wat zijn je lievelingsbloemen?

Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: wat zijn je lievelingsbloemen?

Bericht door Gian »

Ik vind de passiflora adembenemende bloemen hebben. Elke keer als ik er ergens 1 tegenkom moet ik even kijken.
Prachtig!

Ook ben ik in Italië wel eens op een klein eilandje geweest wat in Lago maggiore ligt. Dat was net het paradijs. Heb nooit zoveel natuurlijk schoon bij elkaar gezien.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: wat zijn je lievelingsbloemen?

Bericht door Gabrielle »

Roze Pioenrozen.......
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18732
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: wat zijn je lievelingsbloemen?

Bericht door helma »

Rens schreef:
helma schreef:Gladiolen...
doet me gelijk denken aan de laatste kilometer van de 4-daagse over de "Via Gladiola", zo genoemd omdat op de eindstreep iedereen met bossen gladiolen de deelnemers onthaalt.....

Mijn opa had vroeger een bloembollenbedrijf. En verkochten onder andere gladiolen. Als we er dan waren dan kregen we altijd een paar bossen gladiolen mee. Het is dus meer een gevoelskwestie...
niet omdat ik het persé de mooiste bloemen vind. ik kan ook enorm genieten van een andere bos bloemen.
Heb alleen een hekel aan bolletjes binnen; eerst zijn ze wel mooi maar het wordt allemaal zo sprieterig enzo (narcissen, blauwe druifjes en dat soort)
Dat heb ik liever in de tuin

en sneeuwklokjes vind ik ook super!
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: wat zijn je lievelingsbloemen?

Bericht door vlinder »

De bloemen die ik bedoel lijken op gladiolen. Ze hebben alleen niet van die lange groene bladeren, maar echt de vorm van blaadjes (zoals je ze zelf tekent) (de bloemen staan ook minder open dan bij de gladiool maar meer klokvormig.....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18732
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: wat zijn je lievelingsbloemen?

Bericht door helma »

vlinder schreef:De bloemen die ik bedoel lijken op gladiolen. Ze hebben alleen niet van die lange groene bladeren, maar echt de vorm van blaadjes (zoals je ze zelf tekent) (de bloemen staan ook minder open dan bij de gladiool maar meer klokvormig.....
vingerhoedskruid?
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: wat zijn je lievelingsbloemen?

Bericht door vlinder »

nee, de klokjes staan naar boven. Ik zal wel keertje foto maken, ze staan hier op tafel....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Re: wat zijn je lievelingsbloemen?

Bericht door judith »

Gisteren op de fiets....uit school.......hebben mijn vriendin en ik alllemaal verschillende bloemen geplukt voor een werkstuk voor bio, hebarium(kweeniet hoe je et schrijf)
We hadden ook klaprozen enz....en die had ik achtr op zitten...
en ook op mijn stuur........
Teonne...kwammen er allemaal beesten op af, wespen, hommels........brrrrrrrrr....
Ik durfde niet meer op mijn fiets..
Ik stond daar echt op een afstand te kijken tot ze we gingen..mar ze gingen niet weg..
Toen ging mijn vriendin...naast mijn fiets staan....en toen gingen die beesten naar haar fiets(hihihi) Twas echt lol! Zij baalde vreselijk....toen zijn we kei hard gaa nfietsen...en waren we ze gelijk kwijt...brrrrrrr :deg :haha
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: wat zijn je lievelingsbloemen?

Bericht door Gijs83 »

judith schreef:Gisteren op de fiets....uit school.......hebben mijn vriendin en ik alllemaal verschillende bloemen geplukt voor een werkstuk voor bio, hebarium(kweeniet hoe je et schrijf)
We hadden ook klaprozen enz....en die had ik achtr op zitten...
en ook op mijn stuur........
Teonne...kwammen er allemaal beesten op af, wespen, hommels........brrrrrrrrr....
Ik durfde niet meer op mijn fiets..
Ik stond daar echt op een afstand te kijken tot ze we gingen..mar ze gingen niet weg..
Toen ging mijn vriendin...naast mijn fiets staan....en toen gingen die beesten naar haar fiets(hihihi) Twas echt lol! Zij baalde vreselijk....toen zijn we kei hard gaa nfietsen...en waren we ze gelijk kwijt...brrrrrrr :deg :haha
Dus het waren niet echt je lievelingsbloemen :quoi Ik wil dat wel eens gezien hebben :haha Waren jullie zeker niet vroeg thuis? En thuis dachten ze natuurlijk: "die meiden weer"! Het is trouwen herbarium. Ik heb het destijds ook moeten. 1 van bomen en 1 van planten. Je wordt er wel wijzer van en gaat(als het goed is) de natuur er wel beter door waarderen. Of hebben die hommels het voor jou verpest :quoi
Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

Re: wat zijn je lievelingsbloemen?

Bericht door aritha »

Wel een leuk verhaal h` Gijs?
Ja, die meiden zijn echt bang voor hommels.
Ik ook. :?
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: wat zijn je lievelingsbloemen?

Bericht door henriët »

he gijs, grappig, je verbetert juud, en vervolgens tik je dit:
Ik heb het destijds ook moeten.

dan moet er nog doen achter, of je maakt van het woord moeten gemoeten.. ( al is het eerste beter)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
lennart
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2008, 21:25

Re: wat zijn je lievelingsbloemen?

Bericht door lennart »

ik ben niet zo gek op bloemen :nonnon
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: wat zijn je lievelingsbloemen?

Bericht door Wilma van den Berg »

lennart schreef:ik ben niet zo gek op bloemen :nonnon
Jammer! Maar goed, ieder zo zijn eigen ding(en). Overigens, welkom!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: wat zijn je lievelingsbloemen?

Bericht door Lourens »

Die niet te duur zijn als ik een bosje koop voor mijn vrouw. :haha
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: wat zijn je lievelingsbloemen?

Bericht door MarthaMartha »

fluitje schreef:Die niet te duur zijn als ik een bosje koop voor mijn vrouw. :haha
:fouet
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18732
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: wat zijn je lievelingsbloemen?

Bericht door helma »

fluitje schreef:Die niet te duur zijn als ik een bosje koop voor mijn vrouw. :haha

is ze zo weinig waard dan?? :jongle
Plaats reactie