Handige tooltjes

Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Handige tooltjes

Bericht door henriët »

nou niet alleen toetjes hoor, maar nog :slurp meer allerlei vrouwenzaken
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Handige tooltjes

Bericht door caprice »

Dit is ook een optie: http://www.itips.nl/labels/thuis.htm.

Gratis programma'tjes. Er staat ook een digitale kaartenbak tussen bijvoorbeeld. Het werkt heel handig en snel. Ik ga hierin eerst eens al de preekcassettes die ik heb digitaliseren, en daarna de boeken.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Handige tooltjes

Bericht door albion »

henriët schreef:t zal heus aan mij liggen, maar ik snap werkelijk niet waar het over gaat....

't is voor mij ook abacadaba, oftewel, het gaat boven mijn pet.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Handige tooltjes

Bericht door Gian »

Hitman Pro vind ik zo omslachtig. Een hele berg software op je pc die allemaal hetzelfde doen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Handige tooltjes

Bericht door Hendrikus »

Gian schreef:Hitman Pro vind ik zo omslachtig. Een hele berg software op je pc die allemaal hetzelfde doen.
Het ruimt wél een heleboel troep op!
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Handige tooltjes

Bericht door Mister »

Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: Handige tooltjes

Bericht door Oude-Waarheid »

Mister schreef:Liever Ccleaner: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Is daar ook een Nederlandse versie van??
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Handige tooltjes

Bericht door Mister »

Bij het installeren kun je als taal "Dutch" ingeven ;)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Handige tooltjes

Bericht door Zita »

is er please iemand die een handig tooltje weet voor het wijzigen van de taalinstelling van je toetsenbord? Bij het installeren van mijn laptop dacht ik heel handig te zijn en te kiezen voor Dutch, aangezien ik Dutch ben en meestal in het Nederlands typ. Helaas was dat niet zo handig, want nu gebeurt er vaak iets heel anders dan ik bedoel. Dat is op zich geen drama, want bij ieder programma dat je opent kun je weer opnieuw in je taakbalk instellen dat je Engels blieft in plaats van Nederlands, maar ik zou het wel fijn vinden als ik het voor eens en voor altijd kon instellen. Wie weet hoe?
(en een gratis virusscanding zou ook wel prettig zijn; ik zag Adware ofzo voorbijkomen. Wat is goed?)
Johannes 3:16
Berichten: 913
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Handige tooltjes

Bericht door Johannes 3:16 »

Zita schreef:is er please iemand die een handig tooltje weet voor het wijzigen van de taalinstelling van je toetsenbord? Bij het installeren van mijn laptop dacht ik heel handig te zijn en te kiezen voor Dutch, aangezien ik Dutch ben en meestal in het Nederlands typ. Helaas was dat niet zo handig, want nu gebeurt er vaak iets heel anders dan ik bedoel. Dat is op zich geen drama, want bij ieder programma dat je opent kun je weer opnieuw in je taakbalk instellen dat je Engels blieft in plaats van Nederlands, maar ik zou het wel fijn vinden als ik het voor eens en voor altijd kon instellen. Wie weet hoe?
(en een gratis virusscanding zou ook wel prettig zijn; ik zag Adware ofzo voorbijkomen. Wat is goed?)
Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Landinstellingen

Gratis virusscanner: http://www.gratissoftwaresite.nl/avg.html
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Handige tooltjes

Bericht door Zita »

Johannes 3:16 schreef:
Zita schreef:is er please iemand die een handig tooltje weet voor het wijzigen van de taalinstelling van je toetsenbord? Bij het installeren van mijn laptop dacht ik heel handig te zijn en te kiezen voor Dutch, aangezien ik Dutch ben en meestal in het Nederlands typ. Helaas was dat niet zo handig, want nu gebeurt er vaak iets heel anders dan ik bedoel. Dat is op zich geen drama, want bij ieder programma dat je opent kun je weer opnieuw in je taakbalk instellen dat je Engels blieft in plaats van Nederlands, maar ik zou het wel fijn vinden als ik het voor eens en voor altijd kon instellen. Wie weet hoe?
(en een gratis virusscanding zou ook wel prettig zijn; ik zag Adware ofzo voorbijkomen. Wat is goed?)
Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Landinstellingen

Gratis virusscanner: http://www.gratissoftwaresite.nl/avg.html
Wow! Een heuse helpdesk is er niks bij! Dankuzeer! :super :super :super
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Handige tooltjes

Bericht door Marnix »

En als je toetsenbord weer raar doet, verkeerde tekens geeft enzo, kan je dat veranderen door de linker shift en control tegelijkertijd in te duwen. Op die manier switch je van toetsenbordindeling en dan doen kloppen die leestekens enzo niet meer.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Handige tooltjes

Bericht door Marco »

Er bestaan inderdaad 'nederlandse' toetsenborden. Die werden in de begintijd van de PC inderdaad wel gebruikt. De leestekens zitten dan anders (denk aan haakjes, puntcomma en zo) dan bij een VS-internationaal toetsenbord. Maar aangezien de letters en cijfers gewoon op dezelfde plaats zitten worden in Nederland vrijwel geen Nederlandse toetsenborden meer gebruikt. Die zijn duurder, en bieden eigenlijk geen meerwaarde. Vandaar.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Handige tooltjes

Bericht door Tiberius »

Marco schreef:Er bestaan inderdaad 'nederlandse' toetsenborden. Die werden in de begintijd van de PC inderdaad wel gebruikt. De leestekens zitten dan anders (denk aan haakjes, puntcomma en zo) dan bij een VS-internationaal toetsenbord. Maar aangezien de letters en cijfers gewoon op dezelfde plaats zitten worden in Nederland vrijwel geen Nederlandse toetsenborden meer gebruikt. Die zijn duurder, en bieden eigenlijk geen meerwaarde. Vandaar.
Je komt ze nog steeds best vaak tegen; ook bij nieuwe PC's.
Het nadeel vind ik dat je bepaalde toetsen (zoals / < >) niet meer zo snel kan vinden. De letters en cijfers is inderdaad niet zo'n probleem.
Plaats reactie