Mij overkomt het met het boek van Philip Yancey, Jezus zoals ik Hem niet kende die in een preek werd aangeraden.

Wie heeft dit boek ook gelezen en wat vond hij/zij daarvan?
Ik heb ooit één boek van Philip Yancee gelezen en daar ben ik op afgeknapt. Omdat hij niet nauwkeurig met de Bijbel om gaat maar zijn eigen bedenksels erop loslaat.Grace schreef:Ik heb juist heel veel postitieve geluiden over dit boek gehoord.
Gaat volgens mij heel erg over het 'mens-zijn' van Jezus e.d.
Waar wij wel eens makkelijk over denken misschien.
De precieze titel van het boek is: "De Heilige Voorzienigheid Gods in 't Beleid der Huwelijken".Boekenstek schreef:Wie kent een boek van de oudvader Van Renesse (o.i.d.) over het huwelijk?
Ja dat boek ken ik wel. Mijn ouders hadden dat wel staan; het was een oud en losliggend exemplaar.Cantate schreef:De precieze titel van het boek is: "De Heilige Voorzienigheid Gods in 't Beleid der Huwelijken".Boekenstek schreef:Wie kent een boek van de oudvader Van Renesse (o.i.d.) over het huwelijk?
Het is een boek van Lodewijk van Renesse, in leven predikant te Breda.
En te koop?eilander schreef:Ja dat boek ken ik wel. Mijn ouders hadden dat wel staan; het was een oud en losliggend exemplaar.Cantate schreef:De precieze titel van het boek is: "De Heilige Voorzienigheid Gods in 't Beleid der Huwelijken".Boekenstek schreef:Wie kent een boek van de oudvader Van Renesse (o.i.d.) over het huwelijk?
Nou, zeer bedankt. Ik heb het al gevonden op www.boekwinkeltjes.nl Komt helemaal goed.Boekenstek schreef:En te koop?eilander schreef:Ja dat boek ken ik wel. Mijn ouders hadden dat wel staan; het was een oud en losliggend exemplaar.Cantate schreef:De precieze titel van het boek is: "De Heilige Voorzienigheid Gods in 't Beleid der Huwelijken".Boekenstek schreef:Wie kent een boek van de oudvader Van Renesse (o.i.d.) over het huwelijk?