Manier van uiten
Manier van uiten
Schijnbaar is mijn manier van commentaar bij een stukkje actualiteit niet conform de hier geldende richtlijnen.
zouden jullie een Prediker die tegen zijn gehoor "adderengebroedsel" schreeuwt ook weren?
kortom mag je de waarheid ter overtuiging KRACHT bij zetten of niet?
Elia spotte op de berg met de afgoden van Israel.
waarom zijn we tegenwoordig zo soft en zo bang mensen voor hun neus te stoten??
ik raad iedereen aan eens wat preken van bijvb. ds Veldman te beluisteren; die spaart ook zijn gehoor niet ( mij ook niet......overigens )
kortom; wanneer maak je "het te gek"?
zouden jullie een Prediker die tegen zijn gehoor "adderengebroedsel" schreeuwt ook weren?
kortom mag je de waarheid ter overtuiging KRACHT bij zetten of niet?
Elia spotte op de berg met de afgoden van Israel.
waarom zijn we tegenwoordig zo soft en zo bang mensen voor hun neus te stoten??
ik raad iedereen aan eens wat preken van bijvb. ds Veldman te beluisteren; die spaart ook zijn gehoor niet ( mij ook niet......overigens )
kortom; wanneer maak je "het te gek"?
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Re: Manier van uiten
Zeker wel. We hebben een beetje onze buik vol van al die zelfbenoemde profeten, die van alles en nog wat rondschreeuwen.Billy schreef:zouden jullie een Prediker die tegen zijn gehoor "adderengebroedsel" schreeuwt ook weren?
Als je de forumregels overtreedt.Billy schreef:kortom; wanneer maak je "het te gek"?
Re: Manier van uiten
Chrsitus, Elia en Johannes waren bepaald niet zelfbenoemd !Tiberius schreef:Zeker wel. We hebben een beetje onze buik vol van al die zelfbenoemde profeten, die van alles en nog wat rondschreeuwen.Billy schreef:zouden jullie een Prediker die tegen zijn gehoor "adderengebroedsel" schreeuwt ook weren?
Als je de forumregels overtreedt.Billy schreef:kortom; wanneer maak je "het te gek"?
gelukkig dat ik dan nog wel een Bijbel heb die dit er WEL in heeft laten staan.
en dat er nog predikanten zijn die het (nog) WEL mogen zeggen als er iets grondig mis is in deze samenleving , met de kerk of in ons hart
Vandaag actueel: Luther was ook niet mild in zijn oordelen en handelingen
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Re: Manier van uiten
Je wil toch niet zeggen, dat jij je met hen op een lijn stelt?Billy schreef:Chrsitus, Elia en Johannes waren bepaald niet zelfbenoemd !
Dat mag je hier ook gerust, hoor.Billy schreef:en dat er nog predikanten zijn die het (nog) WEL mogen zeggen als er iets grondig mis is in deze samenleving of in ons hart
Mits je je maar aan een aantal fatsoensregels houdt.
Re: Manier van uiten
By the way, Billy: hoeveel buitenlanders zijn er door jouw houding al ingewonnen voor het christelijk geloof?
PS> Verwonder je niet als dit topic gesloten is wanneer je over enige tijd weer terug komt.
PS> Verwonder je niet als dit topic gesloten is wanneer je over enige tijd weer terug komt.
- JolandaOudshoorn
- Berichten: 11271
- Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
- Locatie: Groot Ammers
Re: Manier van uiten
nog een keer proberen, mijn vorige poging faalde
Komt het grondige mis-zijn van de samenleving niet door onszelf?? Omdat het grondig mis is in ons hart? Zoals Daniel dat belijdt: wij hebben gezondigd, onze vaderen en wij? vergeten we niet dat God ook straft, tot in het derde en vierde geslacht aan toe? Laten we bij onszelf beginnen. En ons daarbij afvragen: hoeveel van deze "buitenlanders" heb ik al persoonlijk benaderd met het Evangelie? Misschien is het wel een goed idee om met een pot thee hen thuis uit te nodigen en hen te vertellen over Jezus, hen bekend te maken met de Goede Boodschap.
De zonde mogen we, nee moeten we afwijzen, zondaars nooit. We mogen wel scherp zijn, maar niet liefdeloos. En als we scherp zijn, dan moeten we hun behoud (ook hun eeuwig behoud) op het oog hebben.
En eerlijk gezegd hoor ik dat niet doorklinken in bepaalde postings
Komt het grondige mis-zijn van de samenleving niet door onszelf?? Omdat het grondig mis is in ons hart? Zoals Daniel dat belijdt: wij hebben gezondigd, onze vaderen en wij? vergeten we niet dat God ook straft, tot in het derde en vierde geslacht aan toe? Laten we bij onszelf beginnen. En ons daarbij afvragen: hoeveel van deze "buitenlanders" heb ik al persoonlijk benaderd met het Evangelie? Misschien is het wel een goed idee om met een pot thee hen thuis uit te nodigen en hen te vertellen over Jezus, hen bekend te maken met de Goede Boodschap.
De zonde mogen we, nee moeten we afwijzen, zondaars nooit. We mogen wel scherp zijn, maar niet liefdeloos. En als we scherp zijn, dan moeten we hun behoud (ook hun eeuwig behoud) op het oog hebben.
En eerlijk gezegd hoor ik dat niet doorklinken in bepaalde postings

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Re: Manier van uiten
Tiberius schreef:Je wil toch niet zeggen, dat jij je met hen op een lijn stelt?Billy schreef:Chrsitus, Elia en Johannes waren bepaald niet zelfbenoemd !
Dat mag je hier ook gerust, hoor.Billy schreef:en dat er nog predikanten zijn die het (nog) WEL mogen zeggen als er iets grondig mis is in deze samenleving of in ons hart
Mits je je maar aan een aantal fatsoensregels houdt.
nee, leg me aub geen dingen in de mond die ik niet heb gezegd ( dat is nog kwalijker dan harde woorden)....
ik heb het ook niet over adsderengebroedsel maar mijn Bijbel wel. en Elia was ook niet zachtaardig over die afgoden.
waarom moeten wij dat dan wel zijn????
Christenen verlinksen en durven de waarheid niet meer op de straat te brengen uit ANGST en Naiviteit!! dat wil ik benadrukken...
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Re: Manier van uiten
Tiberius schreef:By the way, Billy: hoeveel buitenlanders zijn er door jouw houding al ingewonnen voor het christelijk geloof?
PS> Verwonder je niet als dit topic gesloten is wanneer je over enige tijd weer terug komt.
goeie vraag! dat weet ik niet; maar heb wel diverse malen met moslims over "het geloof in een 3-enig God" gesproken. sommigen zijn geinteresseerd anderen vinden me weinig ruimte bieden aan hun godsdienst , dat laatste bevestig ik ze ook van harte. dan kijken ze nog vreemder op. Als ik ze vervolgens uitnodig voor een reformatorische kerkdienst stellen ze als voorwaarde dat ik met hunh naar de moskee moet...
kortom; moslims zijn me niet vreemd in mijn omgeving ( werk en stad)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Re: Manier van uiten
cordon sanitaire om Billy??Tiberius schreef:
PS> Verwonder je niet als dit topic gesloten is wanneer je over enige tijd weer terug komt.




"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Re: Manier van uiten
De Heere Jezus ging ook niet eerst thee drinken ( bedoel het met eerbied) voordat hij de Tempel ging reinigen.JolandaOudshoorn schreef:nog een keer proberen, mijn vorige poging faalde
Komt het grondige mis-zijn van de samenleving niet door onszelf?? Omdat het grondig mis is in ons hart? Zoals Daniel dat belijdt: wij hebben gezondigd, onze vaderen en wij? vergeten we niet dat God ook straft, tot in het derde en vierde geslacht aan toe? Laten we bij onszelf beginnen. En ons daarbij afvragen: hoeveel van deze "buitenlanders" heb ik al persoonlijk benaderd met het Evangelie? Misschien is het wel een goed idee om met een pot thee hen thuis uit te nodigen en hen te vertellen over Jezus, hen bekend te maken met de Goede Boodschap.
De zonde mogen we, nee moeten we afwijzen, zondaars nooit. We mogen wel scherp zijn, maar niet liefdeloos. En als we scherp zijn, dan moeten we hun behoud (ook hun eeuwig behoud) op het oog hebben.
En eerlijk gezegd hoor ik dat niet doorklinken in bepaalde postings
Ben overigens pro-evangelisatie
maar ik hoop dat je mijn punt begrijpt
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Re: Manier van uiten
Het probleem is een beetje dat iedereen die probeert te nuanceren en niet meebrult over marocgasten, tuig, etc. 'blind is', 'de problemen niet onder ogen wil zien' en wat dies meer zij. Het kan ook zijn dat die mensen wel degelijk kritisch zijn, maar gewoon niet houden van spierballentaal. Ik vind het nou niet zo nodig om na elk berichtje over onrust op straat er wéér enorme ophef over te gaan maken.
Overigens ben ik oprecht blij dat je (@ Billy) ook daadwerkelijk met moslims in gesprek bent. Maar al te vaak gaan mensen die kreten slaken zoals jij ze doet nooit met andersgelovigen om en in gesprek.
Overigens ben ik oprecht blij dat je (@ Billy) ook daadwerkelijk met moslims in gesprek bent. Maar al te vaak gaan mensen die kreten slaken zoals jij ze doet nooit met andersgelovigen om en in gesprek.
Re: Manier van uiten
Helemaal mee eens, Jo.JolandaOudshoorn schreef:nog een keer proberen, mijn vorige poging faalde
Komt het grondige mis-zijn van de samenleving niet door onszelf?? Omdat het grondig mis is in ons hart? Zoals Daniel dat belijdt: wij hebben gezondigd, onze vaderen en wij? vergeten we niet dat God ook straft, tot in het derde en vierde geslacht aan toe? Laten we bij onszelf beginnen. En ons daarbij afvragen: hoeveel van deze "buitenlanders" heb ik al persoonlijk benaderd met het Evangelie? Misschien is het wel een goed idee om met een pot thee hen thuis uit te nodigen en hen te vertellen over Jezus, hen bekend te maken met de Goede Boodschap.
De zonde mogen we, nee moeten we afwijzen, zondaars nooit. We mogen wel scherp zijn, maar niet liefdeloos. En als we scherp zijn, dan moeten we hun behoud (ook hun eeuwig behoud) op het oog hebben.
En eerlijk gezegd hoor ik dat niet doorklinken in bepaalde postings
Ik sta hier ook diep schuldig aan.
Terwijl je na zo'n gesprek, al dan niet gelardeerd met thee, weer een andere kijk hebt op die "buitenlanders", en moet constateren dat het mensen zijn net als jij en ik.
We moeten deze moslim-buitenlanders (maar ook van andere godsdiensten) juist in een geest van liefde benaderen.
Is dat ook niet de opdracht van Christus?
Gaat heen en verkondig.......
Re: Manier van uiten
@Billy. Ik ben er van overtuigd dat je intenties goed zijn. In diverse posts die ik van je gelezen heb, kom je eerlijk en oprecht over. Toch kan ik me ook goed voorstellen dat voor velen je stijl erg 'liefdeloos' overkomt.
Mag ik je daarom vragen of je je mening en je manier van brengen (uiten) met twee dingen wil vergelijken. Het gaat om de mening en stijl van twee Christenen. Een van vroeger en een van nu.
Mag ik je daarom vragen of je je mening en je manier van brengen (uiten) met twee dingen wil vergelijken. Het gaat om de mening en stijl van twee Christenen. Een van vroeger en een van nu.
En:Paulus schreef: Paulus 1 Kor. 11
19 Want gij verdraagt gaarne de onwijzen, dewijl gij wijs zijt.
20 Want gij verdraagt het, zo u iemand dienstbaar maakt, zo u iemand opeet, zo iemand van u neemt, zo zich iemand verheft, zo u iemand in het aangezicht slaat.
21 Ik zeg dit naar oneer, gelijk of wij zwak waren geweest; maar waarin iemand stout is (ik spreek in onwijsheid), daarin ben ik ook stout.
22 Zijn zij Hebreën? Ik ook. Zijn zij Israëlieten? Ik ook. Zijn zij het zaad van Abraham? Ik ook.
23 Zijn zij dienaars van Christus? (ik spreek onwijs zijnde) ik ben boven hen; in arbeid overvloediger, in slagen uitnemender, in gevangenissen overvloediger, in doods gevaar menigmaal.
24 Van de Joden heb ik veertig slagen min een, vijfmaal ontvangen.
25 Driemaal ben ik met roeden gegeseld geweest, eens ben ik gestenigd, driemaal heb ik schipbreuk geleden, een gansen nacht en dag heb ik in de diepte doorgebracht.
26 In het reizen menigmaal in gevaren van rivieren, in gevaren van moordenaars, in gevaren van mijn geslacht, in gevaren van de heidenen, in gevaren in de stad, in gevaren in de woestijn, in gevaren op de zee, in gevaren onder de valse broeders;
27 In arbeid en moeite, in waken menigmaal, in honger en dorst, in vasten menigmaal, in koude en naaktheid.
28 Zonder de dingen, die van buiten zijn, overvalt mij dagelijks de zorg van al de Gemeenten.
29 Wie is er zwak, dat ik niet zwak ben? Wie wordt er geërgerd, dat ik niet brande?
30 Indien men moet roemen, zo zal ik roemen de dingen mijner zwakheid.
31 De God en Vader van onzen Heere Jezus Christus, Die geprezen is in der eeuwigheid, weet, dat ik niet lieg.
Nogmaals, ik geloof in je oprechtheid en eerlijkheid. Alleen mijn punt is dat ik bij het zien en lezen van de verhalen van deze mannen veel meer geraakt wordt dan dat ik geraakt wordt door jou schietende smileys om het maar even scherp te stellen. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.Anne van der Bijl schreef: In het volgende interview: http://www.eo.nl/media/spelert.jsp?aflid=9635749 (2e gast)
Veritas odium parit
Re: Manier van uiten
Ken je zelf ook de kracht van het Evangelie Billy?Billy schreef:Tiberius schreef:By the way, Billy: hoeveel buitenlanders zijn er door jouw houding al ingewonnen voor het christelijk geloof?
PS> Verwonder je niet als dit topic gesloten is wanneer je over enige tijd weer terug komt.
goeie vraag! dat weet ik niet; maar heb wel diverse malen met moslims over "het geloof in een 3-enig God" gesproken. sommigen zijn geinteresseerd anderen vinden me weinig ruimte bieden aan hun godsdienst , dat laatste bevestig ik ze ook van harte. dan kijken ze nog vreemder op. Als ik ze vervolgens uitnodig voor een reformatorische kerkdienst stellen ze als voorwaarde dat ik met hunh naar de moskee moet...
kortom; moslims zijn me niet vreemd in mijn omgeving ( werk en stad)
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Re: Manier van uiten
--
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 okt 2009, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.