgens huisbezoek kregen.
Het initiatief is alleen maar toe te juichen!
Toch vind ik jouw reactie jammer Hendrikus. Je kunt 1001 redenen bedenken om negatief te zijn, maar ik vraag me af of jij uberhaupt nog wel iets positiefs in de GG wil zien. Natuurlijk zal het een antwoord zijn op Jijdaar en dergelijke (hoewel het de vraag is, want Jijdaar heeft een doelgroep die deels jonger is), maar tegelijkertijd hoor je van de critici dat de GG jongeren laat gaan en geen aandacht voor hun vragen heeft. Dus eigenlijk kan de GG dus niks goeds meer doen bij jou en sommige anderen.Hendrikus schreef:Ach, ik heb veel te veel meegemaakt als het erom gaat hoe er vanuit de GG werd gehandeld met jongeren die naar jongerenavonden gingen. Ouderlingen die stonden te spioneren wie van hun schaapjes bij zo'n verderfelijke gelegenheid naar binnen gingen (ja, een bijeenkomst rondom het Woord!), en die dan vervolgens huisbezoek kregen.
Als er, volgens jou, schade is aangericht, is er toch juist een extra reden om die schade te herstellen?Hendrikus schreef:Ach, ik heb veel te veel meegemaakt als het erom gaat hoe er vanuit de GG werd gehandeld met jongeren die naar jongerenavonden gingen. Ouderlingen die stonden te spioneren wie van hun schaapjes bij zo'n verderfelijke gelegenheid naar binnen gingen (ja, een bijeenkomst rondom het Woord!), en die dan vervolgens huisbezoek kregen.
Me dunkt dat deze bijeenkomst daar een bijdrage aan kan leveren.
Het initiatief is uiteraard heel erg goed.
Het motief is waarschijnlijk de jeugd binnen eigen muren te houden.
Daar heb ik wat vraagtekens bij.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Dat klopt, daarom sta ik sowieso wat gereserveerd tov alle activiteiten van de Jeugdbond die gericht zijn op bovenplaatselijke activiteiten, met name de districtsavonden, paasappels en hervormingsavonden e.d.Gian schreef:Het initiatief is uiteraard heel erg goed.
Maar net als jij vind ik het initiatief op zich heel goed.
Klopt, het is van harte toe te juichen. Wel een beetje aan de late kant. Verder hoop ik dat het qua vorm jongeren ook aan zal spreken...jvdg schreef:Als er, volgens jou, schade is aangericht, is er toch juist een extra reden om die schade te herstellen?Hendrikus schreef:Ach, ik heb veel te veel meegemaakt als het erom gaat hoe er vanuit de GG werd gehandeld met jongeren die naar jongerenavonden gingen. Ouderlingen die stonden te spioneren wie van hun schaapjes bij zo'n verderfelijke gelegenheid naar binnen gingen (ja, een bijeenkomst rondom het Woord!), en die dan vervolgens huisbezoek kregen.
Me dunkt dat deze bijeenkomst daar een bijdrage aan kan leveren.
Misschien komt er in de toekomst een samenwerking met de HHJO en LCJ...Gian schreef:Het initiatief is uiteraard heel erg goed.
Ik hoop dat er ook samenwerking komt met de JBGG en de HGJB.memento schreef:Misschien komt er in de toekomst een samenwerking met de HHJO en LCJ...Gian schreef:Het initiatief is uiteraard heel erg goed.
Ik niet. Ik vindt de HGJB ver van de gereformeerde gezindte afstaan, als je ziet wat voor muziek etc ze soms bij hun activiteiten betrekken. Zie bv een nummer van een band die de HGJB uitnodigd op hun nieuwe jongeren-tour: http://www.youtube.com/watch?v=XbN9ghgh ... re=relatedfreek schreef:Ik hoop dat er ook samenwerking komt met de JBGG en de HGJB.memento schreef:Misschien komt er in de toekomst een samenwerking met de HHJO en LCJ...Gian schreef:Het initiatief is uiteraard heel erg goed.
Waar zie je mij een pleidooi houden voor allemaal binnen de eigen gemeente?Hendrikus schreef:We lezen hier de pleidooien van Tiberius, het moet allemaal binnen de eigen gemeente.
Ik pleit voor ambtelijk toezicht. En meestal is dat inderdaad vanuit de eigen gemeente, maar dat kan gerust ook breder.
Wees blij, dat er nu een Bijbels, gereformeerd alternatief komt, in plaats van gelijk negatief te doen.
Die kans zit er in de nabije toekomst wel in, ja.memento schreef:Misschien komt er in de toekomst een samenwerking met de HHJO en LCJ...Gian schreef:Het initiatief is uiteraard heel erg goed.
Samenwerking met de HGJB zal inderdaad niets worden, vanwege wat je zelf al zegt: te ver van de gereformeerde gezindte afstaan.