Bart Jan Spruyt op zondag!
Bart Jan Spruyt op zondag!
De omstandigheden bracht het met zich mee dat ik vanavond, terwijl ik even naar onze geachte heer B.J. van der Vlies luisterde op http://www.hetgesprek.nl, een merkwaardige ontdekking deed.
Ik zag namelijk in het archief van de gevoerde politieke gesprekken dat er vrijwel elke zondag een interview wordt uitgezonden met als één van de interviewers dhr. B.J. Spruyt.
Nu hoefde deze ontdekking niet merkwaardig te zijn, ware het niet dat bij mijn weten dhr. Spruyt kerkelijk is aangesloten bij de Ger. Gem. in Ned. te Gouda. Ik neem aan dat deze interviews al eerder in de week opgenomen zijn en dan op zondag worden uitgezonden, misschien wel wanneer Spruyt aandachtig luistert naar zijn herder en leraar Ds. A. Geuze.
Hoe rijmt deze meneer dat met zijn belijdenis?
Ik zag namelijk in het archief van de gevoerde politieke gesprekken dat er vrijwel elke zondag een interview wordt uitgezonden met als één van de interviewers dhr. B.J. Spruyt.
Nu hoefde deze ontdekking niet merkwaardig te zijn, ware het niet dat bij mijn weten dhr. Spruyt kerkelijk is aangesloten bij de Ger. Gem. in Ned. te Gouda. Ik neem aan dat deze interviews al eerder in de week opgenomen zijn en dan op zondag worden uitgezonden, misschien wel wanneer Spruyt aandachtig luistert naar zijn herder en leraar Ds. A. Geuze.
- Oude-Waarheid
Re: Bart Jan Spruyt op zondag!
Lijkt mij het beste om het per brief zelf aan hem te vragenaccoord schreef:De omstandigheden bracht het met zich mee dat ik vanavond, terwijl ik even naar onze geachte heer B.J. van der Vlies luisterde op http://www.hetgesprek.nl, een merkwaardige ontdekking deed.
Als dat interview op een doordeweekse dag is opgenomen, is er niets aan de hand. Dát is de verantwoording van Spruyt. Wanneer het uitgezonden wordt, is de verantwoording van de omroep.accoord schreef:Hoe rijmt deze meneer dat met zijn belijdenis?
Ik ben ook wel eens aangesproken over het feit dat ik op zondag op de radio was geweest. Wist ik niks van. 't Was iets van een lp of cd, die op een doordeweekse dag was opgenomen.
Tja, zo kun je wel aan de gang blijven

Niet mee eens. Het lijkt me wel heel sterk dat dhr. Spruyt niet weet dat deze interviews op zondag worden uitgezonden. Het gebeurt namelijk élke zondag.Hendrikus schreef:Als dat interview op een doordeweekse dag is opgenomen, is er niets aan de hand. Dát is de verantwoording van Spruyt. Wanneer het uitgezonden wordt, is de verantwoording van de omroep.accoord schreef:Hoe rijmt deze meneer dat met zijn belijdenis?
Ik ben ook wel eens aangesproken over het feit dat ik op zondag op de radio was geweest. Wist ik niks van. 't Was iets van een lp of cd, die op een doordeweekse dag was opgenomen.
Tja, zo kun je wel aan de gang blijven
OK, dat verandert het plaatje wel enigszins.accoord schreef:Niet mee eens. Het lijkt me wel heel sterk dat dhr. Spruyt niet weet dat deze interviews op zondag worden uitgezonden. Het gebeurt namelijk élke zondag.
Maar ook dán is het de verantwoording van Spruyt als hij op donderdag een interview afgeeft. En is het de verantwoording van de omroep als zij dat op zondag uitzendt.
Als iemand een radio-interview geeft, moet hij er dan bij bedingen dat het niet op zondag mag worden uitgezonden?
Hendrikus schreef:OK, dat verandert het plaatje wel enigszins.accoord schreef:Niet mee eens. Het lijkt me wel heel sterk dat dhr. Spruyt niet weet dat deze interviews op zondag worden uitgezonden. Het gebeurt namelijk élke zondag.
Maar ook dán is het de verantwoording van Spruyt als hij op donderdag een interview afgeeft. En is het de verantwoording van de omroep als zij dat op zondag uitzendt.
Als iemand een radio-interview geeft, moet hij er dan bij bedingen dat het niet op zondag mag worden uitgezonden?
Ik denk dat je hiernaar wel moet informeren ja, zeker als het herhaaldelijk voorkomt.
Dus u vindt het ook geen probleem om zaterdags poststukken op de bus te doen in de wetenschap dat deze 's zondags verwerkt worden? Je werkt dan eigenlijk indirect toch op zondag en zeker wanneer je zelf in een interview willens en wetens op zondag te zien ben op de buis, getuigt dat mijns inziens niet echt van een principe.
Ik geloof niet dat als dhr, van der Vlies zou weten dat zijn interview op zondag zou worden uitgezonden, hij er aan mee wilde werken!Kaw schreef:Ik meen dat de SGP ook als standpunt heeft dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het tijdstip van uitzending.
Dat neemt niet weg dat meneer Spruyt naar mijn bescheiden mening in het verleden wel heeft aangetoont dat hij niet vies is van enige publicatie.
Met uitzendinggemist.nl en al die digitale tv-paketten is dat hele zondagverhaal niet meer omhoog te houden. Het is altijd te ontvangen. Ook altijd op zondag.accoord schreef:Ik geloof niet dat als dhr, van der Vlies zou weten dat zijn interview op zondag zou worden uitgezonden, hij er aan mee wilde werken!Kaw schreef:Ik meen dat de SGP ook als standpunt heeft dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het tijdstip van uitzending.
Dat neemt niet weg dat meneer Spruyt naar mijn bescheiden mening in het verleden wel heeft aangetoont dat hij niet vies is van enige publicatie.
Probeer het gesprek van gisteren met van der Vlies nog maar eens te kijken dan?! Ik denk dat dat niet gaat! Dus ook niet op zondag.Kaw schreef:Met uitzendinggemist.nl en al die digitale tv-paketten is dat hele zondagverhaal niet meer omhoog te houden. Het is altijd te ontvangen. Ook altijd op zondag.accoord schreef:Ik geloof niet dat als dhr, van der Vlies zou weten dat zijn interview op zondag zou worden uitgezonden, hij er aan mee wilde werken!Kaw schreef:Ik meen dat de SGP ook als standpunt heeft dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het tijdstip van uitzending.
http://www.hetgesprek.nl/archief/612/accoord schreef:Probeer het gesprek van gisteren met van der Vlies nog maar eens te kijken dan?! Ik denk dat dat niet gaat! Dus ook niet op zondag.Kaw schreef:Met uitzendinggemist.nl en al die digitale tv-paketten is dat hele zondagverhaal niet meer omhoog te houden. Het is altijd te ontvangen. Ook altijd op zondag.accoord schreef:Ik geloof niet dat als dhr, van der Vlies zou weten dat zijn interview op zondag zou worden uitgezonden, hij er aan mee wilde werken!Kaw schreef:Ik meen dat de SGP ook als standpunt heeft dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het tijdstip van uitzending.
Nu wel ja! Dat verbaast me. Gisterenavond was het gesprek niet opvraagbaar. Dit was helaas niet toegestaan stond er toen bij. nou ja, nu maar hopen dat niet iedereen zondag massaal dit interview nog eens na wil luisteren!Kaw schreef:http://www.hetgesprek.nl/archief/612/accoord schreef:Probeer het gesprek van gisteren met van der Vlies nog maar eens te kijken dan?! Ik denk dat dat niet gaat! Dus ook niet op zondag.Kaw schreef:Met uitzendinggemist.nl en al die digitale tv-paketten is dat hele zondagverhaal niet meer omhoog te houden. Het is altijd te ontvangen. Ook altijd op zondag.accoord schreef: Ik geloof niet dat als dhr, van der Vlies zou weten dat zijn interview op zondag zou worden uitgezonden, hij er aan mee wilde werken!
Ja, laten we het hopen :|accoord schreef:Nu wel ja! Dat verbaast me. Gisterenavond was het gesprek niet opvraagbaar. Dit was helaas niet toegestaan stond er toen bij. nou ja, nu maar hopen dat niet iedereen zondag massaal dit interview nog eens na wil luisteren!Kaw schreef:http://www.hetgesprek.nl/archief/612/accoord schreef:Probeer het gesprek van gisteren met van der Vlies nog maar eens te kijken dan?! Ik denk dat dat niet gaat! Dus ook niet op zondag.Kaw schreef: Met uitzendinggemist.nl en al die digitale tv-paketten is dat hele zondagverhaal niet meer omhoog te houden. Het is altijd te ontvangen. Ook altijd op zondag.
Dat het gisteren nog niet te zien was, is dat in mijn ervaring het even duurt voordat de uitzending online is te bekijken. Meestal wel 12 uur.
Om nog maar de zwijgen over Ds. van der Veer met "Nederland Zingt op zondag" en alle andere kerkdiensten die worden uitgezonden, ds. Velema die wel eens op zondag op de radio te horen was.... ook niet live maar toch he. En de EO heeft zelfs een programma (Groot Nieuws) met veel gewijde muziek en een overdenking van een dominee. Natuurlijk gaat het dan wel om predikanten maar ja, er wordt wel op zondag via de radio uitgezonden.accoord schreef:De omstandigheden bracht het met zich mee dat ik vanavond, terwijl ik even naar onze geachte heer B.J. van der Vlies luisterde op http://www.hetgesprek.nl, een merkwaardige ontdekking deed.
Ik weet niet of je iets weet over het technische verhaal hier achter. Je kan een programma maken, aanleveren.... dat wordt vervolgens in de programmering gezet en de rest gaat helemaal vanzelf. Dat hoeft niet eens meer te worden gestart ofzo. Er is hooguit een technisch persoon aanwezig dan. Tja, dan kom je weer op de vraag uit of je stroom mag gebruiken op zondag omdat er ook op zondag wel iemand daarvoor moet werken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
er zit natuurlijk wel verschil in een verkondigend programma en een wekelijks praatje over de politiek
Het gaat niet zozeer om het werken, maar om de vraag: waar wil je de mensen mee bezig houden op zondag?
Overigens zocht ik afgelopen zondag iets over McCheyne op internet. Ik kwam bij de site van de Free Presbyterian Church of Scotland. Daar kreeg ik de vermaning dat het sabbat was en dat ik wat beters meost gaan doen. Nu dacht ik toch echt dat het zondag was en geen zaterdag, maar afgezien daarvan vond ik het toch wat farizeïsch.
Het gaat niet zozeer om het werken, maar om de vraag: waar wil je de mensen mee bezig houden op zondag?
Overigens zocht ik afgelopen zondag iets over McCheyne op internet. Ik kwam bij de site van de Free Presbyterian Church of Scotland. Daar kreeg ik de vermaning dat het sabbat was en dat ik wat beters meost gaan doen. Nu dacht ik toch echt dat het zondag was en geen zaterdag, maar afgezien daarvan vond ik het toch wat farizeïsch.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)