Nieuwjaars schade

Arie vd Akker

Nieuwjaars schade

Bericht door Arie vd Akker »

Ik weet zeker dat bij het uitgaan van de kerk op zondag door de kerkgangers zoveel schade aangericht wordt als gisteren door vuurwerk rad draaiers, Dat op last van de Regering de kerken volgende week zondag gesloten zullen zijn
Doe goed en ziet niet om
Hendrikus

Re: Nieuwjaars schade

Bericht door Hendrikus »

Arie vd Akker schreef:Ik weet zeker dat bij het uitgaan van de kerk op zondag door de kerkgangers zoveel schade aangericht wordt als gisteren door vuurwerk rad draaiers, Dat op last van de Regering de kerken volgende week zondag gesloten zullen zijn
je onderschrift variërend: doe goed en kijk je zin nog eens na :Oo
~~Soli Deo Gloria~~
Jongere

Bericht door Jongere »

Ik vind het altijd een beetje flauwe redenatie: "als wij dat zouden doen, dan..." Wat is de bedoeling ervan? Onszelf zielig maken? Onszelf boven de anderen verheffen?
Ik heb geen idee wat er gebeurt als de opbrengst van het vuurwerk naar Israël gaat. Het slaat ook nergens op, want het heeft niks met elkaar te maken.

We hoeven niet heel de tijd dit soort bruggetjes te slaan naar onszelf. We kunnen ook gewoon zeggen dat de schade die bij het Nieuwjaar is aangericht buitensporig is en dat de daders gestraft moeten worden. Wat wij als kerkmensen allemaal doen heeft er niks mee te maken, we hebben hopelijk de handen genoeg aan onze eigen levens.

Bovendien ben ik bang dat er ook heel wat kerkelijke jongeren betrokken zijn bij de schade die is aangericht.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Arie vd Akker schreef:Ik weet zeker dat bij het uitgaan van de kerk op zondag door de kerkgangers zoveel schade aangericht wordt als gisteren door vuurwerk rad draaiers, Dat op last van de Regering de kerken volgende week zondag gesloten zullen zijn
Kun je dit wat nader uitleggen! Ik snap het verhaaltje niet helemaal. Is dit echt ergens gebeurt of is het maar zo een gedachtesprong van jou?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:
Kun je dit wat nader uitleggen! Ik snap het verhaaltje niet helemaal. Is dit echt ergens gebeurt of is het maar zo een gedachtesprong van jou?
Leerzaam hè, dit forum? ;)
~~Soli Deo Gloria~~
refo

Bericht door refo »

Arie vd Akker schreef:Ik weet zeker dat als bij het uitgaan van kerken op zondag door de kerkgangers zoveel schade aangericht zou worden als rond oud en nieuw door vuurwerkraddraaiers, op last van de regering de kerken volgende week zondag gesloten zullen zijn.
En terecht. Daarom worden de raddraaiers ook aangepakt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Eentje heeft vier maanden cel gekregen, voor een paar rotjes.
BJD

Bericht door BJD »

Herman schreef:Eentje heeft vier maanden cel gekregen, voor een paar rotjes.
Dat zegt de krant.. het zal wel even iets anders liggen..
Gian

Bericht door Gian »

Kan iemand voor een onozel figuur als ik uitleggen waar het over gaat in dit topic?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dat is mij evenmin duidelijk.
Daarom: :lock
Jongere

Bericht door Jongere »

In reactie hierop heropen ik het topic even met dit bericht uit het Ref. Dagblad:

http://www.refdag.nl/artikel/1393412/RD ... riger.html
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Droevig.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Mister schreef:Droevig.
Jaja, landelijk de helft minder schade, maar op de bible belt de helft méér schade. We staan er weer gekleurd op...
~~Soli Deo Gloria~~
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:
Mister schreef:Droevig.
Jaja, landelijk de helft minder schade, maar op de bible belt de helft méér schade. We staan er weer gekleurd op...
Dat noemen ze dan weer refo's in het nieuws. Eigenlijk past dit ook in dat topic. Opvallend vond ik wel dat ze ook bepaalde Friese gemeenten tot de Bible-belt rekenden.
jvdg

Bericht door jvdg »

Gijs83 schreef:Opvallend vond ik wel dat ze ook bepaalde Friese gemeenten tot de Bible-belt rekenden.
Dat klopt wel hoor.
Denk alleen maar aan Drachten en Wouterswoude en nog veel meer plaatsen.......
Plaats reactie