fietsen en leuke fietstochten

Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

fietsen en leuke fietstochten

Bericht door Gijs83 »

Ik mag graag een eindje door de natuur fietsen. Wie van onze medeforummers doet dat ook en geeft ook de voorkeur aan fietsen boven wandelen? Wie weet er leuke plekjes met veel natuurschoon waar je goed kunt fietsen en wie weet er leuke fietstochten :quoi
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: fietsen en leuke fietstochten

Bericht door wim »

Gijs83 schreef:Ik mag graag een eindje door de natuur fietsen. Wie van onze medeforummers doet dat ook en geeft ook de voorkeur aan fietsen boven wandelen? Wie weet er leuke plekjes met veel natuurschoon waar je goed kunt fietsen en wie weet er leuke fietstochten :quoi
Ik wandel liever, maar gister heb ik meegedaan met de, inmiddels traditionele, pinkster-fietstocht van onze gemeente. We zijn naar het centrum van Den Haag gefietst en zijn daarbij vrijwel alleen maar door parken gefietst: de route viel goeddeels samen met de parkenroute. Het valt me op dat Den Haag best wel 'groen' is.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: fietsen en leuke fietstochten

Bericht door MarthaMartha »

Natuurlijk, fietsen is heerlijk.
En routes? ik heb hier wel ergens een boek met fietstochten liggen door heel nederland, maar waar???
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: fietsen en leuke fietstochten

Bericht door JolandaOudshoorn »

de molenroute door de Alblasserwaard is een aanrader! Maar dat is voor jou best een eindje weg. Gelukkig ligt op de molenroute een adres waar ze je gratis een bakje koffie schenken :)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: fietsen en leuke fietstochten

Bericht door Gijs83 »

MarthaMartha schreef:Natuurlijk, fietsen is heerlijk.
En routes? ik heb hier wel ergens een boek met fietstochten liggen door heel nederland, maar waar???
Waar? Maakt niet uit: ergens in Nederland of net over de grens.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: fietsen en leuke fietstochten

Bericht door MarthaMartha »

Gijs83 schreef:
MarthaMartha schreef:Natuurlijk, fietsen is heerlijk.
En routes? ik heb hier wel ergens een boek met fietstochten liggen door heel nederland, maar waar???
Waar? Maakt niet uit: ergens in Nederland of net over de grens.
maar waar? dat doelde op dat boek met fietstochten..................
ik zou niet weten waar ik die moet zoeken..........
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Ook een heel mooi rondje, maar wel voor gevorderden!

Bericht door Marco »

Mooi rondje:

Start in St. Jean de Maurienne. Om op te warmen volg je de N6 richting St. Michel de Maurienne. Daar sla je rechtsaf, de D902 op, richting Valloire en Briançon. Valloire door, richting Col du Galibier. Heb je daar nog moed, dan ga je aan de andere kant naar beneden, einde weg rechts richting Grenoble. Voorbij Le Bourg d'Oisans rechtsaf, de D526, richting Allemond, col du Glandon. Even bovenop de col du Glandon kijken, dan dezelfde kant weer naar beneden, richting Col de la Croix de Fer. Daal vanaf die col af naar St. Jean de Maurienne.

Opties:
- Je kunt ook in Le Bourg d'Oisans beginnen, dan kan je na dit rondje de haarspelden naar l'Alp d'Huez nog op. Maar het is mooier als je daar via Allemond en Villard-Reculas naartoe fietst.
- Maak een tussenstop en kampeer bij La Grave. 's Avonds en 's morgens heb je dan een fantastisch uitzicht op de gletscher van La Meije.

..Of moest het vooral in Nederland zijn..?

In Nederland kan je ook heel goed zonder routes, mits je een goede kaart hebt. De ANWB heeft een hele mooie serie topografische kaarten die ook nog eens water- en scheurvast zijn. Daar kan je zelf ook heel goed mooie routes op uitstippelen.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: fietsen en leuke fietstochten

Bericht door Marnix »

Vanaf Arnhem naar het oosten, noorden of westen. Schitterende natuur, lekker heuvelachtig. Veluwe, veluwezoom, de hei. Gelijk goed voor je conditie.

Wel leuk. Hoewel ik als ik alleen fiets de voorkeur geef aan heel hard crossen, lekker verzuren enzo :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16752
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: fietsen en leuke fietstochten

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:Ik mag graag een eindje door de natuur fietsen. Wie van onze medeforummers doet dat ook en geeft ook de voorkeur aan fietsen boven wandelen? Wie weet er leuke plekjes met veel natuurschoon waar je goed kunt fietsen en wie weet er leuke fietstochten :quoi
Gijs, deze kende je vast nog niet :haha
http://www.natuurlijk.nl/twente/markelo ... orkeld.htm
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: fietsen en leuke fietstochten

Bericht door BJD »

Het is nu net een beetje uitgebloeid... een ander jaar moet je dan toch eens een rondje bollenstreek doen.

'k mag zelf ook graag een stukkie doen.. maar dan wel op de racefiets. Als je 's morgens vroeg gaat maakt de omgeving niet eens zo veel uit want de rust van de ochtend is ook lekker.. bv rond het Braasememeer
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: fietsen en leuke fietstochten

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:Ik mag graag een eindje door de natuur fietsen. Wie van onze medeforummers doet dat ook en geeft ook de voorkeur aan fietsen boven wandelen? Wie weet er leuke plekjes met veel natuurschoon waar je goed kunt fietsen en wie weet er leuke fietstochten :quoi
Gijs, deze kende je vast nog niet :haha
http://www.natuurlijk.nl/twente/markelo ... orkeld.htm
Ja :haha. Gewoon heel simpel even 'googelen' op internet en dat is dit wel zo'n beetje de eerste de beste route die je tegenkomt. Bij de laatste 2 foto's zijn we nog wel dicht in de buurt geweest en we zijn dus ook in Markelo geweest(gisteren). Hendrikus, stapt ge ook weleens op de fiets om de bossen rondom onze stad te ontdekken?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16752
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: fietsen en leuke fietstochten

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef: Hendrikus, stapt ge ook weleens op de fiets om de bossen rondom onze stad te ontdekken?
vandaag nog 42 km, op en daale noar Boarn Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: fietsen en leuke fietstochten

Bericht door BJD »

'k ben vorig jaar ook eens met m'n fiets door A'dam gereden. Alle oude buurten, centrum, criminele hotspots :haha . Echt onwijs leuk..!
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: fietsen en leuke fietstochten

Bericht door Gijs83 »

Het is voor de meesten (bijna) vakantie. Dus dit topic maar even naar boven halen. Het leeft misschien nu wat meer. Wie er nog gebieden waar je mooi kan fietsen?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16752
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: fietsen en leuke fietstochten

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:Wie er nog gebieden waar je mooi kan fietsen?
Wie er? Ik er.
De Borkeld. Kom je ook langs De Poppe. :haha
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie