Waar staan teksten over.........
Waar staan teksten over.........
Teksten gezocht welke aangeven dat vrouwen geen mannenkleding mogen dragen.........ik zoek me een slag in de rondte maar kan het niet vinden.............
wie helpt mij?
wie helpt mij?
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Re: Waar staan teksten over.........
Waar staat dat vrouwen geen broek mogen dragen, bedoel je? Ik geloof niet dat dat in de Bijbel staat.Rens schreef:Teksten gezocht welke aangeven dat vrouwen geen mannenkleding mogen dragen.........ik zoek me een slag in de rondte maar kan het niet vinden.............
wie helpt mij?
~~Soli Deo Gloria~~
deuteronomium 22:5 zoek je denk ik. Kijk ook eens in het archief van de vragenrubriek van refoweb, daar staan ook wel aardige stukjes over deze thematiek.
ik heb aan de Schrifttekst voldoende om iets te onderbouwen..........Zita schreef:deuteronomium 22:5 zoek je denk ik. Kijk ook eens in het archief van de vragenrubriek van refoweb, daar staan ook wel aardige stukjes over deze thematiek.
ik heb nu een houvast om verder te zoeken in aangrenzende schriften.
bedankt!!!!
Moderatorbericht:
de antwoorden van ds MF van Binnendijk zijn op dit gebied toch wel lezenswaardig; vooral omdat de standaardtegenwerping zal zijn dat deuteronomium 22:5 tijdgebonden is.Rens schreef:ik heb aan de Schrifttekst voldoende om iets te onderbouwen..........Zita schreef:deuteronomium 22:5 zoek je denk ik. Kijk ook eens in het archief van de vragenrubriek van refoweb, daar staan ook wel aardige stukjes over deze thematiek.
bedankt!!!!
Hendrikus schreef:Waar staat dat vrouwen geen broek mogen dragen, bedoel je? Ik geloof niet dat dat in de Bijbel staat.Rens schreef:Teksten gezocht welke aangeven dat vrouwen geen mannenkleding mogen dragen.........ik zoek me een slag in de rondte maar kan het niet vinden.............
wie helpt mij?
nee dat staat nergens in de Bijbel, dat klopt!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
men neemt toch de Schrift van kaft tot kaft als de ónveranderlijke Waarheid Gods.......dus waarom zou dit ineens wél veranderlijk blijken te zijn.....????Zita schreef:de antwoorden van ds MF van Binnendijk zijn op dit gebied toch wel lezenswaardig; vooral omdat de standaardtegenwerping zal zijn dat deuteronomium 22:5 tijdgebonden is.Rens schreef:ik heb aan de Schrifttekst voldoende om iets te onderbouwen..........Zita schreef:deuteronomium 22:5 zoek je denk ik. Kijk ook eens in het archief van de vragenrubriek van refoweb, daar staan ook wel aardige stukjes over deze thematiek.
bedankt!!!!
Moderatorbericht:
tja, sommigen schijnen er anders over te denken. Als je de teksten ziet als onderdeel van de vervulde Mozaitische wet, zouden ze in de huidige tijd niet meer relevant zijn.Rens schreef:men neemt toch de Schrift van kaft tot kaft als de ónveranderlijke Waarheid Gods.......dus waarom zou dit ineens wél veranderlijk blijken te zijn.....????Zita schreef:de antwoorden van ds MF van Binnendijk zijn op dit gebied toch wel lezenswaardig; vooral omdat de standaardtegenwerping zal zijn dat deuteronomium 22:5 tijdgebonden is.Rens schreef:ik heb aan de Schrifttekst voldoende om iets te onderbouwen..........Zita schreef:deuteronomium 22:5 zoek je denk ik. Kijk ook eens in het archief van de vragenrubriek van refoweb, daar staan ook wel aardige stukjes over deze thematiek.
bedankt!!!!
Het feit alleen al dat je in strijd bent over dit onderwerp, geeft al aan dat sommigen de teksten als minder relevant beschouwen. In dat geval kan het aardig zijn om er wat achtergrondinformatie bij te hebben. Overigens niet verplicht, hoor

- JolandaOudshoorn
Kijk dan direct je kledingkast goed naZita schreef:tja, sommigen schijnen er anders over te denken. Als je de teksten ziet als onderdeel van de vervulde Mozaitische wet, zouden ze in de huidige tijd niet meer relevant zijn.Rens schreef:men neemt toch de Schrift van kaft tot kaft als de ónveranderlijke Waarheid Gods.......dus waarom zou dit ineens wél veranderlijk blijken te zijn.....????Zita schreef:de antwoorden van ds MF van Binnendijk zijn op dit gebied toch wel lezenswaardig; vooral omdat de standaardtegenwerping zal zijn dat deuteronomium 22:5 tijdgebonden is.
Het feit alleen al dat je in strijd bent over dit onderwerp, geeft al aan dat sommigen de teksten als minder relevant beschouwen. In dat geval kan het aardig zijn om er wat achtergrondinformatie bij te hebben. Overigens niet verplicht, hoor

Ik weet, mijn Verlosser leeft
-
Sommige vrouwen moeten toch weten dat het dragen van een broek geen gezicht is
Doe goed en ziet niet om
zolang het niet met aanwijsbare schriftuurlijke vindplaatsen bestreden kan worden, kun je er weinig méér mee dan wijzen op de in de loop der eeuwen ontstane kledingcultuur......met als basis Deut. 22 vers 5Arie vd Akker schreef:Sommige vrouwen moeten toch weten dat het dragen van een broek geen gezicht is
Moderatorbericht:
Tegenwoordig wordt er handig gebruik gemaakt van de mode, door sommige meiden, en dragen een rok (waar niks mis mee is) en daaronder een legging... Creatieve manier om toch iets broekachtigs te dragen, vraag ik me soms af...Arie vd Akker schreef:Sommige vrouwen moeten toch weten dat het dragen van een broek geen gezicht is

-DIA-
- zusterelly
Nou.... die rokken zijn soms wel errug kort. Dan is het maar goed dat er een legging onder gedragen wordt-DIA- schreef:Tegenwoordig wordt er handig gebruik gemaakt van de mode, door sommige meiden, en dragen een rok (waar niks mis mee is) en daaronder een legging... Creatieve manier om toch iets broekachtigs te dragen, vraag ik me soms af...Arie vd Akker schreef:Sommige vrouwen moeten toch weten dat het dragen van een broek geen gezicht is
-DIA-

Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Maar... toch durven sommigen er mee in de kerk te komen, blijkbaar, niet dat ik het gezien heb, maar de dominee waarschuwde er laatst tegen. Dus dan zal het zeker ook wel ergens gebeuren...zusterelly schreef:Nou.... die rokken zijn soms wel errug kort. Dan is het maar goed dat er een legging onder gedragen wordt-DIA- schreef:Tegenwoordig wordt er handig gebruik gemaakt van de mode, door sommige meiden, en dragen een rok (waar niks mis mee is) en daaronder een legging... Creatieve manier om toch iets broekachtigs te dragen, vraag ik me soms af...Arie vd Akker schreef:Sommige vrouwen moeten toch weten dat het dragen van een broek geen gezicht is
-DIA-
-DIA-
We gaan toch niet wéér opnieuw beginnen in dit topic, hè?
Ik word er draaierig van.