artikel/filmpje telegraaf groep marokanen die in de trein 2

Plaats reactie
marcel154

artikel/filmpje telegraaf groep marokanen die in de trein 2

Bericht door marcel154 »

onze samenleving is zich duidelijk aan het verharden, getuige het artikel/filmpje op de website van de telegraaf van een groep marokaanse jongeren uit Delft die in een treincoupe 2 "skinheads (?)" provoceren en treiteren en deze 2 jongens vervolgens even aftuigen (met gillende kinderen op de achtergrond)....ze geven in het filmpje aan dat dit gebeurd met Wilders aanhangers.
Gezien de zeer vele reakties onder het bewuste artikel groeit hiermee echter de Wilders aanhang maar mee.
Aan de ene kant kun je zeggen dat Wilders dit uitlokt (?) aan de andere kant is dit juist hetgene waar Wilders onze samenleving voor waarschuwt. zorgwekkende ontwikkelingen........waar gaat dit naar toe? :nonnon
hoe denkt de reformatorische gezindte hierover?
refo

Re: artikel/filmpje telegraaf groep marokanen die in de trein 2

Bericht door refo »

Vraag het de reformatirische gezindte, zou ik zeggen.

Meld je je speciaal voor zo'n verhaal aan?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Nou refo, niet zo onaardig doen tegen een nieuwe forummer :fouet
Mracel, welkom hier.
Hoe denkt de ger.gez hierover? Ik vind de ontwikkeling zorgelijk. Het strookt in ieder geval niet met het gebod: gij zult uw naaste liefhebben als u zelf. Bovendien, het 6e gebod wordt hier ook grof overtreden!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Jongere

Bericht door Jongere »

Triest zo'n voorval. Maar ik hoop dat de reformatorische gezindte in ziet dat om dit soort ellende weg te hebben een terugkeer naar Gods geboden de enige en beste oplossing is, en niet alle Marokkanen wegsturen of iets dergelijks. Er gebeuren ook genoeg trieste dingen die Nederlandse jongeren veroorzaken, zoals pas de jarenlange mishandeling van een autistische jongen. Het is nodig om te zien waar het kwaad nu eigenlijk zit. Ik ben wel eens bang dat de reformatorische gezindte - die dat het best hoort te weten - dit ook nog te graag in een bevolkingsgroep zoekt in plaats van harten, en in plaats van in zichzelf.
Rens

Bericht door Rens »

@ Marcel 154............."hoe denkt de reformatorische gezindte hierover?, deze vraagstelling in déze vorm doet vermoeden dat jij zélf NIET uit de Ref.gezindte komt.

Maar los daarvan........

Idd, hoewel de woorden van Geert Wilders bepaalde gevoelens bij "de" mensen kan opwekken, is het wél zo dat zijn woorden niet zomaar "losse flodders om des kiezers wil" geuit zijn. Dat (b)lijkt te worden "bewezen" door het filmpje........

Het kan vrijwel niet zo zijn dat het een "selfforfilling prophecy" is, maar een zeer sterke aanwijzing dat "de" Islam écht zo intolerant is als Geert Wilders steeds betoogt.

Het is maar de vraag tot in hoeverre de gematigde moslims, nu nog verreweg de allergrootste groep, zich laat beïnvloeden door de film en de groep extremisten/militanten onder de moslims........dat is niet op voorhand te zeggen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Helaas ben ik er ook van overtuigd geraakt -van heel dichtbij- hoe door Nederlanders het leven aan de allochtonen zuur wordt gemaakt. Deze Nederlanders laten de goeden onder de slechten lijden. Ik vind het dieptriest hoe door menigeen deze allochtonen echt veracht worden in de meest diepe zin van het woord. Hoe met kleding en dergelijke actief wordt uitgedragen een afkeer van hen te hebben. En soms kan ik het dan begrijpen als de stoppen doorslaan en twee skinheads worden afgetuigd.... Let wel, ik praat niets goed, maar je kunt ook het bloed onder iemands nagels vandaan halen, en als je dan geen genade kent.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie