EK voetbal 2008, hoe wordt dat onder ons beleefd?
EK voetbal 2008, hoe wordt dat onder ons beleefd?
Het Europees Kampioenschap voetbal staat weer voor de deur. Hoe wordt dat onder ons beleefd ?
Voor mij persoonlijk is het iets wat blijft trekken. Nee, geen sportverdwazing, ik moet niets hebben van voetbalrellen, spelersverheerlijking of wat dan ook. Persoonlijk vind ik het een mooi spel, waar ik van bepaalde combinaties / spelsituaties kan genieten. Zelf maakt het me soms ook niet uit of ik nou bv Italie of Oranje zie spelen. Ik houd met niet bezig met oranje shirtjes, oranje vaantjes of wat dan ook. Ik verafschuw zulke dommigheid. Toch merk ik soms wel bij mezelf een bepaalde vorm van nationalisme. Nederland! Oranje! Het gevoel van koniginnendag. Is dat per definitie fout omdat velen verkeerd met het voetbal omgaan? Mag je van het spel opzich wel genieten?
Of is het woord voetbal dat de das om doet. Schaatsen bv geen probleem, maar voetbal.
Natuurlijk, zondagsontheiliging, spelersverheerlijking is af te keuren. Maar ook niet van het spel genieten?
Wie gaat het volgen onder ons? Wie verafschuwd het en waarom?
Voor mij persoonlijk is het iets wat blijft trekken. Nee, geen sportverdwazing, ik moet niets hebben van voetbalrellen, spelersverheerlijking of wat dan ook. Persoonlijk vind ik het een mooi spel, waar ik van bepaalde combinaties / spelsituaties kan genieten. Zelf maakt het me soms ook niet uit of ik nou bv Italie of Oranje zie spelen. Ik houd met niet bezig met oranje shirtjes, oranje vaantjes of wat dan ook. Ik verafschuw zulke dommigheid. Toch merk ik soms wel bij mezelf een bepaalde vorm van nationalisme. Nederland! Oranje! Het gevoel van koniginnendag. Is dat per definitie fout omdat velen verkeerd met het voetbal omgaan? Mag je van het spel opzich wel genieten?
Of is het woord voetbal dat de das om doet. Schaatsen bv geen probleem, maar voetbal.
Natuurlijk, zondagsontheiliging, spelersverheerlijking is af te keuren. Maar ook niet van het spel genieten?
Wie gaat het volgen onder ons? Wie verafschuwd het en waarom?
Laatst gewijzigd door BJD op 16 mei 2008, 09:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: EK voetbal, hoe wordt dat onder ons beleefd?
Helaas was er geen tussenoplossing mogelijk, maar ik volg het wél, maar zal niet élke wedstrijd gaan zien.....ik kijk wat het "affiche" is, en bepaal dan of ik kijk of niet. Bij wedstrijden van landen die mij niet of minder aanspreken zal ik niet kijken.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Niet.BJD schreef:Het Europees Kampioenschap voetbal staat weer voor de deur. Hoe wordt dat onder ons beleefd ?
Het boeit met totaal niet.
Dus al die ophef in de pers, al die oranje petjes in de supermarkt, al die opgewonden commentaren op de radio:
't zal wel.

~~Soli Deo Gloria~~
Is het type voetbal wat ze spelen bepalend of de landen opzich. Ik kan me voorstellen dat je aanvallend ingestelde landen aantrekkelijker vind om naar te kijken.Rens schreef:Helaas was er geen tussenoplossing mogelijk, maar ik volg het wél, maar zal niet élke wedstrijd gaan zien.....ik kijk wat het "affiche" is, en bepaal dan of ik kijk of niet. Bij wedstrijden van landen die mij niet of minder aanspreken zal ik niet kijken.....
Heb je nog zoiets van... een twijfel... doe ik hier wel goed aan. Als je ziet hoe iedereen mee omgaat?
Re: EK voetbal 2008, hoe wordt dat onder ons beleefd?
Niks mis met een mooie partij voetbal. Ook niet met een gezonde portie nationalisme, trouwens. Dus ik ga zo hier en daar wel eens een wedstrijdje zien, denk ik, maar niet allemaal, want er zijn belangrijkere dingen.
Mij boeit het ook niet; heeft het trouwens nooit gedaan.
Dat mensen een wedstrijdje voetbal (hoewel het mijn ding niet is) leuk en gezellig vinden, kan ik me wel voorstellen.
Maar dat er duizenden (in het normale leven weldenkende) mensen zich nu als complete idioten uit gaan dossen met oranje tiroler opblaas-puntmutsen en heidi-pruiken etc, dat kan ik niet volgen. Zelfs als je zakelijk iets bestelt (bijvoorbeeld een paar notebooks) dan krijg je er nog van die oranje rommel bij.
(Het enige waar ik een uitzondering voor maak zijn de oranje tompoezen.)
Dat mensen een wedstrijdje voetbal (hoewel het mijn ding niet is) leuk en gezellig vinden, kan ik me wel voorstellen.
Maar dat er duizenden (in het normale leven weldenkende) mensen zich nu als complete idioten uit gaan dossen met oranje tiroler opblaas-puntmutsen en heidi-pruiken etc, dat kan ik niet volgen. Zelfs als je zakelijk iets bestelt (bijvoorbeeld een paar notebooks) dan krijg je er nog van die oranje rommel bij.
(Het enige waar ik een uitzondering voor maak zijn de oranje tompoezen.)
Ik hou helemaal niet van voetval en van die zwetende lijven en rennende mannen achter zo'n stom balletje aan.
Nou moet ik zeggen dat ik er ook niks van snap hoor.
Nou moet ik zeggen dat ik er ook niks van snap hoor.
Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
voetbal vindt ik erg leuk! k Heb zelf ook op voetbal gezeten!
Maar het profvoetbal vindt ik geen snars aan! Slaat nergens op... laten die gasten eens wat anders doen dan voetballen en op een andere manier geld verdienen!!
Maar het profvoetbal vindt ik geen snars aan! Slaat nergens op... laten die gasten eens wat anders doen dan voetballen en op een andere manier geld verdienen!!
Ik denk dat de basis hetzelfde is. Zij vinden het spelletje ook leuk.Lassie schreef:voetbal vindt ik erg leuk! k Heb zelf ook op voetbal gezeten!
Ze doen ook nog wel wat anders dan voetballen. Beetje in de reclame. Verdienen ze een leuk zakcentje mee.

Dat nationalisme is ook een raar iets.. Met klootschieten of biljarten of weet ik wat voor suffe sport wil ik nog dat Nederland wint.Marco schreef:Niks mis met een mooie partij voetbal. Ook niet met een gezonde portie nationalisme, trouwens. Dus ik ga zo hier en daar wel eens een wedstrijdje zien, denk ik, maar niet allemaal, want er zijn belangrijkere dingen.

tuurlijk.....
maar proffsport is wel anders dan ontspanningssport.
maar proffsport is wel anders dan ontspanningssport.
- MarthaMartha
Weet je... (heel eerlijk) ... ik vind het een dollemansboel allemaal. Hoe iedereen zich te buiten gaat bizar! Maar als ik hoor dat nederland gewonnen heeft vind ik dat stiekum toch ook wel weer leuk. Ik weet niet waarom. Ik hoef er niet voor mee te kijken of te luisteren. Ik hoor het vanzelf, als iedereen hier als een achterlijke de straat oprent, mensen die elkaar nooit aankijken elkaar om de nek vallen en alle auto's toeteren........ dan weet ik de uitslag.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
ik wéét hoe het speltype van bepaalde landenteams is, dus....van puur verdedigend voetbal dat alleen maar leunt op de counter....nee, dank je.....maar teams die puur op de aanval spelen dat is leuk om te zien.BJD schreef:Is het type voetbal wat ze spelen bepalend of de landen opzich. Ik kan me voorstellen dat je aanvallend ingestelde landen aantrekkelijker vind om naar te kijken.Rens schreef:Helaas was er geen tussenoplossing mogelijk, maar ik volg het wél, maar zal niet élke wedstrijd gaan zien.....ik kijk wat het "affiche" is, en bepaal dan of ik kijk of niet. Bij wedstrijden van landen die mij niet of minder aanspreken zal ik niet kijken.....
Heb je nog zoiets van... een twijfel... doe ik hier wel goed aan. Als je ziet hoe iedereen mee omgaat?
ik ben razend nieuwsgierig hoe het Russische team onder bondscoach Guus Hiddink het er af gaat brengen! het zou toch een stunt van jewelste zijn als ze heel erg ver zouden komen, halve finale of zelfs de finale wel....
Moderatorbericht:
Ik hoop van harte dat Nederland in zo kort mogelijke tijd eruit ligt. Al die idioterie om/bij dat voetbal...
Het doet mij ook niets...
Ik vind het verdrietig dat in de topsport vaak de mammon een rol speelt.... Hoeveel miljoen zou er bij elkaar op zo' n veld lopen? wat een verdwazing. Maar goed, ik zeg niet dat je geen partijtje mag kijken. Maar ik denk dat zodra je liever de tv aanzet voor een partijtje dan uit de Bijbel leest of bidt (geldt ook voor andere dingen) dan is het niet goed. Waarmee ik niet wil zeggen dat je je niet mag ontspannen of altijd uit de Bijbel moet lezen!

Ik vind het verdrietig dat in de topsport vaak de mammon een rol speelt.... Hoeveel miljoen zou er bij elkaar op zo' n veld lopen? wat een verdwazing. Maar goed, ik zeg niet dat je geen partijtje mag kijken. Maar ik denk dat zodra je liever de tv aanzet voor een partijtje dan uit de Bijbel leest of bidt (geldt ook voor andere dingen) dan is het niet goed. Waarmee ik niet wil zeggen dat je je niet mag ontspannen of altijd uit de Bijbel moet lezen!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.