Make Up -- Niet tevreden met jezelf?

JaCa
Contacteer:

Make Up -- Niet tevreden met jezelf?

Bericht door JaCa »

Volgens mij kan ik dit topic wel onder 'Kerk en Cultuur' zien...

Hoe denken jullie over de statement:
Als je make-up gebruikt ben je niet tevreden over hoe God je geschapen hebt..
Misschien dat je hierbij oorbellen ook kan scharen...?

Ik besef het....het is wellicht een afgezaagd onderwerp.... maar ik ben toch wel benieuwd hoe jullie er tegenover staan...!

My one and only goal;
His image in my soul.
Gian

Re: Make Up -- Niet tevreden met jezelf?

Bericht door Gian »

Je krijgt steeds meer mannen make-up :bobo
Mocht je dat overigens zondig vinden zou ik het als vrouw ook niet nemen.
Hetzelfde geld voor oorbellen.

Alles met mate zou ik zeggen. Als mijn vrouw iets gebruikt is ze nog altijd herkenbaar. Dan zie ik er niet veel kwaad in.

Maar waarschijnlijk zit je op vrouwenantwoorden te wachten... ;)
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

ik draag oorbellen (af en toe)
ik gebruik make-up (af en toe)
ik ben tevreden met mezelf (altijd)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Ik draag oorbellen (bijna altijd) en in de hele bijbel kan ik er niets tegen vinden..........
(Jacob moet ze begraven onder boom, maar die zijn aan de afgoden gewijd.... Aaron maakt er een gouden kalf van, hadden ze ze alsjeblieft maar ingehouden.....)

Ik draag af en toe make-up, als je een poedertje zo tenminste wilt noemen, gewoon om te voorkomen dat iedereen roept: "wat zie je wit, gaat het wel goed?"

Ik ben tevreden met mezelf (meestal)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
aritha

Bericht door aritha »

Make-up kan heel verzorgend zijn. Het is niet altijd een teken dat je het oneens ben met je Schepper.

Overigens gebruik ik alleen oogpotlood en een doosje voor 'n blosje.
Het hoeft niet op te vallen.
:tilt
Lassie

Bericht door Lassie »

ben ik dan echt de enige die geen make up gebruik?

wel gebruik ik dag/nachtcreme!
Moni

Bericht door Moni »

Lassie schreef:ben ik dan echt de enige die geen make up gebruik?
Dat lijkt me niet hoor ;) Ik gebruik ook nooit make up en heb het zelf nog nooit gebruikt. Ik zie er gewoon het nut niet van in en soms vind ik het zelfs lelijk hoe sommige hun ogen opmaken. Oorbellen heb ik ook niet.
Ik ben ook niet van plan mijn haar te gaan verven...... de eerste grijze haren zijn er al ;)
Lassie

Bericht door Lassie »

sommige kunnen het heel mooi en goed opmaken!!!!
Channa

Bericht door Channa »

Ik was denk ik een jaar of 18 toen ik over het gebruik van make-up veel vragen had.
Een vriendin waarmee ik samenwoonde kon zonder problemen haar gezicht opmaken terwijl ik me erg zondig voelde.
Het heeft een hele tijd geduurd voordat ik geleerd had wat het verschil maakte tussen haar en mij.
Ik was een soort afhankelijk van mijn make-up, was niet tevreden met mijn eigen gezicht. Ik was er veel mee bezig en sloeg geen dag over zonder en kleurtje op mn wangen en het nodige op mn ogen.
Mijn vriendin gebruikte het ook wel, maar gaf er niet om als ze het een dag niet had, voelde zich daar ook niet minder om.

Nu mag ik het -door genade- anders zien. Ik heb geleerd dat mijn afhankelijkheid van de make-up zondig was. In de tijd dat ik dat moest leren heb ik nauwelijks of geen make-up gebruikt. Nu gebruik ik het met mate. Soms voel ik wanneer ik de grens weer overschrijd. Als ik nog 10 keer in de spiegel kijk of dat ene wimpertje wel goed zit. Of toch nog eens de mascara pak om het bij te werken.
Ik weet dat ik een schepsel van God ben, maar een schepsel die de zonde onderworpen is. Wij hebben geen volmaakt lichaam, en ik vind dat je daarom best wel wat mag gebruiken.
Mijn grens uiteindelijk dezelfde geworden die ik voor alle gebruiken in mijn leven stel: Niet mij hart erop zetten. Er niet afhankelijk van worden. En dan is het voor ieder persoonlijk hoeveel of hoe weinig je mag gebruiken.
De Heer is mijn Herder, mij ontbreekt niets.
JolandaOudshoorn

Moni schreef:

Ik ben ook niet van plan mijn haar te gaan verven...... de eerste grijze haren zijn er al ;)
Dapper hoor!! Mijn eerste keer verven is alweer een poosje achter de rug. De paar grijze haren werden veel grijze haren en angezien ik nog lang geen 30 ben.......

@ Lassie: ik heb meestal ook geen make-up op. Gewoon geen tijd ervoor. Maar soms vind ik het heerlijk om me op te tutten.
JaCa
Contacteer:

Bericht door JaCa »

Áls ik het doe, krijg ik altijd het verwijt naar mijn hoofd geslingerd.....je bent niet tevreden met hoe GOd je gemaakt heeft.
Anders zou je het niet doen.
Mensen mogen best weten dat je niet altijd uitgerust bent!

Op zich snap ik de mensen wel die menen dat je Gods kunstwerk beledigd als je jezelf mooier wil hebben....
Ik zou alleen goede argument tegen willen!

My one and only goal;
His image in my soul.
Jongere

Bericht door Jongere »

Zelf vind ik het als het zichtbaar is eigenlijk helemaal niet mooi. Maar dat is meer een kwestie van smaak dan dat het iets met geloof te maken heeft.

De argumenten dat je ergens niet tevreden mee zou zijn vind ik niet kloppen, een beetje te makkelijk om zo make-up te veroordelen. Tenzij het inderdaad zo is dat je niet tevreden bent met je zelf. Vind het verhaal van Channa daarom wel mooi. Eerlijk kijken en luisteren naar jezelf (in verhouding tot God) is denk ik wel belangrijk. Er zijn namelijk ook mensen die inderdaad zeggen dat ze zichzelf accepteren of inderdaad zeggen dat ze 'hun hart niet op hun geld zetten' - maar als puntje bij paaltje komt toch niet zonder make-up of zonder hun geld zouden kunnen en willen leven.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:
Moni schreef:

Dapper hoor!! Mijn eerste keer verven is alweer een poosje achter de rug. De paar grijze haren werden veel grijze haren en angezien ik nog lang geen 30 ben.......

@ Lassie: ik heb meestal ook geen make-up op. Gewoon geen tijd ervoor. Maar soms vind ik het heerlijk om me op te tutten.
Nog lang geen 30 ???
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
JolandaOudshoorn

MarthaMartha schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Dapper hoor!! Mijn eerste keer verven is alweer een poosje achter de rug. De paar grijze haren werden veel grijze haren en angezien ik nog lang geen 30 ben.......

Nog lang geen 30 ???
nee!!!
vlinder

Bericht door vlinder »

De enige keer dat ik make-up gebruikte was voor m'n trouwdag. IK heb toen rondom mijn mond en een klein beetje mijn wangen roze/bruin gemaakt. Ik zie snel wit en een zonnebank had niet geholpen daartegen (mag dat trouwens wel). Verder vind ik het teveel moeite om op te doen. Oorbellen.....ik zit nog te twijfelen. Ik weet dat ik broeders (lees ouders en schoonouders) tot aanstoot ben en vind het dan niet netjes om ze in te doen. Zelf vind ik het grappig, maar het moet niet zo nodig. (heb al wel vast oorbelletjes in mijn nachtkastlaadje sinds vorige week en ik weet ook hoe duur gaatjes schieten kost.... :humhihi )
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie