Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2008 (nieuws)

Gesloten
Tiberius
Administrator

Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2008 (nieuws)

Bericht door Tiberius »

In dit topic kan feitelijke informatie geplaatst worden welke kandidaten door het curatorium zijn toegelaten op deze 2e dag.
Gisteren is dhr. A. Huijser uit Geldermalsen toegelaten.

Discussies en geleuter worden zonder pardon verwijderd.

Met vriendelijke groet,
Tiberius
Erasmiaan

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2008 (nieuws)

Bericht door Erasmiaan »

Eén opmerking: ik hoorde dat er alleen 's morgens vergaderd wordt, vandaag. Dus.
Jongere

Bericht door Jongere »

Erasmiaan schreef:Eén opmerking: ik hoorde dat er alleen 's morgens vergaderd wordt, vandaag. Dus.
Volgens mij is het gewoon heel de dag vandaag hoor.
(Nee sorry, geen nieuws)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Jongere schreef:
Erasmiaan schreef:Eén opmerking: ik hoorde dat er alleen 's morgens vergaderd wordt, vandaag. Dus.
Volgens mij is het gewoon heel de dag vandaag hoor.
(Nee sorry, geen nieuws)
ai, jammer....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Jongere

Bericht door Jongere »

In totaal dit jaar dus 1 nieuwe student aangenomen. Ik denk tenminste dat er nu geen berichten meer zullen komen.
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Jongere schreef:In totaal dit jaar dus 1 nieuwe student aangenomen. Ik denk tenminste dat er nu geen berichten meer zullen komen.
Jij zult dat waarschijnlijk beter weten dan wij... :OO Ik hoop overigens van harte dat er toch nog enkele bij komen, hoewel we blij moeten zijn dat we weer 1 nieuwe student hebben gekregen!
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Curatorium Gereformeerde Gemeenten neemt student aan

ROTTERDAM - Het curatorium van de Gereformeerde Gemeenten, dat dinsdag en woensdag in Rotterdam vergaderde, heeft A. T. Huijser uit Geldermalsen toegelaten tot de studie aan de Theologische School.

Huijser (30) is accountmanager kantoor- en projectinrichting, gehuwd en ouderling in de gereformeerde gemeente te Tricht-Geldermalsen.

Bron: http://www.refdag.nl
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Klaas-Jan schreef:Curatorium Gereformeerde Gemeenten neemt student aan

ROTTERDAM - Het curatorium van de Gereformeerde Gemeenten, dat dinsdag en woensdag in Rotterdam vergaderde, heeft A. T. Huijser uit Geldermalsen toegelaten tot de studie aan de Theologische School.

Huijser (30) is accountmanager kantoor- en projectinrichting, gehuwd en ouderling in de gereformeerde gemeente te Tricht-Geldermalsen.

Blij ben ik met het feit dat er een student is aangenomen.
Naast die blijdschap, zonder een discussie te voeren over het curatorium, heb ik ook vragen.
Velen zullen de blijdschap verwoorden met de toevoeging dat we niets hadden verdient en dat er toch nog een jonge man aangenomen mocht worden tot de studie.

Hoewel dit een ontegenzeggelijke waarheid is, stel ik me toch de vraag , of we ook niet eerlijk ons als kerkverband de spiegel voor moeten houden , wat de reden is dat er maar een student mocht worden aangenomen.
Als we zien in onze zusterkerken in de zendingsgebieden , waar de Bijbelscholen vol zitten met jongemannen die opgeleid worden om in Gods Koninkrijk te gaan dienen (niet allemaal als predikant) en als we zien in een kerkverband waar we ons nauw verwant aan weten als bv de HHK, dan denk ik wel eens : wat wil de Heere hier mee zeggen ?

Verootmoediging zal op zijn plaats zijn , wij hebben gezondigd , een ieder persoonlijk , maar ook als kerkverband.
En toch verlaat ons de Heere noch niet geheel, maar laten we onze persoonlijke en onze kerkelijke zonden belijden en de Heere smeken of Hij arbeiders uit zou willen stoten.
Zodat ook in het komende jaar de Heere mannen wil roepen tot het werk in Zijn wijngaard, de oogst is zo groot en de arbeiders zo weinig.

Soms denk ik weleens dat we deze ontwikkeling : veel zieke en oude predikers, en zo een tekort aan studenten en jonge predikers, als een roepstem tot verootmoediging moeten zien zowel in persoonlijk als in kerkelijk opzicht.
freek

Bericht door freek »

Als ik lid van jullie kerkverband zou zijn, zou dit me ontzettend ontmoedigen. Eén student, daar kan het tekort toch niet mee opgevuld worden. Je hoort wel eens: mocht het nog eens nood worden. Nou...ik zou me werkelijk geen raad weten. Gemeente die jarenlang niet compleet zijn omdat ze het belangrijkste missen: een eigen herder en leraar. Ik kan me helemaal vinden in de reactie van Wilhelm.
Ander

Bericht door Ander »

Ik ben het ook wel met Wilhelm eens. Alleen, een spiegel voorhouden, waar doel je dan op. Ik vind zulke uitspraken altijd een beetje lastig. Wanneer we krijgen wat we verdienen (en dat moet beleefd worden) hadden we nooit een student en zou het nog veel erger zijn. Dus alles wat we krijgen is genade. Een spiegel voorhouden: ontwikkelingen in het kerkverband? de verdeeldheid? de wereldgelijkvormigheid? de schijngodsdienst? activisme? passivisme? Allemaal zaken die voorkomen in de GG. Ga er maar aanstaan...

Laten we het maar bij deze zin houden:
Wilhelm schreef:als een roepstem tot verootmoediging moeten zien zowel in persoonlijk als in kerkelijk opzicht.
Vergenoegd zijn met: 'het is er in ieder geval weer één' lijkt me niet genoeg.
JALP

Bericht door JALP »

freek schreef:Als ik lid van jullie kerkverband zou zijn, zou dit me ontzettend ontmoedigen. Eén student, daar kan het tekort toch niet mee opgevuld worden. Je hoort wel eens: mocht het nog eens nood worden. Nou...ik zou me werkelijk geen raad weten. Gemeente die jarenlang niet compleet zijn omdat ze het belangrijkste missen: een eigen herder en leraar. Ik kan me helemaal vinden in de reactie van Wilhelm.
Tja, sorry, maar dat is de discussie van elk jaar weer. Meen me te herinneren dat het vorig jaar de vraag was: Waarom maar twee, dat jaar ervoor waarom maar 3 etc...

En elk jaar weer zal er kritiek zijn en elk jaar weer zal er iemand opstaan om alles te verdedigen etc etc etc.

Ik denk dat dit topic gesloten kan worden aangezien het nieuws naar buiten gebracht is. En om maar niet in een eindeloze discussie over het wel en wee van het curatorium lijkt me het beter om het slotje te gebruiken.

@ Freek: Je geen raad weten en nood bij God vandaan is wel iets anders...
vlinder

Bericht door vlinder »

Wilhelm schreef:
Klaas-Jan schreef:Curatorium Gereformeerde Gemeenten neemt student aan

Blij ben ik met het feit dat er een student is aangenomen.
Naast die blijdschap, zonder een discussie te voeren over het curatorium, heb ik ook vragen.
Velen zullen de blijdschap verwoorden met de toevoeging dat we niets hadden verdient en dat er toch nog een jonge man aangenomen mocht worden tot de studie.

Hoewel dit een ontegenzeggelijke waarheid is, stel ik me toch de vraag , of we ook niet eerlijk ons als kerkverband de spiegel voor moeten houden , wat de reden is dat er maar een student mocht worden aangenomen.
Als we zien in onze zusterkerken in de zendingsgebieden , waar de Bijbelscholen vol zitten met jongemannen die opgeleid worden om in Gods Koninkrijk te gaan dienen (niet allemaal als predikant) en als we zien in een kerkverband waar we ons nauw verwant aan weten als bv de HHK, dan denk ik wel eens : wat wil de Heere hier mee zeggen ?

Verootmoediging zal op zijn plaats zijn , wij hebben gezondigd , een ieder persoonlijk , maar ook als kerkverband.
En toch verlaat ons de Heere noch niet geheel, maar laten we onze persoonlijke en onze kerkelijke zonden belijden en de Heere smeken of Hij arbeiders uit zou willen stoten.
Zodat ook in het komende jaar de Heere mannen wil roepen tot het werk in Zijn wijngaard, de oogst is zo groot en de arbeiders zo weinig.

Soms denk ik weleens dat we deze ontwikkeling : veel zieke en oude predikers, en zo een tekort aan studenten en jonge predikers, als een roepstem tot verootmoediging moeten zien zowel in persoonlijk als in kerkelijk opzicht.
Even een opmerking over dat dikgedrukte. Als je weet hoeveel (ex) Ger Gemmers op de VU zitten, wordt je helemaal verdrietig. Velen worden HHK-predikant. Anderen doen vast de theologie opleiding en zijn er vast van overtuigd dat ze predikant moeten worden (al dan niet in de GG) en blijven hopen en proberen.......

Ik vind dat soms zelfs eng. Ik ken iemand die er vast van overtuigd is dat hij is geroepen in de GG. Hij zegt: Ik twijfel niet aan God, maar twijfel wel een de mensen die mij "keuren". Voelen die zich boven mij verheven? OF zitten zij zelfs op Gods troon?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
JaCa
Contacteer:

Bericht door JaCa »

Maar EEN???
Dát vind ik echt erg.....wéét je wel hoeveel mannen daar naar toe gaan!
Ik sluit me aan wat freek zegt; zoveel incomplete gemeenten...
En ook wat vlinder zegt! de laatste zinnen...
En dan heel vroom bidden dat er toch mannen mochten komen!
Sorry....ik vind dat echt TE erg.

Maar volgens mij mocht het geen discussie topic worden?? :hum

My one and only goal;
His image in my soul.
Gesloten