Morgen hoopt Ds A Geuze weer voor te gaan in de Geref Gem in Ned te Nieuwerkerk
dit is voor het eerst na de toetreding vanuit de buitenverband gemeenten
Geref Gem,in Ned te Nieuwerkerk
Re: Geref Gem,in Ned te Nieuwerkerk
wauw dat is gaaaf voor m,HHKtE schreef:Morgen hoopt Ds A Geuze weer voor te gaan in de Geref Gem in Ned te Nieuwerkerk
dit is voor het eerst na de toetreding vanuit de buitenverband gemeenten
de kerk waar die opgroeide! en een deel van de fam zit
echt fijn voor m!
zal best apart zijn voor de ggners in dat dorp, die hebben zelden een predikant op de kansel gehad..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ds. A. Geuze is een zeer gematigd man, een vredestichter. In zijn geboorteplaats zal dat best gaan met die man. Er moeten ook kinderen gedoopt worden. Ik weet niet precies hoeveel, maar de Sacramenten dienen bediend te worden, ook daar!
Hopelijk volgen de andere gemeentes ook dit voorbeeld!
-
Is er nog iemand geweest vanavond? Heeft dominee G. nog iets aangehaald over het jarenlang gescheiden optrekken waaraan nu een einde is kunnen komen?
- Wilma van den Berg
Is dat belangrijk dan?Genade door recht schreef:Is er nog iemand geweest vanavond? Heeft dominee G. nog iets aangehaald over het jarenlang gescheiden optrekken waaraan nu een einde is kunnen komen?

Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
-
Mag ik toch wel vragen?
Ik heb gisteren iemand gesproken die aangaf dat er in Gouda een aantal mensen mordicus tegen terugkeer is en dat dat daar onderling soms hoog oploopt helaas. Samenbindende woorden van een predikant werken soms uitstekend.
Ik heb gisteren iemand gesproken die aangaf dat er in Gouda een aantal mensen mordicus tegen terugkeer is en dat dat daar onderling soms hoog oploopt helaas. Samenbindende woorden van een predikant werken soms uitstekend.
Er wordt zoveel beweerd....Genade door recht schreef:Mag ik toch wel vragen?
Waarom is men mordicus tegen?
Is de GGiN (bi ve) rotte vis?
Is het omdat ds Wink nog leeft?
??
Terugkeer van het hele verband is helemaal niet nodig. Al dat geknuffel van dominees, niets gedaan. Komt men er uit als in Nieuwerkerk, prima. Maar zo niet: opheffen, gebouwen verkopen, schulden aflossen. Leden zakje geld meegeven. Ieder zoekt nieuw kerkelijk onderdak. Mogelijk sluiten ze zich nergens aan, maar gaan ergens naar de kerk.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Mee eens.Ander schreef:
Hier komt niets nuttigs uit voort.