De Nieuwe Uri Geller

jakobmarin

De Nieuwe Uri Geller

Bericht door jakobmarin »

http://urigeller.sbs6.nl/ is een show waarin lepels worden gebogen door te wrijven. Lepels vallen van TV's af bij de mensen thuis.
etc. etc.

wikipedia:
* Via 'telepathie' zou hij tekeningen, die door een andere persoon waren gemaakt, kunnen 'lezen' en natekenen;
* Zonder fysieke kracht uit te oefenen zou Geller metalen voorwerpen (vaak lepels) kunnen buigen;
* Defecte horloges zouden door hem weer op gang zijn gebracht;
* Hij leek kompasnaalden te kunnen beïnvloeden;
* Hij zou door mentale kracht magnetische opslagmedia (magneetband en diskettes) kunnen wissen;
* Hij zou in enkele seconden zaadjes (meestal radijszaadjes) kunnen laten uitgroeien tot plantjes van enkele centimeters.

Duivelse machten op commerciele tv?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Rens

Re: De Nieuwe Uri Geller

Bericht door Rens »

jakobmarin schreef:

ja hoor, het is weer zover...............dingen die niet verklaarbaar zijn meteen maar tot "duivelse machten" bombarderen..........om er de griebels van te krijgen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

jakobmarin schreef: * Defecte horloges zouden door hem weer op gang zijn gebracht;
* Hij leek kompasnaalden te kunnen beïnvloeden;
* Hij zou door mentale kracht magnetische opslagmedia (magneetband en diskettes) kunnen wissen;
Wat is aan deze zaken zo bijzonder? Dat kan ik ook nog wel.
BJD

Bericht door BJD »

Rens, alsof dat niet zou kunnen. Ik zelf hou mij er verre van...
Een goochelaar of illusionist kan ik nog wel waarderen maar hier houd ik niet van

Op refonieuws staat dit er over
Oproep tot gebed tegen occulte SBS6-show

Nieuwsredactie

OOSTERBEEK - Via email wordt op dit moment een oproep verspreid om gebed tegen een occulte show van SBS6. Initiatiefnemer is Arjan Driessen. Gewezen wordt op de grote gevaren van het programma De nieuwe Uri Geller.

"Vanmorgen heb ik een uitzending gezien van SBS6 namelijk: De nieuwe Uri Geller. Deze Uri Geller is een mentalist. Dat is iets anders dan een illusionist. Bij een illusionist wordt je op een heel handige manier om de tuin geleid. Noem het maar gefopt, daar schuilt geen boze geest achter. Maar een mentalist heeft boven natuurlijke krachten tot zijn beschikking of wordt als instrument gebruikt door boven natuurlijke krachten. Ik ben ervan overtuigd dat er bij dit SBS6-programma sprake is van occulte zaken. Er wordt gebruik gemaakt van hypnose en er gebeuren onverklaarbare dingen. Dat niet alleen bij de aanwezigen in de zaal, maar ook bij vele kijkers thuis. Horloges en andere apparaten die al lange tijd stuk waren komen weer in werking. Lepels die op het televisietoestel worden gelegd, springen om onverklaarbaren reden in de lucht. Er wordt roekeloos omgegaan met het leven; een deelnemer laat zijn eigen hart stilstaan en een ander laadt een pistool en neemt het risico dat hij daadwerkelijk met dat pistool wordt geraakt. Er zijn meer voorbeelden te noemen, maar bij alle dingen die gebeuren is er sprake van abnormale gebeurtenissen, er is geen enkele logische verklaring."

"Wat mij zorgen baart is dat een hele grote groep kijkers en natuurlijk de mensen die live bij die show aanwezig zijn, zo eenvoudig met occulte zaken in contact komen. De kijker werd namelijk ook uitgenodigd om een proef mee te doen, de vele reacties die daarop bij de redactie binnenkwamen maken duidelijk dat er daadwerkelijk veel mensen aan meegedaan hebben. Ik ben ervan overtuigd dat velen op deze schijnbaar onschuldige manier met occulte zaken belast worden."

"Vanuit de Bijbel weet ik dat die occulte machten van de tegenstander van God afkomstig zijn. Dit zijn dus werken van de duivel. Hij is niet almachtig, maar wel machtig. Gelukkig hoeven wij niet bang voor de duivelse macht te zijn, want Jezus heeft de macht van satan gebroken. Satan heeft ook geprobeerd om Jezus te verleiden, maar het is hem niet gelukt. Hij heeft geprobeert om Jezus van deze aardbodem te wissen, maar al zijn pogingen zijn mislukt. Zelfs toen Hij gestorven was, was het niet voorbij. Jezus is opgestaan. Hij heeft de dood en de duivel overwonnen. Hij heeft aan zijn volgelingen macht gegeven over de duivel. Niet alleen Jezus kon boze geesten uitdrijven, maar ook zijn discipelen konden dat."

"Jezus leeft nog. Hij wil ook nu mensen verlossen van de macht van de duivel. Ik wil iedereen die in Jezus gelooft oproepen om te bidden voor de bevrijding van mensen die occult belast zijn. Ik wil je ook vragen om te bidden om de show bij SBS 6 tot een flop te laten worden. De show duurt nog een aantal weken. Het is een live-show, probeer de komende weken regelmatig te bidden tegen die verspreiding van de occulte machten in ons land, zo mogelijk tijdens de uitzending. Heel concreet kun je bidden voor de mensen die van plan waren om te gaan (kijken), dat ze geen zin meer hebben of dat er iets tussen komt. Je kunt bidden dat de macht van Jezus daar aanwezig zal zijn, zodat de boze machten niets kunnen doen. Je kunt bidden om nog meer christenen die met je mee bidden tegen dit kwaad. Verder kun je mensen die door deze of andere occulte zaken belast zijn geraakt wijzen op de almachtige: namelijk God. Misschien weet je zelf nog meer goede ideeen te bedenken."

"Als steun in de rug wil ik je wijzen op de macht van Jezus die de bezetene van Gardara bevrijdt, op de jongen die al van zijn jeugd af aan door een boze geest bezet is en die zelfs in het vuur gegooid werd door die boze macht, maar Jezus geneest hem compleet. Jezus zegt: Ik ben met ulieden tot aan de voleinding van de wereld. Hij zegt ook: Ik heb de wereld overwonnen."

Hartelijke groeten,
Arjan Driessen
jakobmarin

Rens schreef:
jakobmarin schreef:

ja hoor, het is weer zover...............dingen die niet verklaarbaar zijn meteen maar tot "duivelse machten" bombarderen..........om er de griebels van te krijgen.
Ik stelde een vraag :wink:

Hoe doet die Uri dat dan?

Het lijken me nogal paranormale gaven die gebruikt worden, en als die niet van God afkomstig zijn, weet ik nog maar één andere bron....
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

jakobmarin schreef:
Rens schreef:
jakobmarin schreef:

Het lijken me nogal paranormale gaven die gebruikt worden, en als die niet van God afkomstig zijn, weet ik nog maar één andere bron....
Daar moeten we ons inderdaad verre van houden.
Met het occulte ben je eerder belast als je denkt. Het is het domein van de slang.

Sluit overigens niet uit, dat het gewoon boerenbedrog is.
Rens

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:
jakobmarin schreef:
Rens schreef:
jakobmarin schreef:

Met het occulte ben je eerder belast als je denkt. Het is het domein van de slang.

dat iedereen bij de neus genomen wordt waar hij/zij bij staat/zit staat buiten twijfel...............en om dan meteen "duivelse machten" er op los te laten bij bijna alles wat je niet snapt, gaat me mijlen te ver.

En wat dat Refonieuws betreft...........ach, je weet nu eenmaal de gedachtengang die er achter zit, dus je kunt zoiets verwachten....

Gaan we een stap vérder, neem bijvoorbeeld de heksen- of wicca- of voodoozaken, tja, dan ga ik ook wel twijfelen of er nog wel aardse zaken bij zijn..............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
monique

Bericht door monique »

ik heb het pas een keer gezien
ik vond het leuk om te zien :oops:
jakobmarin

monique schreef:ik heb het pas een keer gezien
nou ja, dat had ik dus ook. Het is best spannend enzo, maar volgens mij is de scheidslijn maar erg dun. Hoe verklaar je anders al die gebogen lepels? :roll:
BJD

Bericht door BJD »

Rens schreef:
Tiberius schreef:
jakobmarin schreef:
Rens schreef: ja hoor, het is weer zover...............dingen die niet verklaarbaar zijn meteen maar tot "duivelse machten" bombarderen..........om er de griebels van te krijgen.

dat iedereen bij de neus genomen wordt waar hij/zij bij staat/zit staat buiten twijfel...............en om dan meteen "duivelse machten" er op los te laten bij bijna alles wat je niet snapt, gaat me mijlen te ver.

En wat dat Refonieuws betreft...........ach, je weet nu eenmaal de gedachtengang die er achter zit, dus je kunt zoiets verwachten....

Gaan we een stap vérder, neem bijvoorbeeld de heksen- of wicca- of voodoozaken, tja, dan ga ik ook wel twijfelen of er nog wel aardse zaken bij zijn..............
Die grens trekken is zo moeilijk... daarom dit ook maar niet.
Gian

Bericht door Gian »

Deze man doet dit al jaren. Ik kan niet anders zeggen dat het occult is.
Dus ja, van de duivel.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
monique

Bericht door monique »

jakobmarin schreef:
monique schreef:ik heb het pas een keer gezien
nou ja, dat had ik dus ook. Het is best spannend enzo, maar volgens mij is de scheidslijn maar erg dun. Hoe verklaar je anders al die gebogen lepels? :roll:
ja ik snap er hellemaal niks van :?
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Zijn jullie nu zo naief?
Dit noemen we illusionisten. Het is allemaal nep.

http://www.youtube.com/watch?v=V1Y7QR314xA
Het is best groot in het nieuws geweest. Gewoon een magneetje bij de duim.

Of dit:
http://www.youtube.com/watch?v=8kAdZcbf ... re=related
Waar 2 ook zeer bekende illusionisten met elkaar op de vuist gaan en elkaar als illusionist onderuit halen.

Ik zal je een voorbeeld geven wat ook gebeurd en hoe dat gaat:
http://www.youtube.com/watch?v=sBQLq2VmZcA
Het publiek is omgekocht. Er zitten glazen platen vlak onder het wateroppervlak. Op een aantal punten mist een stukje plaat en op dat punt beweegt zich dan het omgekochte publiek om aan te tonen dat het echt is.

http://www.youtube.com/watch?v=ZlIwcVAxZsU
Omgekocht publiek. Gewoon aan een kabel aan een hijskraan en weggehaald door nabewerking op de computer.

Zo heeft elke act zijn truuk.
Gian

Bericht door Gian »

Dat lepeltjes buigen is geen truuk.

http://www.eo.nl/tijdschriften/visie/pa ... le=9333507
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Het is wel een truuk. Men is er alleen nog niet achter hoe hij het doet. Van zo ongeveer alles van hem weten ze hoe hij het doet. Dat dan toevallig de lepeltruuk nog niet uitgekomen is, is niet een reden om aan te nemen dat het hier om bovennatuurlijke gaven gaat.
Voorbeeldje van iemand die het ook kan en erkent dat het nep is:
http://nl.youtube.com/watch?v=rdcFG2425 ... re=related
Plaats reactie