Ik denk dat dat gevoel niet wederzijds is omdat Hij van je houdt.madelief1983 schreef:ik zou niet zo hard durven zeggen dat Hij niet bestaat. Maar het voelt nu niet alsof ik Hem nodig heb.Marnix schreef:Oke. Maar geloof je wel dat Hij bestaat? Dat je Hem nodig hebt? Dat je die relatie met Hem niet zo mist maar Hij die met jou wel mist? Een andere kerk, een alpha-cursus of wat dan ook kan je daar misschien mee helpen? Soms is het verlangen er wel zeg je. Dat moet je aanwakkeren. Als dat in je eigen kerk niet gebeurt, zelfs snel weer dooft, kijk dan verder. Maar laat het om dat soort zaken niet daardoor als een nachtkaars uitgaan.madelief1983 schreef:het geloof is heel diep weggezakt. ergens denk ik dat het er nog wel zit, omdat er soms wel het verlangen is. Maar vaak is al snel dat verlangen weer weg en ga ik weer over tot de orde van de dag.
ik bid niet meer, lees niet meer uit de bijbel en ga niet meer naar de kerk.
Maar goed, dit gaat over hele basale zaken, namelijk over zonde, dood, en genade, verlossing. Ooit ga je een keer dood en kan je dan en daarna nog steeds zeggen: Ik voel dat ik U niet nodig hebt? k hoop dat je daar goed over na wil denken, verder kijken dan het hier en nu. Als Hij bestaat en jou geschapen heeft en je Vader wil zijn, kan je dan zeggen: Ik heb U niet nodig?
Succes. Ik zal voor je bidden. Ik hoop dat je Hem weer echt mag leren en kennen zoals Hij is.