'Voicemail is achterhaald'

Plaats reactie
tukkertje
Contacteer:

'Voicemail is achterhaald'

Bericht door tukkertje »

Het lijkt erop dat de voicemail zijn langste tijd heeft gehad. Ruim één op de vijf mobiele bellers luistert de ingesproken berichtjes nooit af of belt direct terug zonder het bericht te beluisteren. En bij één op de drie bellers staat de voicemailoptie zelfs permanent uitgeschakeld.
"Voicemail is achterhaald", constateert Vergelijk.nl, dat onderzoek deed naar het mobiele belgedrag van Nederlanders. Veel bellers zijn zelf ook al tot die conclusie gekomen, want een kwart stuurt een sms-bericht of e-mail als iemand mobiel niet bereikbaar is. Veertig procent van de bellers spreekt alleen in 'noodgevallen' een bericht in.

Ben Woldring van de bekende website Bellen.com herkent de tendens. Hij schrijft die deels toe aan het feit dat telecombedrijven ertoe zijn overgegaan voor elk gesprek - hoe kort ook - minimaal één minuut in rekening te brengen. Dus ook als je iemands voicemail aan de lijn krijgt of je eigen berichten wilt beluisteren.

Ook KPN zelf

"Veel consumenten hebben de functie daarom uitgeschakeld", zegt Woldring. "En als de aanbieders niet snel met nieuwe voicemailtoepassingen komen, zoals het langdurig archiveren of doorsturen naar e-mail van belangrijke berichten, denk ik dat zakelijke bellers dit voorbeeld zullen volgen en overschakelen op e-mail."

Marktleider KPN kon gisteren geen commentaar geven; de woordvoerder reageerde niet op het ingesproken bericht.

Wat vinden jullie van voicemail. Ik vind het hoogst irritant.
freek

Re: 'Voicemail is achterhaald'

Bericht door freek »

Dit klopt wel, denk ik. Zelf beluister ik mijn voicemail nooit omdat ik niet zou weten hoe. Maar mensen vragen me wel eens aan me: heb je mijn berichtje niet beluisterd? Nee dus...
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik geef ook de voorkeur aan sms. Berichten via voice zijn op zich wel makkelijker, maar dan moet er een methode zijn dat je ze gelijk kan afluisteren, zonder eerst te bellen naar een nummer en daar voor te betalen.... en dan van oud naar nieuw je onbeluisterde berichten te horen. De iPhone heeft daar bijvoorbeeld de mogelijkheden voor, je gaat naar de voicemail-applicatie en ziet gewoon in een lijstje 3 voicemails staan, druk je op eentje, dan speelt hij hem gelijk af. Dat werkt net zo direct en snel als SMS en dan is het wel handig.
Laatst gewijzigd door Marnix op 16 jan 2009, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix

Bericht door Marnix »

freek schreef:Dit klopt wel, denk ik. Zelf beluister ik mijn voicemail nooit omdat ik niet zou weten hoe. Maar mensen vragen me wel eens aan me: heb je mijn berichtje niet beluisterd? Nee dus...
Zo moeilijk is het niet, je belt naar een nummer en dan kom je in je voicmailbox. Er zijn 10 nieuwe berichten. Om berichten te beluisteren, toets 1. Druk je op 1, dan hoor je wanneer het bericht is ontvangen en dan de boodschap.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lourens

Bericht door Lourens »

Ik gebruik mijn voicemail regelmatig nog.

Ik heb een telefoon van de baas die ik ook prive mag gebruiken.
In mijn vrije tijd ben ik dus selectief met opnemen.
Als het belangrijk is moeten ze maar wat inspreken, anders bel ik zeker niet terug (met de interne nummers kan je trouwens toch niet zien wie er belt).
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Rens

Bericht door Rens »

Marnix schreef: zonder eerst te bellen naar een nummer en daar voor te betalen.... .
ik heb sowieso geen voicemail op m'n mobiel om de stomeenvoudige reden dat niemand dat nummer heeft..........ik heb 'm alleen om in geval van nood zelf te kunnen bellen...

en met de vaste telefoon kost het niks om je berichten te beluisteren......ik kijk altijd wel of er berichten zijn binnengekomen als ik weg ben geweest...
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
freek

Bericht door freek »

Marnix schreef:
freek schreef:Dit klopt wel, denk ik. Zelf beluister ik mijn voicemail nooit omdat ik niet zou weten hoe. Maar mensen vragen me wel eens aan me: heb je mijn berichtje niet beluisterd? Nee dus...
Zo moeilijk is het niet, je belt naar een nummer en dan kom je in je voicmailbox. Er zijn 10 nieuwe berichten. Om berichten te beluisteren, toets 1. Druk je op 1, dan hoor je wanneer het bericht is ontvangen en dan de boodschap.
Ik weet niet naar welk nummer :D
Lourens

Bericht door Lourens »

bijna standaard voor iedere provider: 1233
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
henriët

Bericht door henriët »

Wij kunnen niet meer bij het menu komen om de boodschap te veranderen zeg maar.. er zat een code op..
althans dat kon.. en op de een of andere manier heeft Jetje dat weten te bereiken................
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Marnix

Bericht door Marnix »

freek schreef:
Marnix schreef:
Ik weet niet naar welk nummer :D
Inderdaad, en anders kan je dat met google door 2 woorden in te typen, terugvinden :) Of het hier even vragen :D
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

tukkertje schreef:

Wat vinden jullie van voicemail. Ik vind het hoogst irritant.
Persoonlijk gebruik ik voicemail, vind SMS irritant, en bekijk in wezen nooit SMS berichten.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Marnix

Bericht door Marnix »

smaken verschillen. Ik vind SMS erg handig :) heb ik net zo verstuurd en veel sneller gelezen dan een voicemail :)
Plaats reactie