Auto diefstal

Plaats reactie
henriët

Auto diefstal

Bericht door henriët »

het volgende kreeg ik net doorgemaild... polities onder ons... klopt dit bericht...? zo ja, wees allen gewaarschuwd.. enne vooral de dames....je zet gewoon een hoed op en doet net of je niks ziet als je wegrijdt... :slurp

POLITIEBERICHT

Waarschuwing voor methode van Autodiefstal.

Het schijnen Roemenen te zijn, met dank aan de EEG voor de vrijheid van personenverkeer in de EU.

Attentie,

Blijkbaar bestaat er nu een nieuwe manier om een auto te stelen.
We worden meer en meer met volgende soort klacht geconfronteerd en wensen iedereen hierop attent te maken.

Het werkt als volgt: u begeeft zich naar de parking waar uw auto zich bevindt, opent de deur met de sleutel en stapt in.

U sluit de deuren, steekt de contactsleutel in het slot en trapt de koppeling in om achteruit te gaan rijden.

U kijkt in uw achteruitkijkspiegel en merkt dan plots dat er een blad papier op uw achterruit kleeft. U ontkoppelt de wagen, opent de deuren en stapt uit om dit papier, dat uw zicht belemmert, te verwijderen.

Wanneer u zich achter de wagen bevindt, duiken plots de dieven op, die in uw wagen stappen en ermee wegrijden! Uw auto is immers startklaar.

De meeste mensen laten ook hun boord- en identiteitsdocumenten of handtas in de auto liggen.
En als het mis gaat, zullen ze u nog overrijden ook!

WEES GEWAARSCHUWD DAT DEZE LIST STEEDS MEER GEBRUIKT GAAT WORDEN DOOR HET HELE LAND.

Mocht u dit overkomen, sluit de deuren af en vertrek dan gewoon.
Verwijder het papier later op een veilige plek.

Geef deze informatie door aan familie en vrienden en vooral aan de dames,
aangezien een handtas meestal alle identificatiepapieren bevat.

De dieven zijn dan ook in het bezit van sleutels en adressen!

Met vriendelijke groet,
Politie Rotterdam Rijnmond
Districtssecretariaat d04
kamer C015
Doelwater 5
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Re: Auto diefstal

Bericht door MarthaMartha »

deze mail kreeg ik een jaar geleden ofzo al....

(ik persoonlijk ben banger van gele briefjes op de voorruit :hum )
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Jongere

Bericht door Jongere »

Wat een dom verhaal. Ik ben benieuwd welke puber dat in elkaar heeft zitten knutselen op zijn vrije woensdagmiddag.
MarthaMartha

Jongere schreef:Wat een dom verhaal. Ik ben benieuwd welke puber dat in elkaar heeft zitten knutselen op zijn vrije woensdagmiddag.
:bobo ik vond het best een slimme truc...... :bobo
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Bij ons (toen we in NL waren) is dat op een heel andere manier gedaan.

De politie liet gewoon onze wagen wegslepen. Terwijl ze volhielden dat ze geen wagens gesleept waren. Toen we aangifte deden, zeiden ze, "Die wagen is al lang onderweg naar Polen". Hetzelfde antwoord van de huurmaatschappij...

Totdat 2 dagen later de buren zeiden dat hij WEL gesleept was...

(denk dat het een poging op verzekeringfraude was...)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
MarthaMartha

sta je wel even gek te kijken....

deed ik ook toen ik een jaar of 10 geleden zondagsmorgens naar de kerk wilde en ontdekte dat mijn auto weg was....
gelukkig gingen de buren van een eindje verder ook juist naar de kerk, kon ik bij hen instappen...
henriët

Bericht door henriët »

MarthaMartha schreef:sta je wel even gek te kijken....

deed ik ook toen ik een jaar of 10 geleden zondagsmorgens naar de kerk wilde en ontdekte dat mijn auto weg was....
gelukkig gingen de buren van een eindje verder ook juist naar de kerk, kon ik bij hen instappen...
en waar was die van jou dan uiteindelijk?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët

Bericht door henriët »

Jongere schreef:Wat een dom verhaal. Ik ben benieuwd welke puber dat in elkaar heeft zitten knutselen op zijn vrije woensdagmiddag.
haha, ik dacht ook zoiets dergelijks hoor, maar ja, je weet t maar nooit,
t is wel een goed idee toch...
MarthaMartha

henriët schreef:

op het station, met een gat in de deur waar het slot had moeten zitten en een hoop losse draden.... en helemaal onder de modder...... (jammer dat zo'n ding z'n spooktocht niet na kan vertellen)
henriët

Bericht door henriët »

MarthaMartha schreef:
henriët schreef:

op het station, met een gat in de deur waar het slot had moeten zitten en een hoop losse draden.... en helemaal onder de modder...... (jammer dat zo'n ding z'n spooktocht niet na kan vertellen)
haha, nou idd

maar dat was wel ff mega balen zeg...
pffff....
dan sta je toch ff gek te kijken..
BJD

Bericht door BJD »

idd eerste keer dat ik het hoor... De meeste crimi's doen niet zoveel moeite...

Wat wel nog regelmatig voorkomt... sleutels wegnemen bij een woninginbraak..
en...

Ze zetten hun auto te koop op marktplaats/speurders. De dader komt vervolgens een proefritje maken. Na het proefritje nog een stukkie om de auto lopen, beetje over de prijs babbelen, effe de bestuurdersstoel nog even proberen en dan... een poep gas en weg is tie...

Laatst nog een auto van zo'n 35.000 euries
Plaats reactie