groeien in de kennis van de Zoon van God.

Plaats reactie
aritha

groeien in de kennis van de Zoon van God.

Bericht door aritha »

Hoe kan ik groeien in het geloof?
Zijn er middelen voor?
Welke beletselen zijn er?
Is een 'man in Christus'iemand wiens geloof volgroeid is?
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Je kunt groeien in het geloof door de nabijheid van God te oefenen. Dat is bij alles je afvragen wat de wil van God zou zijn. Alles doen in biddende afhankelijkheid van God en bijbelstudie is ook heel goed voor je groei in het geloof.

Groei in het geloof wordt belemmerd wanneer je andere liefdes hebt boven God, waardoor je Hem geen tijd gunt en je tijd vult met bijv. je hobby of een wens of fora of wat dan ook wat je tijd inpikt.

Er is niemand met een volgroeid geloof.
aritha

Bericht door aritha »

Ervaren jullie dat er groei is in je persoonlijk relatie met de Heere?
Marnix

Bericht door Marnix »

Soms wel. Soms niet. Als het er niet is is het vaak omdat het ik-gerichtheid is. En dan groei je juist niet. Een tak die op zichzelf gericht is groeit niet, een tak die op de wortel gericht is en de levenssappen die daaruit stromen, die groeit. Wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden, wie zichzelf vernedert zal verhoogd worden. Groei begin bij klein en nederig worden en dienstbaar, niet op jezelf gericht, wat wil ik.... maar op wat God wil. De graankorrel sterft eerst en groeit dan pas en draagt vrucht. Gooi alles wat je op jezelf richt overboord, alles waardoor je je niet op Hem richt. Trots, egoisme, dat zijn de grootste groeiremmers!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie