Ik heb het een en ander van u gelezen.
Bij deze beaam ik dat niemand tot de Vader komt dan door Zijn Zoon.
U heeft veel gelezen en bestudeerd.
Tegelijkertijd besef ik dat ik veel fouten maak, maar mag ik geloven dat ik gered mag zijn door simpelweg Jezus te volgen.
Dat is op zich al een gave Gods.
Maar de liefde van God is waar ik uit leef , mijn troost uit put en zodoende van mijn naaste kan houden.
God is een rechter, maar doordat Christus gekruisigd is, heeft Hij geboet voor de zonden voor wie hem aannemen.
voor wie hem willen volgen.
Jezus heeft de tempel schoongeveegd en zal hem weer herbouwen!
in 3 dagen. en dat is wat Hij heeft gedaan.
Dat is de kern, dacht ik , van het evangelie.
Maar Jezus heeft ook geleerd elkaar lief te hebben, en mensen die daar minder van weten daarin aan te sporen, onszelf daarin aan te sporen.
de Heer ging ons tenslotte voor!
Een kinderlijk geloof! dat is waar Hij ons in aanspoorde. geloven als een kind.
Vandaar mijn vraag;
gelooft u nog als een kind?
met vriendelijke groet,
Gelooft u als een kind?
Gelooft u als een kind?
Laatst gewijzigd door Haas op 20 jan 2009, 23:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Gelooft u als een kind?
Het is me niet helemaal helder wat je met dit topic beoogt; ik heb in ieder geval de topictitel aangepast in wat ik vermoed dat je vraag is.
gewoon een vraag.
prima topictitel!
prima topictitel!
Zou je dit nader willen toelichten Haas?Haas schreef:...maar mag ik geloven dat ik gered mag zijn door simpelweg Jezus te volgen.
Dat is op zich al een gave Gods.
Maar de liefde van God is waar ik uit leef , mijn troost uit put en zodoende van mijn naaste kan houden.
Vnl. de kreet 'simpelweg'.
Gelooft u als een kind? is de topictitel maar Gelooft u nog als een kind? is de eigenlijke vraag van Haas.
Gelooft u nog als een kind? Dus eigenlijk veronderstel je dat we hier het geloof kwijt zijn?
Of uit welke beweging stel je die vraag eigenlijk?
Gelooft u nog als een kind? Dus eigenlijk veronderstel je dat we hier het geloof kwijt zijn?
Haas schreef:prima topictitel!

"simpelweg" in het kader dat het niet heel erg lastig hoeft te zijn. Ik probeer soms over mijn moeite heen te stappen. Ik weet dat ik er niet in hoef te blijven iig. in die zin simpelweg. Dat t kan!Zou je dit nader willen toelichten Haas?
Vnl. de kreet 'simpelweg
Laatst gewijzigd door Haas op 20 jan 2009, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
ik denk dat hij bedoelt dat het ingewikkeld is geworden.artistiek schreef:Gelooft u als een kind? is de topictitel maar Gelooft u nog als een kind? is de eigenlijke vraag van Haas.
Geloven als een kind, onvoorwaardelijk. We moeten worden als een kind.
Als je sommige discussies doorleest is dat ver boven kindernivo.
ik veronderstel niks, hoor! bovendien zou ik wel de laatste zijn iemand iets aan te praten, ofzo. Ik stel deze vraag uit eigen beweging; gewoon uit nieuwsgierigheid, om te weten te komen hoe anderen hier over denken. antwoorden op eigen vragen.....misschien heb je dr wel een dacht ik zo.artistiek schreef:Gelooft u als een kind? is de topictitel maar Gelooft u nog als een kind? is de eigenlijke vraag van Haas.

Misschien is geloven als een kind juist wel heel erg moeilijk..
Toen ik een kind was, was t simpeler... vandaar t woordje nog
Soms kan je t wel is moeilijk maken voor jezelf en voor anderen met alle dogma's en ingebeelde conclusies.
Dan herinner ik me de woordjes: "als een kind geloven".
Daar moet ik van zeggen dat ik me dan weer dichter bij God voel.
Bereikbaar, geen ver van me bed show!
ik was benieuwd naar reacties hierop.
Inderdaad, en het mooie is dat Jezus dat ook zei.Gabrielle schreef:ik denk dat hij bedoelt dat het ingewikkeld is geworden.artistiek schreef:Gelooft u als een kind? is de topictitel maar Gelooft u nog als een kind? is de eigenlijke vraag van Haas.
en dat is nog maar 1 onderwerp.
Het is geweldig, dat eenvoudige geloof van een kind.
Het kan ons grote mensen gewoon eens laten relativeren en zeggen: ja het geloof is eigenlijk simpel.
En wij mensen maken het vaak zo moeilijk met zware theologische discussies.
Laten we vaker naar de kinderen kijken en luisteren en daarvan leren.
Mooi voorbeeld vind ik altijd de kindergebeden. Vaak zo eenvoudig maar zo recht uit het hart.
Het kan ons grote mensen gewoon eens laten relativeren en zeggen: ja het geloof is eigenlijk simpel.
En wij mensen maken het vaak zo moeilijk met zware theologische discussies.
Laten we vaker naar de kinderen kijken en luisteren en daarvan leren.
Mooi voorbeeld vind ik altijd de kindergebeden. Vaak zo eenvoudig maar zo recht uit het hart.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Met diepgang is natuurlijk niets mis, maar diepgang kan ook een negatieve weerslag hebben. Altijd maar theoretiseren, dogmatiseren, willen ervaren, twijfelen, is het wel voor mij enzovooets. Geloven als een kind is je laten leiden als een kind, vertrouwen als een kind. Ik denk dat dat in onze kerken, met alle hoogopgeleiden, amateur-theologen enzo best wel eens onder druk kan staan. Het is dus goed dat Haas deze vraag stelt. Je gaan afvragen wat hij hier nou precies mee wil bereiken is al veel te volwassenGabrielle schreef:ik denk dat hij bedoelt dat het ingewikkeld is geworden.artistiek schreef:Gelooft u als een kind? is de topictitel maar Gelooft u nog als een kind? is de eigenlijke vraag van Haas.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."