Ben ik nou pessimistich ?

Bart

Ben ik nou pessimistich ?

Bericht door Bart »

De huidige regering met CDA en CU gaan accoord op het schrappen van de wet Godslastering
Kerken worden omgebouwd tot moskeën
Gay prides wordt normaal gevonden
De NS doet mee aan het promoten van het boek van Harry Mulisch
De Wester moskee wordt gebouwd met een "knipoog" naar de Wester kerk ?
Er zou een Islamitische feestdag (suikerfeest) moeten worden ingesteld

Het enige positieve dat ik vandaag las is
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Koningin Sofia van Spanje is tegen het 'homohuwelijk en begrijpt niet waar ''gay pride parades” voor nodig zijn

Als iedereen die niet homo is, door de straten zou trekken, zou het verkeer tot stilstand komen.”
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het zal allemaal wel aan mij liggen maar ik word er niet bepaald vrolijk van !
-DIA-

Re: Ben ik nou pessimistich ?

Bericht door -DIA- »

Ik heb al die dingen ook op een rijtje gezet, en ter overweging aangeboden op een 'neutraal' forum...

Ik kreeg dat hele forum over me heen: Joh, je ziet SPOKEN!!!
Ze meenden het ook, ze ZAGEN het niet...
Ook omdat seculiere media die dingen soms slechts in de marge opmerken, of vaker nog helemaal niet, en zeker niet met een gedegen commentaar erbij.
Er wordt gewoon aan voorbij geleefd...

-DIA-
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
cosmo

Bericht door cosmo »

Bart schreef:De huidige regering met CDA en CU gaan accoord op het schrappen van de wet Godslastering
Kerken worden omgebouwd tot moskeën
Gay prides wordt normaal gevonden
De NS doet mee aan het promoten van het boek van Harry Mulisch
De Wester moskee wordt gebouwd met een "knipoog" naar de Wester kerk ?
Er zou een Islamitische feestdag (suikerfeest) moeten worden ingesteld

Het enige positieve dat ik vandaag las is
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Koningin Sofia van Spanje is tegen het 'homohuwelijk en begrijpt niet waar ''gay pride parades” voor nodig zijn

Als iedereen die niet homo is, door de straten zou trekken, zou het verkeer tot stilstand komen.”
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het zal allemaal wel aan mij liggen maar ik word er niet bepaald vrolijk van !
Je kunt er niet vrolijk van worden, maar wat doe jij eraan? Het is toch niet te verwachten dat in een samenleving waarin christenen een minderheid vormen allerlei op deze religie gebaseerde zaken blijven voort bestaan.
refo

Bericht door refo »

't Wordt gewoon (weer) zoals het begonnen is: onzichtbare christenen in een verder seculiere maatschappij.

In de wereld zult gij verdrukking hebben, is ons beloofd. En dan gaat het niet over de subsidie van de SGP.

We hebben als democratische meelifters gewoon te lang gedacht dat we mee mochten doen. Mede daardoor zijn we gemarginaliseerd. We hebben geen boodschap meer voor de wereld.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marco

Bericht door Marco »

Ja, je bent pessimistisch.

- Afgelopen zondag zijn honderdduizenden nederlanders naar de kerk geweest.
- Eén van de kerkdiensten is op de publieke radio uitgezonden
- Hoe beperkt de invloed ook is, er zitten christenen in de regering
- Honderdduizenden kinderen krijgen christelijk onderwijs met subsidie van de overheid
- Buiten Europa groeit het aantal christenen enorm
- We krijgen nog steeds de tijd van God om de mensen om ons heen over Christus te vertellen
- Vorige week heb ik nog een regenboog gezien: God verlaat deze wereld niet.

Kijk naar wat God je geeft en dank Hem daarvoor. Het is allemaal genade. Als God gaf wat wij verdienden, was het pas echt om pessimistisch te worden.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Marco schreef:Ja, je bent pessimistisch.

- Honderdduizenden kinderen krijgen christelijk onderwijs met subsidie van de overheid
- We krijgen nog steeds de tijd van God om de mensen om ons heen over Christus te vertellen

Kijk naar wat God je geeft en dank Hem daarvoor. Het is allemaal genade. Als God gaf wat wij verdienden, was het pas echt om pessimistisch te worden.
Maar... Allemaal goed en wel, maar de genoemde dingen kun je toch ook niet positief duiden... Natuurlijk er ZIJN nog goede dingen, maar over het algemeen is de tijd die we beleven is wel een heel bijzondere tijd, een tijd zoals er nog nooit geweest is... Het is aleen de vraag of je er op merkt... of je het ziet...

-DIA SPORA-
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

-DIA- schreef:
Marco schreef:Ja, je bent pessimistisch.

Maar... Allemaal goed en wel, maar de genoemde dingen kun je toch ook niet positief duiden... Natuurlijk er ZIJN nog goede dingen, maar over het algemeen is de tijd die we beleven is wel een heel bijzondere tijd, een tijd zoals er nog nooit geweest is... Het is aleen de vraag of je er op merkt... of je het ziet...

-DIA SPORA-
Er is niets niews onder de zon, DIA. Eerder zijn er ook al donkere tijden geweest. Je kan gaan zitten klagen, zuchten en weet ik dan al niet zijn (of zo als jij het noemt pessimistisch) Je kan ook gaan bidden om een herleving, een opwekking (die overigens begint bij jezelf!!)
Dat laatste lijkt mij nuttiger.......
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-DIA-

Bericht door -DIA- »

JolandaOudshoorn schreef: Er is niets niews onder de zon, DIA. Eerder zijn er ook al donkere tijden geweest. Je kan gaan zitten klagen, zuchten en weet ik dan al niet zijn (of zo als jij het noemt pessimistisch) Je kan ook gaan bidden om een herleving, een opwekking (die overigens begint bij jezelf!!)
Wacht even, jij noemt me pessimistisch? Dat is het denk ik niet zo zeer, ik zie meer de realiteit, en die realiteit is vaak niet zo vrolijk...
En het is waar je hoeft niet naar je buurman/buurvrouw te kijken, ieder heef genoeg aan zichzelf...
Een HERLEVING zou een wonder zijn, niet te wonderlijk, het kan, maar ziende op het algemeen, dan moet je wel blind en doof zijn om op te merken in welke tijd we leven... Het aanschijn des hemels kennen de meesten wel, maar... Wat zei Jezus daar ook alweer van?

-DIA SPORA-
refo

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Er is niets niews onder de zon, DIA. Eerder zijn er ook al donkere tijden geweest. Je kan gaan zitten klagen, zuchten en weet ik dan al niet zijn (of zo als jij het noemt pessimistisch) Je kan ook gaan bidden om een herleving, een opwekking (die overigens begint bij jezelf!!)
Wacht even, jij noemt me pessimistisch? Dat is het denk ik niet zo zeer, ik zie meer de realiteit, en die realiteit is vaak niet zo vrolijk...
En het is waar je hoeft niet naar je buurman/buurvrouw te kijken, ieder heef genoeg aan zichzelf...
Een HERLEVING zou een wonder zijn, niet te wonderlijk, het kan, maar ziende op het algemeen, dan moet je wel blind en doof zijn om op te merken in welke tijd we leven... Het aanschijn des hemels kennen de meesten wel, maar... Wat zei Jezus daar ook alweer van?

-DIA SPORA-
Het is een door christenen veel gemaakte vergissing dat de tijden veranderen. Dat is niet zo. De wereld is de wereld, die verandert nooit. Hooguit dat er andere zonden gedaan worden.
En die profetische dreigementen: pas een beetje op. Het klinkt een beetje als 'zo zegt de Heere'. Maar als Hij je niet gestuurd heeft?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marco

Bericht door Marco »

-DIA- schreef: Maar... Allemaal goed en wel, maar de genoemde dingen kun je toch ook niet positief duiden... Natuurlijk er ZIJN nog goede dingen, maar over het algemeen is de tijd die we beleven is wel een heel bijzondere tijd, een tijd zoals er nog nooit geweest is... Het is aleen de vraag of je er op merkt... of je het ziet...
-DIA SPORA-
De tijd die we beleven is een heel bijzondere tijd. Bijzonder omdat we hier zoveel goede dingen krijgen. Als je de genoemde dingen niet positief duidt, besef je dan wel wat een enorme rijkdom daarin gegeven wordt?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Marco schreef:
-DIA- schreef: Maar... Allemaal goed en wel, maar de genoemde dingen kun je toch ook niet positief duiden... Natuurlijk er ZIJN nog goede dingen, maar over het algemeen is de tijd die we beleven is wel een heel bijzondere tijd, een tijd zoals er nog nooit geweest is... Het is aleen de vraag of je er op merkt... of je het ziet...
-DIA SPORA-
De tijd die we beleven is een heel bijzondere tijd. Bijzonder omdat we hier zoveel goede dingen krijgen. Als je de genoemde dingen niet positief duidt, besef je dan wel wat een enorme rijkdom daarin gegeven wordt?
Jawel, maar wees wel realistisch en bekijk de dingen van beide kanten! Vaak wordt naar één kant gekeken, en de ogen (soms bewust) toegesloten voor de andere kant...

-DIA SPORA-
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

In de middeleeuwen stierven met de pestepidemien zo 1/4 van de bekende wereld en dat is echt meerdere keren gebeurd. Zullen ze toen ook niet gezegt hebben: nu is de eindtijd nabij? De twee wereldoorlogen en de Spaanse griep hebben voor onnoemelijk veel doden gezorgt. Zullen ze toen ook gezegt hebben: nu is de eindtijd nabij?

Nu dalen de huizenprijzen en er zijn banken failliet gegaan en nu wordt er gezegt: het is nog nooit zo erg geweest. Nu moet het wel de eindtijd zijn. Het is bijna grappig.
refo

Bericht door refo »

Kaw schreef:In de middeleeuwen stierven met de pestepidemien zo 1/4 van de bekende wereld en dat is echt meerdere keren gebeurd. Zullen ze toen ook niet gezegt hebben: nu is de eindtijd nabij? De twee wereldoorlogen en de Spaanse griep hebben voor onnoemelijk veel doden gezorgt. Zullen ze toen ook gezegt hebben: nu is de eindtijd nabij?

Nu dalen de huizenprijzen en er zijn banken failliet gegaan en nu wordt er gezegt: het is nog nooit zo erg geweest. Nu moet het wel de eindtijd zijn. Het is bijna grappig.
Het komt wel steeds dichter bij.
--------------
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

refo schreef:Het komt wel steeds dichter bij.
Ja, maar of dit nu de uitgesproken tekenen van de eindtijd zijn?
Jongere

Bericht door Jongere »

Zou het pessimisme niet voor veel (naam)christenen een uitkomst zijn? In de zin van: het is toch wat met deze tijden, dus wat zou ik er nog aan doen om het te verbeteren?
Plaats reactie