Nieuwjaars schade
-
Nieuwjaars schade
Ik weet zeker dat bij het uitgaan van de kerk op zondag door de kerkgangers zoveel schade aangericht wordt als gisteren door vuurwerk rad draaiers, Dat op last van de Regering de kerken volgende week zondag gesloten zullen zijn
Doe goed en ziet niet om
Re: Nieuwjaars schade
je onderschrift variërend: doe goed en kijk je zin nog eens naArie vd Akker schreef:Ik weet zeker dat bij het uitgaan van de kerk op zondag door de kerkgangers zoveel schade aangericht wordt als gisteren door vuurwerk rad draaiers, Dat op last van de Regering de kerken volgende week zondag gesloten zullen zijn

~~Soli Deo Gloria~~
Ik vind het altijd een beetje flauwe redenatie: "als wij dat zouden doen, dan..." Wat is de bedoeling ervan? Onszelf zielig maken? Onszelf boven de anderen verheffen?
Ik heb geen idee wat er gebeurt als de opbrengst van het vuurwerk naar Israël gaat. Het slaat ook nergens op, want het heeft niks met elkaar te maken.
We hoeven niet heel de tijd dit soort bruggetjes te slaan naar onszelf. We kunnen ook gewoon zeggen dat de schade die bij het Nieuwjaar is aangericht buitensporig is en dat de daders gestraft moeten worden. Wat wij als kerkmensen allemaal doen heeft er niks mee te maken, we hebben hopelijk de handen genoeg aan onze eigen levens.
Bovendien ben ik bang dat er ook heel wat kerkelijke jongeren betrokken zijn bij de schade die is aangericht.
Ik heb geen idee wat er gebeurt als de opbrengst van het vuurwerk naar Israël gaat. Het slaat ook nergens op, want het heeft niks met elkaar te maken.
We hoeven niet heel de tijd dit soort bruggetjes te slaan naar onszelf. We kunnen ook gewoon zeggen dat de schade die bij het Nieuwjaar is aangericht buitensporig is en dat de daders gestraft moeten worden. Wat wij als kerkmensen allemaal doen heeft er niks mee te maken, we hebben hopelijk de handen genoeg aan onze eigen levens.
Bovendien ben ik bang dat er ook heel wat kerkelijke jongeren betrokken zijn bij de schade die is aangericht.
Kun je dit wat nader uitleggen! Ik snap het verhaaltje niet helemaal. Is dit echt ergens gebeurt of is het maar zo een gedachtesprong van jou?Arie vd Akker schreef:Ik weet zeker dat bij het uitgaan van de kerk op zondag door de kerkgangers zoveel schade aangericht wordt als gisteren door vuurwerk rad draaiers, Dat op last van de Regering de kerken volgende week zondag gesloten zullen zijn
Leerzaam hè, dit forum?Gijs83 schreef:Kun je dit wat nader uitleggen! Ik snap het verhaaltje niet helemaal. Is dit echt ergens gebeurt of is het maar zo een gedachtesprong van jou?Arie vd Akker schreef:Ik weet zeker dat bij het uitgaan van de kerk op zondag door de kerkgangers zoveel schade aangericht wordt als gisteren door vuurwerk rad draaiers, Dat op last van de Regering de kerken volgende week zondag gesloten zullen zijn

~~Soli Deo Gloria~~
En terecht. Daarom worden de raddraaiers ook aangepakt.Arie vd Akker schreef:Ik weet zeker dat als bij het uitgaan van kerken op zondag door de kerkgangers zoveel schade aangericht zou worden als rond oud en nieuw door vuurwerkraddraaiers, op last van de regering de kerken volgende week zondag gesloten zullen zijn.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Eentje heeft vier maanden cel gekregen, voor een paar rotjes.
Dat zegt de krant.. het zal wel even iets anders liggen..Herman schreef:Eentje heeft vier maanden cel gekregen, voor een paar rotjes.
Kan iemand voor een onozel figuur als ik uitleggen waar het over gaat in dit topic?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Dat is mij evenmin duidelijk.
Daarom:
Daarom:

In reactie hierop heropen ik het topic even met dit bericht uit het Ref. Dagblad:Arie vd Akker schreef:Ik weet zeker dat bij het uitgaan van de kerk op zondag door de kerkgangers zoveel schade aangericht wordt als gisteren door vuurwerk rad draaiers, Dat op last van de Regering de kerken volgende week zondag gesloten zullen zijn
http://www.refdag.nl/artikel/1393412/RD ... riger.html
Droevig.
Jaja, landelijk de helft minder schade, maar op de bible belt de helft méér schade. We staan er weer gekleurd op...Mister schreef:Droevig.
~~Soli Deo Gloria~~
Dat noemen ze dan weer refo's in het nieuws. Eigenlijk past dit ook in dat topic. Opvallend vond ik wel dat ze ook bepaalde Friese gemeenten tot de Bible-belt rekenden.Hendrikus schreef:Jaja, landelijk de helft minder schade, maar op de bible belt de helft méér schade. We staan er weer gekleurd op...Mister schreef:Droevig.
Dat klopt wel hoor.Gijs83 schreef:Opvallend vond ik wel dat ze ook bepaalde Friese gemeenten tot de Bible-belt rekenden.
Denk alleen maar aan Drachten en Wouterswoude en nog veel meer plaatsen.......