Aanschaf nieuwe computer

Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Aanschaf nieuwe computer

Bericht door MarthaMartha »

Hendrikus schreef:
edele strijdster schreef:Heb letter gezegd: "Is goed, hoor, ik heb er toch geen verstand van! Je kunt me alles wijsmaken..."
Moet ik me zelf nu gaan schamen??
Doet het ding wat het moet doen?
En heb je het gevoel dat je waar voor je geld hebt gekregen?
Dan is 't toch goed?
Heerlijke nuchtere opmerking!
Bedankt Hendrikus (want edele strijdster, jouw verhaal had het mijne kunnen zijn)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Aanschaf nieuwe computer

Bericht door Marco »

PC's van de Aldi of Lidl zijn niet per definitie goedkoop; tenminste, niet als je bedenkt wat je er - niet - mee gaat doen. Vaak zijn het heel uitgebreide pc's met veel multimedia mogelijkheden. Daar zijn ze dan niet duur in. Maar als je een goeie pc zoekt voor kantoortoepassingen heb je niks aan een sjieke videokaart, en kan je het vaak ook nog wel wat minder processorpower af. En dat geldt ook voor andere componenten. Wel geldt: Hoe meer werkgeheugen, deste beter.

Er zitten in Vista nog wel wat kleinigheden die lastig kunnen zijn. Ik verwacht dat de meeste daarvan opgelost zullen zijn als ServicePack 1 uitkomt (en dan niet teruggerold wordt). Met het oog daarop zou ik zelf voor Vista kiezen. Dan kan je gewoon langer mee. Maar er is niks mis met XP.

Laatste tip: Ga geen fortuinen betalen voor anti-virus programma's. Op avast.nl of antivir.de kan je gratis goeie dingen krijgen.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Aanschaf nieuwe computer

Bericht door Marnix »

Heej Bert,

Bij veel winkels kan je gewoon je eigen systeem samenstellen. Dat kan goedkoper voor je zijn. Als ik zo je eisen zie heb je in ieder geval helemaal geen supervideokaart nodig, die gebruik je nergens voor... om maar een voorbeeld te noemen. Als voorbeeld gebruik ik even een Nederlandse zaak, Paradigit. Je hebt nodig: Een Core 2 Duo processor of een vergelijkbare AMD X2, 2 gb geheugen. Als je dan bij Computers naar de Middenklasse gaat zie je daar voor 599 een computer exclusief monitor. Eigenlijk is het enige wat je er bij hoeft te nemen een antivirusprogramma, Office en speakers als je die nog niet hebt.

Vista werkt wel goed, hoewel ik het geen vooruitgang vind ten opzichte van XP. Maar XP is nauwelijks meer te krijgen.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie