Aangifte verkrachting na drie maanden

Gesloten
tukkertje
Contacteer:

Aangifte verkrachting na drie maanden

Bericht door tukkertje »

Machteloos voelen ze zich... Een gezin uit Apeldoorn wacht al bijna drie maanden op het moment dat hun dochter bij de politie aangifte kan doen van verkrachting. De politie heeft nog geen tijd voor de aangifte gehad.
Het slachtoffer werd in november verkracht door een bekende. Aangifte doen bleek echter niet mogelijk en kan komende donderdag, drie maanden later, pas alsnog gedaan worden, meldt De Stentor. Uit privacy-overwegingen wil de familie niet met de naam in de krant.

Het meisje had wel, zoals bij zedenzaken gebruikelijk is, een intake-gesprek bij de politie, maar daarna kreeg ze bedenktijd. Het traject na aangifte is namelijk erg ingrijpend, redeneert de politie. Helemaal als de vermoedelijke dader een bekende van het slachtoffer is. Een slachtoffer moet daarom goed afwegen of hij of zij daadwerkelijk aangifte wil doen.

Toch stond het meisje erop om aangifte te doen en heeft ze gebeld om een afspraak te maken. "De politie zei toen echter dat ze geen tijd had om de aangifte op te nemen. We moesten in december maar terugbellen", vertelt haar vader in de Stentor.

Hij nam echter geen genoegen met die uitleg. "Ik heb de politie gebeld en gezegd dat ik het schandalig vond dat zij geen aangifte kon doen", zegt hij. "Volgens de politie was er geen capaciteit om de aangifte op te nemen. Daarnaast vertelden ze me dat ze in december nog vrije dagen op moesten maken."

Verontwaardiging

De vader van het meisje is verontwaardigd over de drie maanden bedenktijd. "Ik snap dat ze veertien dagen bedenktijd geven. Maar twee weken mogen geen drie maanden worden." Maandag kwam eindelijk het verlossende telefoontje: het meisje kan donderdag aangifte komen doen.

Huilbuien

"Mijn dochter is voor het leven getekend", vertelt de vader. De stiefmoeder van het meisje valt hem bij: "ze heeft huilbuien en is opstandig. Ze schrikt als iemand haar onverwachts aanraakt. We hopen dat, als ze aangifte heeft gedaan, een last van haar schouders valt. Ze moet het kwijt."

Nee, ze hebben wel tijd om bonnen uit te schrijven.
BoCo

Re: Aangifte verkrachting na drie maanden

Bericht door BoCo »

't Is dat de Stentor de bron is, maar je het klinkt Telegraaf-achtig.
Mocht dit juist zijn, dan lijkt dat mij reden om koppen te laten rollen. Zou nog minder als onprofessioneel zijn.
Ergert u niet, verwondert u slechts.
Lourens

Bericht door Lourens »

mag hier een slotje op voor zulke onzinnige en verstandloze discussies als men niet eens weet waar men over praat?
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
henriët

Bericht door henriët »

fluitje schreef:mag hier een slotje op voor zulke onzinnige en verstandloze discussies als men niet eens weet waar men over praat?
volledig eens
:lock :lock :lock :lock
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gesloten