Manier van uiten

Billy

Manier van uiten

Bericht door Billy »

Schijnbaar is mijn manier van commentaar bij een stukkje actualiteit niet conform de hier geldende richtlijnen.

zouden jullie een Prediker die tegen zijn gehoor "adderengebroedsel" schreeuwt ook weren?

kortom mag je de waarheid ter overtuiging KRACHT bij zetten of niet?

Elia spotte op de berg met de afgoden van Israel.

waarom zijn we tegenwoordig zo soft en zo bang mensen voor hun neus te stoten??

ik raad iedereen aan eens wat preken van bijvb. ds Veldman te beluisteren; die spaart ook zijn gehoor niet ( mij ook niet......overigens )

kortom; wanneer maak je "het te gek"?
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Tiberius
Administrator

Re: Manier van uiten

Bericht door Tiberius »

Billy schreef:zouden jullie een Prediker die tegen zijn gehoor "adderengebroedsel" schreeuwt ook weren?
Zeker wel. We hebben een beetje onze buik vol van al die zelfbenoemde profeten, die van alles en nog wat rondschreeuwen.
Billy schreef:kortom; wanneer maak je "het te gek"?
Als je de forumregels overtreedt.
Billy

Bericht door Billy »

Tiberius schreef:
Billy schreef:zouden jullie een Prediker die tegen zijn gehoor "adderengebroedsel" schreeuwt ook weren?
Zeker wel. We hebben een beetje onze buik vol van al die zelfbenoemde profeten, die van alles en nog wat rondschreeuwen.
Billy schreef:kortom; wanneer maak je "het te gek"?
Als je de forumregels overtreedt.
Chrsitus, Elia en Johannes waren bepaald niet zelfbenoemd !

gelukkig dat ik dan nog wel een Bijbel heb die dit er WEL in heeft laten staan.

en dat er nog predikanten zijn die het (nog) WEL mogen zeggen als er iets grondig mis is in deze samenleving , met de kerk of in ons hart

Vandaag actueel: Luther was ook niet mild in zijn oordelen en handelingen
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Billy schreef:Chrsitus, Elia en Johannes waren bepaald niet zelfbenoemd !
Je wil toch niet zeggen, dat jij je met hen op een lijn stelt?
Billy schreef:en dat er nog predikanten zijn die het (nog) WEL mogen zeggen als er iets grondig mis is in deze samenleving of in ons hart
Dat mag je hier ook gerust, hoor.
Mits je je maar aan een aantal fatsoensregels houdt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

By the way, Billy: hoeveel buitenlanders zijn er door jouw houding al ingewonnen voor het christelijk geloof?

PS> Verwonder je niet als dit topic gesloten is wanneer je over enige tijd weer terug komt.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

nog een keer proberen, mijn vorige poging faalde

Komt het grondige mis-zijn van de samenleving niet door onszelf?? Omdat het grondig mis is in ons hart? Zoals Daniel dat belijdt: wij hebben gezondigd, onze vaderen en wij? vergeten we niet dat God ook straft, tot in het derde en vierde geslacht aan toe? Laten we bij onszelf beginnen. En ons daarbij afvragen: hoeveel van deze "buitenlanders" heb ik al persoonlijk benaderd met het Evangelie? Misschien is het wel een goed idee om met een pot thee hen thuis uit te nodigen en hen te vertellen over Jezus, hen bekend te maken met de Goede Boodschap.
De zonde mogen we, nee moeten we afwijzen, zondaars nooit. We mogen wel scherp zijn, maar niet liefdeloos. En als we scherp zijn, dan moeten we hun behoud (ook hun eeuwig behoud) op het oog hebben.
En eerlijk gezegd hoor ik dat niet doorklinken in bepaalde postings :nonnon
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Billy

Bericht door Billy »

Tiberius schreef:
Billy schreef:Chrsitus, Elia en Johannes waren bepaald niet zelfbenoemd !
Je wil toch niet zeggen, dat jij je met hen op een lijn stelt?
Billy schreef:en dat er nog predikanten zijn die het (nog) WEL mogen zeggen als er iets grondig mis is in deze samenleving of in ons hart
Dat mag je hier ook gerust, hoor.
Mits je je maar aan een aantal fatsoensregels houdt.

nee, leg me aub geen dingen in de mond die ik niet heb gezegd ( dat is nog kwalijker dan harde woorden)....

ik heb het ook niet over adsderengebroedsel maar mijn Bijbel wel. en Elia was ook niet zachtaardig over die afgoden.

waarom moeten wij dat dan wel zijn????

Christenen verlinksen en durven de waarheid niet meer op de straat te brengen uit ANGST en Naiviteit!! dat wil ik benadrukken...

Billy

Bericht door Billy »

Tiberius schreef:By the way, Billy: hoeveel buitenlanders zijn er door jouw houding al ingewonnen voor het christelijk geloof?

PS> Verwonder je niet als dit topic gesloten is wanneer je over enige tijd weer terug komt.

goeie vraag! dat weet ik niet; maar heb wel diverse malen met moslims over "het geloof in een 3-enig God" gesproken. sommigen zijn geinteresseerd anderen vinden me weinig ruimte bieden aan hun godsdienst , dat laatste bevestig ik ze ook van harte. dan kijken ze nog vreemder op. Als ik ze vervolgens uitnodig voor een reformatorische kerkdienst stellen ze als voorwaarde dat ik met hunh naar de moskee moet...

kortom; moslims zijn me niet vreemd in mijn omgeving ( werk en stad)

Billy

Bericht door Billy »

Tiberius schreef:
cordon sanitaire om Billy?? :paladin :paladin :paladin

:banni

Billy

Bericht door Billy »

JolandaOudshoorn schreef:nog een keer proberen, mijn vorige poging faalde

Komt het grondige mis-zijn van de samenleving niet door onszelf?? Omdat het grondig mis is in ons hart? Zoals Daniel dat belijdt: wij hebben gezondigd, onze vaderen en wij? vergeten we niet dat God ook straft, tot in het derde en vierde geslacht aan toe? Laten we bij onszelf beginnen. En ons daarbij afvragen: hoeveel van deze "buitenlanders" heb ik al persoonlijk benaderd met het Evangelie? Misschien is het wel een goed idee om met een pot thee hen thuis uit te nodigen en hen te vertellen over Jezus, hen bekend te maken met de Goede Boodschap.
De zonde mogen we, nee moeten we afwijzen, zondaars nooit. We mogen wel scherp zijn, maar niet liefdeloos. En als we scherp zijn, dan moeten we hun behoud (ook hun eeuwig behoud) op het oog hebben.
De Heere Jezus ging ook niet eerst thee drinken ( bedoel het met eerbied) voordat hij de Tempel ging reinigen.

Ben overigens pro-evangelisatie

maar ik hoop dat je mijn punt begrijpt

Jongere

Bericht door Jongere »

Het probleem is een beetje dat iedereen die probeert te nuanceren en niet meebrult over marocgasten, tuig, etc. 'blind is', 'de problemen niet onder ogen wil zien' en wat dies meer zij. Het kan ook zijn dat die mensen wel degelijk kritisch zijn, maar gewoon niet houden van spierballentaal. Ik vind het nou niet zo nodig om na elk berichtje over onrust op straat er wéér enorme ophef over te gaan maken.
Overigens ben ik oprecht blij dat je (@ Billy) ook daadwerkelijk met moslims in gesprek bent. Maar al te vaak gaan mensen die kreten slaken zoals jij ze doet nooit met andersgelovigen om en in gesprek.
jvdg

Bericht door jvdg »

JolandaOudshoorn schreef:nog een keer proberen, mijn vorige poging faalde

Helemaal mee eens, Jo.
Ik sta hier ook diep schuldig aan.

Terwijl je na zo'n gesprek, al dan niet gelardeerd met thee, weer een andere kijk hebt op die "buitenlanders", en moet constateren dat het mensen zijn net als jij en ik.

We moeten deze moslim-buitenlanders (maar ook van andere godsdiensten) juist in een geest van liefde benaderen.

Is dat ook niet de opdracht van Christus?
Gaat heen en verkondig.......
Leopard

Bericht door Leopard »

@Billy. Ik ben er van overtuigd dat je intenties goed zijn. In diverse posts die ik van je gelezen heb, kom je eerlijk en oprecht over. Toch kan ik me ook goed voorstellen dat voor velen je stijl erg 'liefdeloos' overkomt.

Mag ik je daarom vragen of je je mening en je manier van brengen (uiten) met twee dingen wil vergelijken. Het gaat om de mening en stijl van twee Christenen. Een van vroeger en een van nu.
Paulus schreef: Paulus 1 Kor. 11
19 Want gij verdraagt gaarne de onwijzen, dewijl gij wijs zijt.
20 Want gij verdraagt het, zo u iemand dienstbaar maakt, zo u iemand opeet, zo iemand van u neemt, zo zich iemand verheft, zo u iemand in het aangezicht slaat.
21 Ik zeg dit naar oneer, gelijk of wij zwak waren geweest; maar waarin iemand stout is (ik spreek in onwijsheid), daarin ben ik ook stout.
22 Zijn zij Hebreën? Ik ook. Zijn zij Israëlieten? Ik ook. Zijn zij het zaad van Abraham? Ik ook.
23 Zijn zij dienaars van Christus? (ik spreek onwijs zijnde) ik ben boven hen; in arbeid overvloediger, in slagen uitnemender, in gevangenissen overvloediger, in doods gevaar menigmaal.
24 Van de Joden heb ik veertig slagen min een, vijfmaal ontvangen.
25 Driemaal ben ik met roeden gegeseld geweest, eens ben ik gestenigd, driemaal heb ik schipbreuk geleden, een gansen nacht en dag heb ik in de diepte doorgebracht.
26 In het reizen menigmaal in gevaren van rivieren, in gevaren van moordenaars, in gevaren van mijn geslacht, in gevaren van de heidenen, in gevaren in de stad, in gevaren in de woestijn, in gevaren op de zee, in gevaren onder de valse broeders;
27 In arbeid en moeite, in waken menigmaal, in honger en dorst, in vasten menigmaal, in koude en naaktheid.
28 Zonder de dingen, die van buiten zijn, overvalt mij dagelijks de zorg van al de Gemeenten.
29 Wie is er zwak, dat ik niet zwak ben? Wie wordt er geërgerd, dat ik niet brande?
30 Indien men moet roemen, zo zal ik roemen de dingen mijner zwakheid.
31 De God en Vader van onzen Heere Jezus Christus, Die geprezen is in der eeuwigheid, weet, dat ik niet lieg.
En:
Anne van der Bijl schreef: In het volgende interview: http://www.eo.nl/media/spelert.jsp?aflid=9635749 (2e gast)
Nogmaals, ik geloof in je oprechtheid en eerlijkheid. Alleen mijn punt is dat ik bij het zien en lezen van de verhalen van deze mannen veel meer geraakt wordt dan dat ik geraakt wordt door jou schietende smileys om het maar even scherp te stellen. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Veritas odium parit
Gian

Bericht door Gian »

Billy schreef:
Tiberius schreef:By the way, Billy: hoeveel buitenlanders zijn er door jouw houding al ingewonnen voor het christelijk geloof?

goeie vraag! dat weet ik niet; maar heb wel diverse malen met moslims over "het geloof in een 3-enig God" gesproken. sommigen zijn geinteresseerd anderen vinden me weinig ruimte bieden aan hun godsdienst , dat laatste bevestig ik ze ook van harte. dan kijken ze nog vreemder op. Als ik ze vervolgens uitnodig voor een reformatorische kerkdienst stellen ze als voorwaarde dat ik met hunh naar de moskee moet...

kortom; moslims zijn me niet vreemd in mijn omgeving ( werk en stad)
Ken je zelf ook de kracht van het Evangelie Billy?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Kislev

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 okt 2009, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie