Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Bericht door BJD »

Afbeelding
Opmerkelijke actie van Schreeuw om leven. Ze willen onder 10.000 adressen een plastic foetus van circa 10 weken door de brievenbus doen. Goed dat ze voor het ongeboren leven opkomen maar op deze manier? Een beetje amerikaanse manier om aandacht te vragen..

Aan de andere kant, je moet de reactie's lezen in de landelijke dagbladen. Ook objectieve verslaggeving is niet meer aan de orde.

Het zou gaan om 10.000 geselecteerde adressen.. Wat zouden de selectiecriteria zijn?

Nee, naar mijn bescheiden mening is dit niet de manier.. Jullie mening?
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Bericht door Grace »

Heel goed. Mensen beseffen niet meer wat er gebeurt bij een abortus. Er worden steeds meer baby's in de moederschoot vermoord. meer dan 30.000 !!!! per jaar. Ik heb zeer veel bewondering voor broeder Dorenbos. We zeggen allemaal tegen te zijn, maar niemand doet er concreet wat aan. Hij doet het ook op andere manieren, dus dit is niet dé manier, maar één manier om te prikkelen. Een creatieve manier.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Bericht door BJD »

Grace schreef:Heel goed. Mensen beseffen niet meer wat er gebeurt bij een abortus. Er worden steeds meer baby's in de moederschoot vermoord. meer dan 30.000 !!!! per jaar. Ik heb zeer veel bewondering voor broeder Dorenbos. We zeggen allemaal tegen te zijn, maar niemand doet er concreet wat aan. Hij doet het ook op andere manieren, dus dit is niet dé manier, maar één manier om te prikkelen. Een creatieve manier.
Dat niemand er concreet wat aan doet kan je niet zeggen...
Weet jij het criteria welk adres zo'n foetus krijgt
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Bericht door Josephus »

BJD schreef:Nee, naar mijn bescheiden mening is dit niet de manier.. Jullie mening?
Mee eens. Ik vind het zeker goed dat SoL aandacht vraagt voor dit probleem, maar ik ben bang dat deze manier eerder averechts zal uitpakken... Negatieve aandacht dus.. Ik heb dan toch meer met organisaties als de VBOK... Die zijn veel constructiever en concreter bezig.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Bericht door Jo-Ann »

BJD schreef:Nee, naar mijn bescheiden mening is dit niet de manier.. Jullie mening?
Ik moest het echt nog een keer lezen, maar dit is toch niet waar?
Ik vind dit echt niet kunnen!
Stel voor dat iemand net een miskraam heeft gehad...

Ik heb er geen woorden voor. Ik vind het bizar.
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Bericht door Wilma van den Berg »

Jo-Ann schreef:
BJD schreef:Nee, naar mijn bescheiden mening is dit niet de manier.. Jullie mening?
Ik moest het echt nog een keer lezen, maar dit is toch niet waar?
Ik vind dit echt niet kunnen!
Stel voor dat iemand net een miskraam heeft gehad...

Ik heb er geen woorden voor. Ik vind het bizar.
Heel confronterend (wat denk ik ook het doel is) maar aan de andere kant ook een heel gevoelige zaak....de vraag is dan waar je goed aan doet.
Persoonlijk ben ik er ook geen voorstander voor om op deze wijze 'actie te voeren'...
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Bericht door Marnix »

Jo-Ann schreef:
BJD schreef:Nee, naar mijn bescheiden mening is dit niet de manier.. Jullie mening?
Ik moest het echt nog een keer lezen, maar dit is toch niet waar?
Ik vind dit echt niet kunnen!
Stel voor dat iemand net een miskraam heeft gehad...

Ik heb er geen woorden voor. Ik vind het bizar.
Waarom? Dat het voor die mensen pijnlijk is zal allicht kloppen. Maar het is om mensen bewust te maken van wat abortus is, dat zulke baby's die wel blijven leven, vermoord worden. Mensen die een miskraam hebben gehad hebben juist heel veel moeite met abortus, zij kregen geen gezonde levende baby en ondertussen laten anderen die dat kunnen krijgen, de baby welwillend doden, of weghalen omdat het niet bij hun ideaalbeeld aansloot.

Ik vind het een goede zaak, shockeer mensen maar als ze op een andere manier niet willen inzien wat hun daden of de vrijheid die ze voorstaan voor gevolgen hebben.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Bericht door Jo-Ann »

Marnix schreef:Ik vind het een goede zaak, shockeer mensen maar als ze op een andere manier niet willen inzien wat hun daden of de vrijheid die ze voorstaan voor gevolgen hebben.
Je bent echt een vent :paladin :paladin :pan :pan
Ik vind dit niet de weg in de strijd tegen abortus.
Veel geschreeuw, maar weinig ...
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Bericht door Grace »

Jo-Ann schreef:
Marnix schreef:Ik vind het een goede zaak, shockeer mensen maar als ze op een andere manier niet willen inzien wat hun daden of de vrijheid die ze voorstaan voor gevolgen hebben.
Je bent echt een vent :paladin :paladin :pan :pan
Ik vind dit niet de weg in de strijd tegen abortus.
Veel geschreeuw, maar weinig ...
Wat weinig?

.....ik denk dat er inderdaad weinig christenen zijn die zo bewogen zijn met ons land en volk. Het is gelukkig een voorbeeld van iemand die de bazuin aan de mond neemt, en tevens biddend op de bres staat.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Bericht door henriët »

BJD schreef:Afbeelding
Opmerkelijke actie van Schreeuw om leven. Ze willen onder 10.000 adressen een plastic foetus van circa 10 weken door de brievenbus doen. Goed dat ze voor het ongeboren leven opkomen maar op deze manier? Een beetje amerikaanse manier om aandacht te vragen..

Aan de andere kant, je moet de reactie's lezen in de landelijke dagbladen. Ook objectieve verslaggeving is niet meer aan de orde.

Het zou gaan om 10.000 geselecteerde adressen.. Wat zouden de selectiecriteria zijn?

Nee, naar mijn bescheiden mening is dit niet de manier.. Jullie mening?
ik vraag me af welke 10000 adressen ze dit zullen sturen, en of er goed overnagedacht is. Wat te denken van ouders die net hun kindje verloren zijn, hetzij een doodgeboren kindje,of een miskraam. En daarbij, mensen die geen kinderen kunnen krijgen, ik meen dat als zij dit krijgen, enorm veel pijn voelen.
M.i een niet erg doordachte actie..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Bericht door BJD »

henriët schreef:
BJD schreef:Afbeelding
Opmerkelijke actie van Schreeuw om leven. Ze willen onder 10.000 adressen een plastic foetus van circa 10 weken door de brievenbus doen. Goed dat ze voor het ongeboren leven opkomen maar op deze manier? Een beetje amerikaanse manier om aandacht te vragen..

Aan de andere kant, je moet de reactie's lezen in de landelijke dagbladen. Ook objectieve verslaggeving is niet meer aan de orde.

Het zou gaan om 10.000 geselecteerde adressen.. Wat zouden de selectiecriteria zijn?

Nee, naar mijn bescheiden mening is dit niet de manier.. Jullie mening?
ik vraag me af welke 10000 adressen ze dit zullen sturen, en of er goed overnagedacht is. Wat te denken van ouders die net hun kindje verloren zijn, hetzij een doodgeboren kindje,of een miskraam. En daarbij, mensen die geen kinderen kunnen krijgen, ik meen dat als zij dit krijgen, enorm veel pijn voelen.
M.i een niet erg doordachte actie..
dat is ook mijn vraag.. waarom een bep. adres?
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Bericht door Josephus »

Grace schreef:.....ik denk dat er inderdaad weinig christenen zijn die zo bewogen zijn met ons land en volk. Het is gelukkig een voorbeeld van iemand die de bazuin aan de mond neemt, en tevens biddend op de bres staat.
Ik wil daar niets kwaads van zeggen, maar zoals ik al zei kan ik dan toch meer met een organisatie als de VBOK. Ook daar wordt gebeden en 'gebazuind', maar belangrijker nog: ze staan tevens met hun poten in de modder. En het zijn niet eens allemaal christenen die daar werken.

Wat sommigen zeggen had ik me niet eens gerealiseerd: je zal maar een miskraam hebben gehad of ongewenst kinderloos zijn en dan zo'n prul op je deurmat vinden.

De mensen die je hiermee wilt bereiken, bereik je volgens mij helemaal niet op deze manier. Alsof de Wakker Dier mij kan overtuigen om vegetariër te worden door een plastic kalfje in mijn brievenbus te gooien... De vergelijking gaat niet helemaal op, maar toch...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Bericht door henriët »

Josephus schreef:
Wat sommigen zeggen had ik me niet eens gerealiseerd: je zal maar een miskraam hebben gehad of ongewenst kinderloos zijn en dan zo'n prul op je deurmat vinden. ...
Of een abortus hebben laten doen en daar enorm mee worstelen..
Er zijn trouwens zoveel dingen als je zo gaat beginnen die je hierbij kunt opnoemen,
en dan zie je toch ook weer de gebrokenheid...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
zusterelly
Berichten: 1083
Lid geworden op: 06 feb 2008, 12:52
Locatie: op de grote stille heide

Re: Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Bericht door zusterelly »

Deze actie van Schreeuw om Leven kan behoorlijk hard aankomen. Het kan wonden weer openscheuren...Anderen hebben dit al verwoord voor mij. Hierom heb ik een mailtje gestuurd naar Schreeuw om Leven. Ik hoop dat ik er antwoord op krijg.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Bericht door BJD »

Of je zal graag kinderen willen en er niet kunnen krijgen.... en dan zo'n plastice in de brievenbus
Plaats reactie