Minister Van Middelkoop jokt over interview

cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door cosmo »

Een christenminister? Hij is in de eerste plaats minister en dan pas christen.
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Marco »

cosmo schreef:Een christenminister? Hij is in de eerste plaats minister en dan pas christen.
?
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Unionist »

artistiek schreef:
Unionist schreef:
artistiek schreef: Dat wordt weer plussen voor SGP :hum
Ja, want als je je broeder in zonde ziet vallen, denk je: Mooi, scoren!!

Wat is dit een walgelijke en hoogmoedige reactie zeg.

Ik vind het een een blamage dat een christenminister zo in het nieuws komt, je vraagt je af wat christenen dán onderscheidt van de wereld. Ik word hier echt verdrietig van als CU 'er.

Maar deze reactie van artistiek vind ik nog zondiger en goddelozer dan de leugen van Van Middelkoop. Zelfs als je dit alleen maar denkt, moet je je diep schamen en verootmoedigen vaoor God.

Sorry, ik was niet meer van plan op dit forum te reageren, maar hier moest dat wel.
Wat een vreselijke scheinheilige reactie is dit zeg, haal eerst even die balk uit je ogen voordat je naar een splinter bij een ander kijkt...
Mijn reactie is verre van broederhaat maar gewoon een realistische prognose dat er straks weer uit de achterban van de CU overlopers zijn die gaan zoeken naar een stabielere partij... logisch toch? En dan komen ze o.a. bij de SGP terecht.
Overigens vraagt jij jezelf over de CU af wát de christen nog onderscheidt van de wereld, dat is bij de SGP geen vraag.

Een beetje een vergezochte feedback van je...
Nu begrijp ik het helemaal niet meer. Maar dat zal wel aan de balk in mijn oog liggen.

Ik noem dit niet erger dan wat de minister deed. Ik regaeer hier alleen op wat Artistiek deed, als ik op de minister reageer, moet ik bij hem zelf zijn, of binnen mijn eigen partij.

Ik ben me ook niet bewust van enige schijnheiligheid in mijn posting.

Ik heb het niet over broederhaat, ik mis alleen een gebrek aan broederliefde. Als een hooggeplaatste christen een misstap begaat en je eerste reactie is: zo, dat is goed voor de concurrent, heb je dan wel enig zicht op de ernst van deze misstap voor hem persoonlijk en wat de gevolgen daarvan zijn voor de publieke opinie over christenen in het algemeen, zoals Erasmiaan o.a. signaleert?

En de opmerkuing dat SGP'ers zich niet hoeven afvragen wat het verschil is tussen hen en de wereld, doet me sterk aan Lukas 18 denken.

Nogmaals: ik vind het uitermate verdrietig wat de minister gedaan heeft, en ik vind het óók uitermate verdrietig hoe daar op gerageerd wordt vanuit de wereld. Maar dat er vanuit christeljk, ja reformatorisch Nederland op deze wijze op gereageerd wordt, dat raakte me ook diep.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door freek »

artistiek schreef:
Unionist schreef:
artistiek schreef: Dat wordt weer plussen voor SGP :hum
Ja, want als je je broeder in zonde ziet vallen, denk je: Mooi, scoren!!

Wat is dit een walgelijke en hoogmoedige reactie zeg.

Ik vind het een een blamage dat een christenminister zo in het nieuws komt, je vraagt je af wat christenen dán onderscheidt van de wereld. Ik word hier echt verdrietig van als CU 'er.

Maar deze reactie van artistiek vind ik nog zondiger en goddelozer dan de leugen van Van Middelkoop. Zelfs als je dit alleen maar denkt, moet je je diep schamen en verootmoedigen vaoor God.

Sorry, ik was niet meer van plan op dit forum te reageren, maar hier moest dat wel.
Overigens vraagt jij jezelf over de CU af wát de christen nog onderscheidt van de wereld, dat is bij de SGP geen vraag.
Dit vind ik eerlijk gezegd wél erg hoogmoedig en onbegrijpelijk om dat zo te formuleren; ook SGP-ers mogen zich kritisch bevragen op wat hen onderscheidt van de ongelovige wereld. Ik ga nu denken dat jouw posting misschien toch wel iets van 'lekker puh' in zich had.

@Unionist; je hebt gelijk dat een lolletje in dit verband niet gepast is. Bedankt voor je aanvullende opmerking(en)
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:Ik denk dat als je in Uruzgan bent als verantwoordelijke, je niet anders denkt dan: hier moeten we zo gauw mogelijk weg. Dit wordt nix. Veel te weinig geld, mensen en spullen.
In Nederland wacht dan de politieke realiteit weer.
Misschien is dat politiek zwak, maar alle begin is moeilijk.

De SGP zal nooit last van zoiets hebben. Die stellen zoveel eisen dat ze nooit hoeven te regeren. Lijkt de SP wel.
Heb je zelf wel eens met Uruzgan-gangers gepraat? Waar heb je het dan over? Die gasten daar zijn allemaal volop gemotiveerd en hebben echt het idee dat ze wat tot stand brengen.

En je sneer naar de SGP is in zekere zin nog waar ook. Maar ik hoop ook dat je inziet dat dit voor de "wereld" eisen lijken maar dat deze zogenaamde eisen eigenlijk de normaalste zaak zouden moeten zijn. Op sommige punten moet je geen compromissen sluiten (o.a. abortus, zondagsrust).
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door cosmo »

Marco schreef: ?
Hij draagt in zijn hoedanigheid als minister primair de verantwoordelijkheid die een minister heeft. Dat staat geheel los van zijn religie.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Rens »

Maar deze reactie van artistiek vind ik nog zondiger en goddelozer dan de leugen van Van Middelkoop


Ik noem dit niet erger dan wat de minister deed.

twee citaten van Unionist........ik vrees dat Unionist even vergeten was wat hij vlak voor de tweede uitspraak nog heeft gezegd tegen Artistiek.............de twee uitspraken zijn nogal met elkaar strijdig....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door cosmo »

Erasmiaan schreef: Heb je zelf wel eens met Uruzgan-gangers gepraat? Waar heb je het dan over? Die gasten daar zijn allemaal volop gemotiveerd en hebben echt het idee dat ze wat tot stand brengen.
Dat daargelaten, maar als ik de geluiden uit de vakbonden voor militairen hoor en tevens de reactie van Hans Couzy, en enkele parlementariërs, dan heeft Van Middelkoop weinig ruimte meer om fouten te maken.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Josephus »

Erasmiaan schreef:Maar ik hoop ook dat je inziet dat dit voor de "wereld" eisen lijken maar dat deze zogenaamde eisen eigenlijk de normaalste zaak zouden moeten zijn. Op sommige punten moet je geen compromissen sluiten (o.a. abortus, zondagsrust).
In theorie is dat een nobel streven, maar de praktijk is weerbarstiger. Je kunt vaak als kleine partij een wet als zodanig niet tegenhouden, maar als je nu met een compromis het aantal abortussen of koopzondagen kan verminderen? Op het moment dat je zo'n compromis afwijst met alle gevolgen van dien, heb je evengoed vuile handen. Dan kun je je niet verschuilen achter een 'maar ik was in ieder geval tegen'. Als christen in de politiek heb je soms duivelse dilemma's.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door artistiek »

freek schreef:
artistiek schreef:
Unionist schreef:
artistiek schreef: Dat wordt weer plussen voor SGP :hum
Ja, want als je je broeder in zonde ziet vallen, denk je: Mooi, scoren!!

Wat is dit een walgelijke en hoogmoedige reactie zeg.

Ik vind het een een blamage dat een christenminister zo in het nieuws komt, je vraagt je af wat christenen dán onderscheidt van de wereld. Ik word hier echt verdrietig van als CU 'er.

Maar deze reactie van artistiek vind ik nog zondiger en goddelozer dan de leugen van Van Middelkoop. Zelfs als je dit alleen maar denkt, moet je je diep schamen en verootmoedigen vaoor God.

Sorry, ik was niet meer van plan op dit forum te reageren, maar hier moest dat wel.
Overigens vraagt jij jezelf over de CU af wát de christen nog onderscheidt van de wereld, dat is bij de SGP geen vraag.
Dit vind ik eerlijk gezegd wél erg hoogmoedig en onbegrijpelijk om dat zo te formuleren; ook SGP-ers mogen zich kritisch bevragen op wat hen onderscheidt van de ongelovige wereld. Ik ga nu denken dat jouw posting misschien toch wel iets van 'lekker puh' in zich had.

@Unionist; je hebt gelijk dat een lolletje in dit verband niet gepast is. Bedankt voor je aanvullende opmerking(en)
Mijn reactie was zeker niet 'lekker puh' bedoeld maar gewoon een veronderstelling dat door deze misstap de SGP kan rekenen op overlopers. Meer niet.
Ik denk niet dat de SGP zich moet afvragen of ze nog in iets zich onderscheiden van de wereld, dat zou wel heel bedroevend zijn en dat is bij de CU volgens Unionist wel het geval want die zegt: je vraagt je af wat christenen dán onderscheidt van de wereld
Ik zeg ook niet dat de SGP zich in ALLES onderscheidt van de wereld, da's heel wat anders. En ze mogen, nee ze MOETEN altijd kritisch naar zichzelf blijven kijken. Absoluut.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door freek »

Ik denk niet dat de SGP zich moet afvragen of ze nog in iets zich onderscheiden van de wereld, dat zou wel heel bedroevend zijn
Ik zeg ook niet dat de SGP zich in ALLES onderscheidt van de wereld, da's heel wat anders.En ze mogen, nee ze MOETEN altijd kritisch naar zichzelf blijven kijken. Absoluut
Hoe rijm jij dit met elkaar?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Erasmiaan »

Josephus schreef:
Erasmiaan schreef:Maar ik hoop ook dat je inziet dat dit voor de "wereld" eisen lijken maar dat deze zogenaamde eisen eigenlijk de normaalste zaak zouden moeten zijn. Op sommige punten moet je geen compromissen sluiten (o.a. abortus, zondagsrust).
In theorie is dat een nobel streven, maar de praktijk is weerbarstiger. Je kunt vaak als kleine partij een wet als zodanig niet tegenhouden, maar als je nu met een compromis het aantal abortussen of koopzondagen kan verminderen? Op het moment dat je zo'n compromis afwijst met alle gevolgen van dien, heb je evengoed vuile handen. Dan kun je je niet verschuilen achter een 'maar ik was in ieder geval tegen'. Als christen in de politiek heb je soms duivelse dilemma's.
Natuurlijk, ik chargeerde enigszins, op details is er meer mogelijk, dat is duidelijk. Maar geen verandering en toch regeren (zoals nu de situatie is bij de CU) dat zou bij de SGP volgens mij niet gebeuren. En inderdaad, zoals refo ook aangeeft, daarom regeren ze niet. Maar niet omdat ze niet willen regeren!

Overigens, mijn hart gaat wel sneller kloppen bij het optreden van CU-ministers. Dit voorval is echter heel jammer.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Unionist »

Rens schreef:Maar deze reactie van artistiek vind ik nog zondiger en goddelozer dan de leugen van Van Middelkoop

Ik noem dit niet erger dan wat de minister deed.

twee citaten van Unionist........ik vrees dat Unionist even vergeten was wat hij vlak voor de tweede uitspraak nog heeft gezegd tegen Artistiek.............de twee uitspraken zijn nogal met elkaar strijdig....
Je hebt gelijk, Rens. Ik vergiste me. Ik weet niet of het erger is of even erg.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door artistiek »

freek schreef:
Ik denk niet dat de SGP zich moet afvragen of ze nog in iets zich onderscheiden van de wereld, dat zou wel heel bedroevend zijn
Ik zeg ook niet dat de SGP zich in ALLES onderscheidt van de wereld, da's heel wat anders.En ze mogen, nee ze MOETEN altijd kritisch naar zichzelf blijven kijken. Absoluut
Hoe rijm jij dit met elkaar?
Als we onszelf moeten afvragen of er nog IETS is waarin we ons onderscheiden van de wereld betekend dat dat we de wereld gelijkvormig geworden zijn. Als we zeggen dat we ons in alles onderscheiden van de wereld zijn we net als de farizeërs die probeerden maar ook dachten dat ze onberispelijk leven en dat is onmogelijk.
Ook de SGP struikelt omdat ze niet volmaakt zijn maar ze onderscheiden zich wel degelijk van de wereld anders zou er niet zoveel op hun afkomen.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Rens »

Unionist schreef:
Rens schreef:Maar deze reactie van artistiek vind ik nog zondiger en goddelozer dan de leugen van Van Middelkoop

Ik noem dit niet erger dan wat de minister deed.

twee citaten van Unionist........ik vrees dat Unionist even vergeten was wat hij vlak voor de tweede uitspraak nog heeft gezegd tegen Artistiek.............de twee uitspraken zijn nogal met elkaar strijdig....
Je hebt gelijk, Rens. Ik vergiste me. Ik weet niet of het erger is of even erg.
voor God is geen zonde erger of minder erg dan een andere..............in politiek opzicht ligt dat alleen gans ánders.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie