Geref Gem te Barneveld
Geref Gem te Barneveld
Donderdagavond wordt het nieuwe kerkgebouw van de Geref Gem te Barneveld geopend .De kerkdienst begint om 19.30 uur en Ds C Hogchem gaat voor
Re: Geref Gem te Barneveld
Het wordt door 'de wereld' opgemerkt... 2 gigantische kerkgebouwen die in een betrekkelijke kleine plaats worden gebouwd...
Ik heb er in de seculiere pers her en der al iets van vernomen, soms met iets van: we moeten die fundamentalisten een beetje in de gaten houden...
-DIA-
Ik heb er in de seculiere pers her en der al iets van vernomen, soms met iets van: we moeten die fundamentalisten een beetje in de gaten houden...
-DIA-
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- MarthaMartha
geen wonder, je kijkt er ook echt niet omheen....-DIA- schreef:Het wordt door 'de wereld' opgemerkt...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Alleen een 'blinde heiden' ziet dit over het hoofd...MarthaMartha schreef:geen wonder, je kijkt er ook echt niet omheen....-DIA- schreef:Het wordt door 'de wereld' opgemerkt...

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Lekkere 'wij tegen zij' opmerking.-DIA- schreef:Het wordt door 'de wereld' opgemerkt... 2 gigantische kerkgebouwen die in een betrekkelijke kleine plaats worden gebouwd...
-DIA-
Maar als zo'n hol gebouw het enige is wat jouw 'wereld' merkt is het maar een arm zaakje.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- Wilma van den Berg
Misschien ff on-topic?!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Wat een rare opmerking. DIA heeft het over de pers. Ga ergens anders "snedige opmerkingen" maken.refo schreef:Lekkere 'wij tegen zij' opmerking.-DIA- schreef:Het wordt door 'de wereld' opgemerkt... 2 gigantische kerkgebouwen die in een betrekkelijke kleine plaats worden gebouwd...
-DIA-
Maar als zo'n hol gebouw het enige is wat jouw 'wereld' merkt is het maar een arm zaakje.
Waarom raar? Het gevaar is groot hoor, om in het gebouw of de omvang van de gemeente te eindigen. Ds Karens waarschuwde er onlangs ook tegen, nav een RD-artikel waarin terloops vermeld werd dat de Werkendamse Bethelkerk de grootste van het Land van Heusden en Altena is.Erasmiaan schreef:Wat een rare opmerking. DIA heeft het over de pers. Ga ergens anders "snedige opmerkingen" maken.refo schreef:Lekkere 'wij tegen zij' opmerking.-DIA- schreef:Het wordt door 'de wereld' opgemerkt... 2 gigantische kerkgebouwen die in een betrekkelijke kleine plaats worden gebouwd...
-DIA-
Hij zegt: als het gebouw het enige is wat jouw 'wereld' merkt. Dat slaat in dit verband nergens op.freek schreef:Waarom raar? Het gevaar is groot hoor, om in het gebouw of de omvang van de gemeente te eindigen. Ds Karens waarschuwde er onlangs ook tegen, nav een RD-artikel waarin terloops vermeld werd dat de Werkendamse Bethelkerk de grootste van het Land van Heusden en Altena is.Erasmiaan schreef:Wat een rare opmerking. DIA heeft het over de pers. Ga ergens anders "snedige opmerkingen" maken.refo schreef: Lekkere 'wij tegen zij' opmerking.
hoop dat 'de wereld' een uitnodiging gehad heeft... zodat ook zij het Woord mogen horen....-DIA- schreef:Het wordt door 'de wereld' opgemerkt... 2 gigantische kerkgebouwen die in een betrekkelijke kleine plaats worden gebouwd...
-DIA-
en opgemerkt door de wereld.. ja dat kan ik me ook nog wel voorstellen ja.. ik zou alleen al geïntrigeerd worden door het feit, dat er 2 kerken zijn..
allemaal hoedjes.. rokjes... enz... en toch 2 verschillende namen.... hoe zou dat toch kunnen.... nou wie weet is er één iemand die zoiets denkt, en dus naar de opening gaat... en wordt dan in het hart geraakt.... let s hope!!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ds. A. Verschuure hoopt er de eerste zondag voor te gaan.HHKtE schreef:Donderdagavond wordt het nieuwe kerkgebouw van de Geref Gem te Barneveld geopend .De kerkdienst begint om 19.30 uur en Ds C Hogchem gaat voor
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Is het niet zo dat men bij een nieuwe GG eerst 1 jaar moet wachten met beroepen? Dat was in Ede meen ik wel het geval. Of is dat bij een splitsing niet het geval?
Hier wordt meteen een nieuwe gemeente gevormd, met ambtsdragers. Ede was eerst nog een tijdlang afdeling van Veenendaal, waarbij de diensten onder de verantwoording van de kerkenraad te Veenendaal vielen, en er ook ouderlingen en diakenen uit Veenendaal om de beurt in Ede waren. Een gemeente kan pas beroepen als zij geinstitueerd is.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
ik dacht dat de gemeente in Opheusden nu ook niet bepaald klein is, toen ds. Karens er stond (sr.)freek schreef:Waarom raar? Het gevaar is groot hoor, om in het gebouw of de omvang van de gemeente te eindigen. Ds Karens waarschuwde er onlangs ook tegen, nav een RD-artikel waarin terloops vermeld werd dat de Werkendamse Bethelkerk de grootste van het Land van Heusden en Altena is.Erasmiaan schreef:Wat een rare opmerking. DIA heeft het over de pers. Ga ergens anders "snedige opmerkingen" maken.refo schreef:Lekkere 'wij tegen zij' opmerking.-DIA- schreef:Het wordt door 'de wereld' opgemerkt... 2 gigantische kerkgebouwen die in een betrekkelijke kleine plaats worden gebouwd...
-DIA-
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Is dat bij jullie gebruikelijk, henriët? En ik wil er ook nog aan toevoegen: komen ze dan ook?? (behalve ambtshalve)henriët schreef:
hoop dat 'de wereld' een uitnodiging gehad heeft... zodat ook zij het Woord mogen horen....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)