muziek noten leren

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: muziek noten leren

Bericht door jvdg »

wim schreef:
jvdg schreef:En niemand heeft het hier over Klavarskribo.

Dat is toch ook een soort (vereenvoudigd) notenschrift?
Buiten dat het geen echt notenschrift is.... er is toch niets in klavar te vinden voor orkestinstrumenten? Je moet wel erg kortzichtig zijn, wil je je al bij voorbaat beperken in je muzikale mogelijkheden. Vrijwel alle (westerse) methodes voor het aanleren muziek (theorie en praktijk) gaan uit van het notenschrift. Als je echt serieus bezig wilt zijn met muziek, dan ontkom je niet aan kennis van het notenschrift (en méér dan dat).
Je hebt natuurlijk gelijk, maar voor een amateur orgelaar als ik ben gaat het prima, terwijl ik tevens serieus ben. :hum
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: muziek noten leren

Bericht door JolandaOudshoorn »

wim schreef:
jvdg schreef:En niemand heeft het hier over Klavarskribo.

Dat is toch ook een soort (vereenvoudigd) notenschrift?
Buiten dat het geen echt notenschrift is.... er is toch niets in klavar te vinden voor orkestinstrumenten? Je moet wel erg kortzichtig zijn, wil je je al bij voorbaat beperken in je muzikale mogelijkheden. Vrijwel alle (westerse) methodes voor het aanleren muziek (theorie en praktijk) gaan uit van het notenschrift. Als je echt serieus bezig wilt zijn met muziek, dan ontkom je niet aan kennis van het notenschrift (en méér dan dat).
Persoonlijk, maar dat is echt "ikke" vind ik kennis van het notenschrift horen bij de standaard algemene ontwikkeling.... (maar ja, men vindt dat ik daar teveel onder schaar)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: muziek noten leren

Bericht door Hendrikus »

jvdg schreef:Je hebt natuurlijk gelijk, maar voor een amateur orgelaar als ik ben gaat het prima, terwijl ik tevens serieus ben. :hum
Ach ja, en als je je boek een kwartslag draait lijkt het net of je échte noten speelt :jongle
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: muziek noten leren

Bericht door jvdg »

Hendrikus schreef:
jvdg schreef:Je hebt natuurlijk gelijk, maar voor een amateur orgelaar als ik ben gaat het prima, terwijl ik tevens serieus ben. :hum
Ach ja, en als je je boek een kwartslag draait lijkt het net of je échte noten speelt :jongle
Zo is 't maar net..... :haha :haha

En leg ik m'n hoofd op m'n schouder.
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Re: muziek noten leren

Bericht door judith »

jvdg schreef:
Hendrikus schreef:
jvdg schreef:Je hebt natuurlijk gelijk, maar voor een amateur orgelaar als ik ben gaat het prima, terwijl ik tevens serieus ben. :hum
Ach ja, en als je je boek een kwartslag draait lijkt het net of je échte noten speelt :jongle
Zo is 't maar net..... :haha :haha

En leg ik m'n hoofd op m'n schouder.
:haha
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: muziek noten leren

Bericht door Hendrikus »

jvdg schreef:
Hendrikus schreef: Ach ja, en als je je boek een kwartslag draait lijkt het net of je échte noten speelt :jongle
Zo is 't maar net..... :haha :haha

En leg ik m'n hoofd op m'n schouder.
Afbeelding

ga je gang :haha
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie