Gods wonderen anno 2002
Gods wonderen anno 2002
Een opmerkelijk krantenbericht kwam mij onder ogen:
[font=Tahoma]Ontvoerders krijgen bijbel[/font]
[font=Tahoma]van onze redactie kerk[/font]
[font=Tahoma]AUSTIN - Een Colombiaanse predikant die op 28 april gegijzeld werd door guerillastrijders, is weer vrij. De gijzelnemers eisten een losgeld van 25.000 dollar. Uiteindelijk bleek een bijbel genoeg.
Op 9 mei kregen de ontvoerders van het Nationale Bevrijdingsleger van Colombia (ELN) een bijbel overhandigd "in ruil voor de gastvrijheid die ze mij twaalf dagen boden", aldus de voorganger volgens Compass Direct.
Twaalf dagen duurde de ontvoering. In die tijd vertelde ds. Villegas van zijn geloof. Intussen werd aan zijn bevrijding gewerkt. Zelfs Fidel Castro op Cuba bemiddelde.
Een leider van Villegas kerk onderhandelde met de commandant van de kidnappers.
Villegas: "God deed iets in zijn hart en hoger geplaatsten drongen op mijn vrijlating aan, zodat hij die toestond."[/font]
Bron: ND, zaterdag 18 mei 2002
Als men over wonderen van God spreekt, heeft men het vaak over vroeger, of over de tijd van de Bijbel. Toch zullen ook tegenwoordig Zijn wonderen nog geschieden, getuige ook het bovenstaande artikeltje.
Kent u wonderen die aan God worden toegeschreven, of anderszins werken die duidelijk van Zijn hand afkomstig zijn?
Of denkt u dat wij mensen ons die zogenaamde Godswonderen slechts inbeelden en gebeuren er in de huidige tijd geen wonderen meer?
[Veranderd op 20/5/02 door P.Paape]
[font=Tahoma]Ontvoerders krijgen bijbel[/font]
[font=Tahoma]van onze redactie kerk[/font]
[font=Tahoma]AUSTIN - Een Colombiaanse predikant die op 28 april gegijzeld werd door guerillastrijders, is weer vrij. De gijzelnemers eisten een losgeld van 25.000 dollar. Uiteindelijk bleek een bijbel genoeg.
Op 9 mei kregen de ontvoerders van het Nationale Bevrijdingsleger van Colombia (ELN) een bijbel overhandigd "in ruil voor de gastvrijheid die ze mij twaalf dagen boden", aldus de voorganger volgens Compass Direct.
Twaalf dagen duurde de ontvoering. In die tijd vertelde ds. Villegas van zijn geloof. Intussen werd aan zijn bevrijding gewerkt. Zelfs Fidel Castro op Cuba bemiddelde.
Een leider van Villegas kerk onderhandelde met de commandant van de kidnappers.
Villegas: "God deed iets in zijn hart en hoger geplaatsten drongen op mijn vrijlating aan, zodat hij die toestond."[/font]
Bron: ND, zaterdag 18 mei 2002
Als men over wonderen van God spreekt, heeft men het vaak over vroeger, of over de tijd van de Bijbel. Toch zullen ook tegenwoordig Zijn wonderen nog geschieden, getuige ook het bovenstaande artikeltje.
Kent u wonderen die aan God worden toegeschreven, of anderszins werken die duidelijk van Zijn hand afkomstig zijn?
Of denkt u dat wij mensen ons die zogenaamde Godswonderen slechts inbeelden en gebeuren er in de huidige tijd geen wonderen meer?
[Veranderd op 20/5/02 door P.Paape]
Waarom zou God nu geen wonderen meer doen? Hij is niet veranderd, de mens is niet veranderd, dus ik zou niet weten waarom de wonderen dan wel zouden veranderen.
Willen we de wonderen nog zien? Als je bijv. bent genezen na een longontsteking, noem je dat dan een wonder of dank je het aan de goede medicijnen? En het is inderdaad zo dat alle wat we ontvangen, ja zelfs het feit dat we leven, een wonder is
Willen we de wonderen nog zien? Als je bijv. bent genezen na een longontsteking, noem je dat dan een wonder of dank je het aan de goede medicijnen? En het is inderdaad zo dat alle wat we ontvangen, ja zelfs het feit dat we leven, een wonder is
- ndonselaar
- Contacteer:
Ga naar: http://www.opendoors.nl/ klik op: MAANDBLAD en geef je op, dan ligt ie maandelijks op de deurmat.
Regelmatig staan er waar gebeurde verhalen in.
Wonderen gebeuren ECHT, en staan altijd in dienst van het koninkrijk van Jezus.
Regelmatig staan er waar gebeurde verhalen in.
Wonderen gebeuren ECHT, en staan altijd in dienst van het koninkrijk van Jezus.
Ha Kridje, je haalt me de woorden uit de mond, dat was wat ik wilde vragen. Bij de dagelijks terugkerende wonderen staan we weinig stil, maar in het oog springende wonderen, waarvan men zegt " 't is een wonder!", daarop doel ik eigenlijk met dit topic.
Vrijdag was er een RD-bijlage over een meisje dat verkracht was en "vermoord", maar deze moord had ze overleefd. Als je het stuk leest, gaan de rillingen over je rug. Een Godswonder dat ze dat heeft overleefd! Dat vonden ook de wetenschappers die haar wonden bekeken.
Peet
Vrijdag was er een RD-bijlage over een meisje dat verkracht was en "vermoord", maar deze moord had ze overleefd. Als je het stuk leest, gaan de rillingen over je rug. Een Godswonder dat ze dat heeft overleefd! Dat vonden ook de wetenschappers die haar wonden bekeken.
Peet
Afgelopen zaterdag heb ik een mooie SRB-lezing gehoord over wonderen.
Wonderen zijn ook anno 2002 de wereld niet uit!
Hebreen 13 : 8 Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde en in der eeuwigheid.
De predikant gaf aan dat God wonderen gebruikt om het evangelie te onderstrepen. De Heere slaat d.m.v. wonderen een brug naar onze ziel, het wordt hierdoor overduidelijk dat het geen menselijke, maar een Goddelijke boodschap is.
Wonderen gebeuren vooral op plaatsen waar het evangelie voor de eerste maal gebracht wordt.
Ook in Nederland gebeuren wonderen, zien we ze nog? Denk aan gebedsverhoring: of schrijven we dit (achteraf) toe aan toevalligheden? Het gebeurt ook nu dat er bijvoorbeeld een gezwel wordt geconstateerd, die op een tweede foto 'spontaan' verdwenen is.
Er is een verband tussen geloof en wonderen. Als wij onze hoop en verwachting op de Heere vestigen, doet Hij wonderen. God is souverein, daarom kunnen wij, b.w.v.s., nooit een handeltje in wonderen beginnen. Genezingsdiensten wees de spreker daarom af.
De spreker stelde de vraag wat wij met wonderen doen. Maakt het ons gaande en brengt het ons bij Christus?
Wonderen zijn ook anno 2002 de wereld niet uit!
Hebreen 13 : 8 Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde en in der eeuwigheid.
De predikant gaf aan dat God wonderen gebruikt om het evangelie te onderstrepen. De Heere slaat d.m.v. wonderen een brug naar onze ziel, het wordt hierdoor overduidelijk dat het geen menselijke, maar een Goddelijke boodschap is.
Wonderen gebeuren vooral op plaatsen waar het evangelie voor de eerste maal gebracht wordt.
Ook in Nederland gebeuren wonderen, zien we ze nog? Denk aan gebedsverhoring: of schrijven we dit (achteraf) toe aan toevalligheden? Het gebeurt ook nu dat er bijvoorbeeld een gezwel wordt geconstateerd, die op een tweede foto 'spontaan' verdwenen is.
Er is een verband tussen geloof en wonderen. Als wij onze hoop en verwachting op de Heere vestigen, doet Hij wonderen. God is souverein, daarom kunnen wij, b.w.v.s., nooit een handeltje in wonderen beginnen. Genezingsdiensten wees de spreker daarom af.
De spreker stelde de vraag wat wij met wonderen doen. Maakt het ons gaande en brengt het ons bij Christus?
Beste Peet,Origineel geplaatst door P.Paape
Matthijs, zou dat eerste voorbeeld van mij (topic-opener) dan als onzin worden gezien?
En dan dat meisje, ik weet niet of je het krantenstuk kent, ('k zal even bij de virtuele RD kijken om 'm hier te plaatsen), maar als haar overleving als onzin zou worden gezien??? Ik vraag het me af.
Peet
Ik heb het artikel gelezen vorige week in krant. Zeker is het heel wonderlijk dat zei het er levend vanaf gebracht heeft en dat ze er geen ernstige tik van over heeft
gehouden heeft. Maar ik bedoel maar dat er weinig wonderen zo openbaar worden gemaakt. Omdat vaak zulke mensen niet serieus worden genomen.
Zeker geloof ik in wonderen en ook wel in zulke wonderen. Snappie???
Hoi Matthijs,Maar ik bedoel maar dat er weinig wonderen zo openbaar worden gemaakt. Omdat vaak zulke mensen niet serieus worden genomen.
Zeker geloof ik in wonderen en ook wel in zulke wonderen. Snappie???
"Zulke mensen", zijn dat de mensen die in wonderen van God geloven? Je gelooft in wonderen en ook wel in "zulke wonderen". Bedoel je met "zulke wonderen", Godswonderen? Dan heb je twee types wonderen.
Euh... Wie zijn allemaal in staat wonderen te verrichten? Snapnie

Maar Matthijs, zelf wel eens een Godswonder (dus een " 't is een wonder"-wonder) meegemaakt?
Wij, het rijke en moderne westen en christenen zien haast geen wonder meer! Dat is volgens mij het probleem. Wij verwachten het van onze kennis en de kunde van de medische wetenschap. Hier bouwen we op en daardoor bidden we niet of helemaal niet meer voor een wonderlijke genezing of iets dergelijks.
In arme en achtergestelde landen leeft men veel dichter bij God omdat dit voor hun de enigste bron is waarvan het te verwachten is. Men kan niet bouwen op rijkdom en medische kennis!
OCH, ARM CHRISTELIJK NEDERLAND!!!!!:#
In arme en achtergestelde landen leeft men veel dichter bij God omdat dit voor hun de enigste bron is waarvan het te verwachten is. Men kan niet bouwen op rijkdom en medische kennis!
OCH, ARM CHRISTELIJK NEDERLAND!!!!!:#