Het topic werd gesloten (om eerdere polariserende opmerkingen) maar we waren volgens mij net bij een wezenlijke vraag aangekomen
Oude Paden schreef:
Given:
Over het verleden zijn ook verschillende meningen. Zelf vind ik de scheuring van 80 (als we spreken over een "leerverschil") niet geoorloofd. De lijnen Comrie en van der Groe moeten samen kunnen gaan in 1 kerkverband! Hou ook in gedachten dat het geslacht anno 2009 veraf staat van de scheuring! Zou een intensieve bespreking over " het leergeschil" geleid hebben tot eenheid? Ik denk dat ze er goed aan gedaan hebben zich beiden uitgesproken te hebben achter de lijn Kersten/Steenblok. Ze hebben teruggepakt voor de scheuring en beiden de breuk betreurd. Moeten we nou gaan graven tot de onderste steen boven is?? Weet je, als we dat gaan doen.....komt pas openbaar wie wij mensen eigenlijk ten diepste zijn!
ik waardeer de opstelling! Ook snap ik de moeilijke momenten voor de ouderen onder ons!
Laat ik zeggen dat ik niet onder de "ouderen" categorie behoor. Zoals gezegd vind ik de verschillende meningen over de toekomst niet het ergste (waartoe ook samengaan met de ggin behoort). De manier waarop het HEDEN binnen de ggin bv gegaan is, is respectloos. Bovendien is de houding van de ggin in deze ook niet netjes. Roepen om terugkeer van de gemeentes in het kerkblad, maar zelf geen actie ondernemen om daadwerkelijk tot een eenheid te komen met alle ggin bv gemeentes.. waarom naar de ander kijken voor de eerste stap als je nu werkelijk zo graag wil (tenzij je het roepen, scheur je af van je huidige kerkverband en kom bij ons een eerste stap vind)?
Verder is het normaal dat er naar motieven wordt gekeken als bijvoorbeeld een bedrijf van accountant wil wisselen... ja ik weet het slecht voorbeeld, maar de bedoeling is denk ik duidelijk
Oproepen tot wederkeer zonder zelf het gesprek aan te gaan
Re: Oproepen tot wederkeer zonder zelf het gesprek aan te gaan
Dit topic sluit ik.
Er is al (te-) veel over geschreven in andere topics en leidt alleen maar (weer) tot meer polarisatie, waarbij oude wonden worden opengereten.
Er is al (te-) veel over geschreven in andere topics en leidt alleen maar (weer) tot meer polarisatie, waarbij oude wonden worden opengereten.