Wat zingen jullie weinig.-DIA- schreef:Morgendienst:
Ps. 13 : 1,5
Ps. 119 : 53
Ps. 4 : 1,2
Ps. 46 : 5,6
Ps. 65 : 5
TEKST:
JOB 34 : 29
Als Hij stilt, wie zal dan beroeren? Als Hij het aangezicht verbergt,
wie zal Hem dan aanschouwen, zowel voor een volk als voor een
mens alleen?
THEMA:
DE AANBIDDELIJKE REGERING GODS OVER EEN VOLK EN EEN MENS ALLEEN.
1. Stilte zonder beroering
2. Beroering zonder stilte
Middagdienst:
Leesdiesnt (Ds. A. Hoogerland)
Ps. 123 : 1
Ps. 118 : 6,7
Ps. 116 : 7,8
Ps. 29 : 6
TEKST:
1 SAMUËL 1 : 24 (samengevat)
Daarna, als zij hem gespeend had, bracht zij hem met zich opwaarts,
met drie varren en een efa meel en een fles met wijn; en zij bracht hem tot
het huis des HEEREN te Silo; en het jongsken was zeer jong.
THEMA:
SAMUËL, HET KIND DES GEBEDS
1. De gebedsvrucht verkregen
2. De gebedsvrucht gespeend
3. De gebedsvrucht afgestaan
4. De gebedsvrucht verklaard
Avonddienst:
Ps. 115 : 6,7
Ps. 132 : 9, 10, 11
Ps. 49 : 1
Ps 118 : 4
TEKST:
H.C.ZONDAG 6 vr/antw 16 t/m 18
(lezen: 1 Korinthe 1 : 18-31)
Maar wie is deze Middelaar, Die tegelijk waarachtig God en een
waarachtig rechtvaardig mens is? Onze Heere Jezus Christus, Die
ons van God tot wijsheid, rechtvaardigheid, heiligmaking, en tot een
volkomen verlossing geschonken is. (vr/antw 18)
THEMA:
DE MIDDELAAR GODS EN DER MENSEN
1. Het menselijke van de Middelaar
2. Het Goddelijke van de Middelaar
3. De Persoon van de Middelaar
-DIA-
Zingen in de kerk
- JolandaOudshoorn
Zingen in de kerk
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
Waarschijnlijk zingen ze niet snel. Dan ben je met een paar versjes nog best lang bezig...JolandaOudshoorn schreef:Wat zingen jullie weinig.
~~Soli Deo Gloria~~
Dat was ook mijn eerste gedachte... Soms maar 6 coupletten per dienst...JolandaOudshoorn schreef:Wat zingen jullie weinig.

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
gemeentes die veel zingen zijn licht, heb ik weleens gehoord 

en wat dacht je toen?helma schreef:gemeentes die veel zingen zijn licht, heb ik weleens gehoord
~~Soli Deo Gloria~~
dan maar lichtHendrikus schreef:en wat dacht je toen?helma schreef:gemeentes die veel zingen zijn licht, heb ik weleens gehoord

(t liefst een lichtend licht...)
ik bedoel OW, dat ik dan maar licht genoemd wil worden, dat vind ik niet zo erg.
Bij ons wordt er voor de dienst al niet gezongen, dus dat gaat eraf. 6 verzen per dienst vind je dat weinig Josephus? Dat zijn er dus altijd nog 18 per zondag(tenminste bij ons)! 's-middags hadden we best wel iets meer kunnen zingen, want ik was om 15.45 uur alweer thuis. Het is ook maar wat je gewend bent!Hendrikus schreef:Waarschijnlijk zingen ze niet snel. Dan ben je met een paar versjes nog best lang bezig...JolandaOudshoorn schreef:Wat zingen jullie weinig.
Ja. Wij zingen soms al 6 coupletten van één psalm of gezang. Maar goed, als (amateur-)musicus zie ik natuurlijk graag dat muziek (en met name de gemeentezang) een zeer substantieel deel van de eredienst beslaat. Waarschijnlijk (lees: helaas) zullen er ook mensen zijn die 6 coupletten in één dienst al te veel vinden...Gijs83 schreef:6 verzen per dienst vind je dat weinig Josephus?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Ik had gisteren resp. 12, 10 en 12 coupletten per dienst.Josephus schreef:Ja. Wij zingen soms al 6 coupletten van één psalm of gezang. Maar goed, als (amateur-)musicus zie ik natuurlijk graag dat muziek (en met name de gemeentezang) een zeer substantieel deel van de eredienst beslaat. Waarschijnlijk (lees: helaas) zullen er ook mensen zijn die 6 coupletten in één dienst al te veel vinden...Gijs83 schreef:6 verzen per dienst vind je dat weinig Josephus?
~~Soli Deo Gloria~~
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dan zijn wij wel heel licht, want we zingen zo'n 18-22 versen per dienst....helma schreef:gemeentes die veel zingen zijn licht, heb ik weleens gehoord
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
en alsof dat nog niet genoeg is: ze zingen ook nog met pianobegeleidingBert Mulder schreef:Dan zijn wij wel heel licht, want we zingen zo'n 18-22 versen per dienst....helma schreef:gemeentes die veel zingen zijn licht, heb ik weleens gehoord

toch, Bert?
~~Soli Deo Gloria~~
Als niet-musicus is wat mij betreft 6 coupletten genoeg.Josephus schreef:Waarschijnlijk (lees: helaas) zullen er ook mensen zijn die 6 coupletten in één dienst al te veel vinden...

- JolandaOudshoorn
Poeh!! Jij zal het later zwaar hebben! Het gaat er niet om of je muzikaal ben, het gaat ook om een stuk lofprijzing en aanbidding!Tiberius schreef:Als niet-musicus is wat mij betreft 6 coupletten genoeg.Josephus schreef:Waarschijnlijk (lees: helaas) zullen er ook mensen zijn die 6 coupletten in één dienst al te veel vinden...
Ik weet, mijn Verlosser leeft
In de Catechismus lees ik, dat ik naar de gemeente Gods naarstiglijk kom om:JolandaOudshoorn schreef:Poeh!! Jij zal het later zwaar hebben! Het gaat er niet om of je muzikaal ben, het gaat ook om een stuk lofprijzing en aanbidding!Tiberius schreef:Als niet-musicus is wat mij betreft 6 coupletten genoeg.Josephus schreef:Waarschijnlijk (lees: helaas) zullen er ook mensen zijn die 6 coupletten in één dienst al te veel vinden...
1) Gods Woord te horen
2) de Sacramenten te gebruiken
3) God den Heere openlijk aan te roepen
4) den armen Christelijke handreiking te doen
???JolandaOudshoorn schreef: Poeh!! Jij zal het later zwaar hebben!