Volwassendoop
- sweelinck 25
Volwassendoop
Komend winterseizoen hoop ik op belijdeniscatechisatie te gaan, en als ik belijdenis hoop te doen, zal ik ook gedoopt worden.
Weet iemand soms een boek, of boeken over de volwassendoop?
Ik zou er graag nog wat over willen lezen.
- gewoonjacolien
Re: Volwassendoop
dat zou ik zo direct niet weten.sweelinck 25 schreef:Komend winterseizoen hoop ik op belijdeniscatechisatie te gaan, en als ik belijdenis hoop te doen, zal ik ook gedoopt worden.
bij welk kerkverband ga je trouwns belijdenis doen?
Wie zichzelf kent, zwijgt over anderen.
Lees het formulier eens door en lees daarnaast de bijbelgedeeltes die geciteerd staan. Heb je meer aan dan allerlei boeken lezen van mensen met bepaalde opvattingen.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Kan je ook aanraden het hoofdstuk over de doop in Brakels 'Redelijke Godsdienst' te lezen
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Misschien wat ongebruikelijk, maar mag ik je hier van harte mee feliciteren!sweelinck 25 schreef:Komend winterseizoen hoop ik op belijdeniscatechisatie te gaan, en als ik belijdenis hoop te doen, zal ik ook gedoopt worden.
In het boekje 'Gedoopt, wat betekent dat' (JBGG) schrijft ds. C. Harinck in een van de hoofdstukjes over zijn eigen ervaringen hiermee (is ook als volwassene gedoopt!).sweelinck 25 schreef:Komend winterseizoen hoop ik op belijdeniscatechisatie te gaan, en als ik belijdenis hoop te doen, zal ik ook gedoopt worden.
-
Volwassendoop, kinderdoop, herdoop
Een bijbelse verkenning
door dr. C. Graafland
Boekje is gratis te downloaden via onderstaande link:
http://www.izb.nl/images/files/Volwasse ... d_8695.pdf
Een bijbelse verkenning
door dr. C. Graafland
Boekje is gratis te downloaden via onderstaande link:
http://www.izb.nl/images/files/Volwasse ... d_8695.pdf
- JolandaOudshoorn
Fijn Sweelinck, dat je deze stap mag nemen! Ik wens je Gods zegen toe tijdens de voorbereidingstijd. Helaas kan je niet helpen aan een boektitel oid. Lees in ieder geval het formulier goed door!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mogen het engelstalige boeken zijn ?:sweelinck 25 schreef:Komend winterseizoen hoop ik op belijdeniscatechisatie te gaan, en als ik belijdenis hoop te doen, zal ik ook gedoopt worden.
Fred Malone - The baptism of disciples alone.
http://65.71.233.194/arbca/baptism_book.htm
Gefeliciteerd Sweelinck.
Heerlijk als je zo mag groeien in je persoonlijke geloof.
Mijn dochter hoopt dit jaar ook op belijdeniscatechisatie te gaan.
Wat een zegen.
Heerlijk als je zo mag groeien in je persoonlijke geloof.
Mijn dochter hoopt dit jaar ook op belijdeniscatechisatie te gaan.
Wat een zegen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
gefeliciteerd met deze stap en keuze. Gods zegen toegewenst bij de voorbereiding voor deze stap.

Is dat werkelijk ongebruikelijk? Ik doe dat vrij vaak en nooit bij stil gestaan dat het wel eens ongebruikelijk kan zijnjvdg schreef:Misschien wat ongebruikelijk, maar mag ik je hier van harte mee feliciteren!sweelinck 25 schreef:Komend winterseizoen hoop ik op belijdeniscatechisatie te gaan, en als ik belijdenis hoop te doen, zal ik ook gedoopt worden.

'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
- sweelinck 25
Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de antwoorden! Ook voor de titels van de boeken die hier neergezet zijn.
Het formulier heb ik al vaak gelezen. Ik wil het nog wel stukje voor stukje echt door gaan nemen. Maar ik hoop dat we dat ook op belijdeniscatichisatie zullen doen, of met een ouderling uit mijn eigen gemeente. Ik moet waarschijnlijk naar een andere gemeente om daar belijdeniscatichisatie te gaan volgen.
Bedankt Bert, ik denk wel dat ik het ga doorlezen.
Dank je wel JVDG!! Toch denk ik wel dat het mag.
Afgewezen, ik ga opzoek naar het boekje! En Johannes, ik heb de link bij mijn favorieten gezet. Beiden bedankt!
Jolanda, het is zeker geen makkelijke stap. Het is eigenlijk niet niks. Zeker de vragen ook van het formulier voor de volwassendoop. Maar de Heere heeft Zijn eigen werk Zelf willen bevestigen. Dat is zo`n wonder, dat is onbegrijpelijk. Voor zo`n vreselijk mens. Dat moet Hij alleen de eer krijgen. Nu mag ik JA zeggen! Maar dat is alleen door het werk van Hem.
mayflower, mijn engels is helaas niet zo goed. Toch best jammer.
Fluitje, groeien in het geloof, zou dit echt groeien zijn? Fijn dat je dochter ook op belijdeniscatichisatie mag gaan.
Feliciteren met verlangen om op belijdeniscatechisatie te gaan, ik denk niet dat het verkeerd is. Maar in onze kringen klinkt het raar, denk ik hor. Van mij moet je helemaal niet zo uit gaan.
Hersteld Hervormde Kerkbij welk kerkverband ga je trouwns belijdenis doen?
Het formulier heb ik al vaak gelezen. Ik wil het nog wel stukje voor stukje echt door gaan nemen. Maar ik hoop dat we dat ook op belijdeniscatichisatie zullen doen, of met een ouderling uit mijn eigen gemeente. Ik moet waarschijnlijk naar een andere gemeente om daar belijdeniscatichisatie te gaan volgen.
Bedankt Bert, ik denk wel dat ik het ga doorlezen.
Dank je wel JVDG!! Toch denk ik wel dat het mag.
Afgewezen, ik ga opzoek naar het boekje! En Johannes, ik heb de link bij mijn favorieten gezet. Beiden bedankt!
Jolanda, het is zeker geen makkelijke stap. Het is eigenlijk niet niks. Zeker de vragen ook van het formulier voor de volwassendoop. Maar de Heere heeft Zijn eigen werk Zelf willen bevestigen. Dat is zo`n wonder, dat is onbegrijpelijk. Voor zo`n vreselijk mens. Dat moet Hij alleen de eer krijgen. Nu mag ik JA zeggen! Maar dat is alleen door het werk van Hem.
mayflower, mijn engels is helaas niet zo goed. Toch best jammer.
Fluitje, groeien in het geloof, zou dit echt groeien zijn? Fijn dat je dochter ook op belijdeniscatichisatie mag gaan.
Feliciteren met verlangen om op belijdeniscatechisatie te gaan, ik denk niet dat het verkeerd is. Maar in onze kringen klinkt het raar, denk ik hor. Van mij moet je helemaal niet zo uit gaan.
Fijn Swee....! Ik weet zo snel geen boek...sluit me aan bij wat Lassie zegt.... 

My one and only goal;
His image in my soul.