Computerprobleempjes

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:We noemen dan in goed Nederlands tie-wraps ;)
Hoewel de alwijze Wikipedia de spelling met w aanhoudt, is de juiste spelling zonder w. Wraps kun je eten, en die tieraps gebruik ik toch maar liever niet als maaltijd... http://ty-rap.nl/tierap.html
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18743
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Computerprobleempjes

Bericht door helma »

oké; zoon thuis; probleem opgelost :)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Mara »

helma schreef:oké; zoon thuis; probleem opgelost :)
Helma, wat zouden wij toch moeten beginnen zonder onze zoons ;)
Wat een kanjers he ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Computerprobleempjes

Bericht door hmprff »

Ik heb sinds een paar dagen een netbook (Asus eeepc). En ik heb eigenlijk een groot probleem (maar misschien is het heel simpel op te lossen). Ik kan namelijk geen documenten opslaan of openen (want het geheugen zou vol zijn, maar dat is 250 gb waarvan ik nog geen gieg van gebruikt heb). Ook kan ik geen documenten of programma's downloaden...

Is iemand hier bekend mee en weet iemand er de oplossing voor?
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Marnix »

Het probleem ken ik niet. Heeft het in eerste instantie wel gewerkt of vanaf het begin al niet? Aangezien je computer net nieuw is zou ik er gewoon mee teruggaan.

(ik neem aan dat je ook geen nieuw bestand als je die maakt in Word bijv. kan opslaan en vervolgens openen? Dan kan het een rechten-probleem zijn, maar dat lijkt me vrij sterk)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23872
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Computerprobleempjes

Bericht door refo »

hmprff schreef:Ik heb sinds een paar dagen een netbook (Asus eeepc). En ik heb eigenlijk een groot probleem (maar misschien is het heel simpel op te lossen). Ik kan namelijk geen documenten opslaan of openen (want het geheugen zou vol zijn, maar dat is 250 gb waarvan ik nog geen gieg van gebruikt heb). Ook kan ik geen documenten of programma's downloaden...

Is iemand hier bekend mee en weet iemand er de oplossing voor?
Het geheugen is niet hetlzefde als de vaste schijf.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33337
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Tiberius »

Is het geen al te fanatieke Antivirus software?
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Computerprobleempjes

Bericht door hmprff »

Ik heb eerst wel twee documenten op kunnen slaan (waarvan eentje gedownload vanaf mijn mail). Maar nu kan ik geen documenten opslaan en ook die andere documenten niet openen.
en volgens mij heb ik niks veranderd in tussentijd...

@Tiberius: dus volgens jouw moet ik mn antivirus uitzetten? en kijken wat er dan gebeurt?
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23872
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Computerprobleempjes

Bericht door refo »

Als je googelt op dit probleem kom je er achter dat het intern geheugen van die dingen aan de kleine kant is.

Heb je 512MB? Ik zag hier en daar advies om uit te breiden naar 1 of 2 giga.
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Computerprobleempjes

Bericht door hmprff »

Er is een probleem met het opslaan van het bestand.
Dit komt meestal doordat de schijf of diskette te klein is voor het bestand of vol is, doordat het RAM-geheugen te klein is, of doordat er een machtigingsprobleem is met het station waarop het bestand wordt opgeslagen.
Als er te weinig schijfruimte voor een wisselbestand beschikbaar is, dient u het bestand op een andere locatie op te slaan. Als er te weinig RAM-geheugen is, dient u de beschikbare hoeveelheid RAM-geheugen te vergroten. Als u niet bent gemachtigd voor het station, dient u het bestand op een ander station op te slaan of de beheerder te vragen om de juiste machtiging om bestanden op het station te mogen opslaan.
Opmerking   Deze foutmelding kan ook worden weergegeven als u een versie van de antivirussoftware hebt die niet compatibel is met Microsoft Office of die moet worden bijgewerkt.
Dit zegt hij nu...dus wss toch het geheugen? En hoe breid je dan uit naar 1 of 2 gieg?
en hoe duur is dat?
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23872
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Computerprobleempjes

Bericht door refo »

Misschien eerst handig om je wisselbestand door Windows te laten beheren. Dat doe je zo:

Rechtsklik op Deze Computer>Eigenschappen> tabblad Geavanceerd> klik onder Prestaties op Instellingen> kies weer tabblad geavanceerd>Virtueel geheugen>wijzigen. Kies daar voor Door het systeem beheerde grootte.> klik ok

Ik kan het nu even niet testen op mijneigen pc, maar misschien kun je ook de grootte wijzigen daar.
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Computerprobleempjes

Bericht door hmprff »

refo schreef:Misschien eerst handig om je wisselbestand door Windows te laten beheren. Dat doe je zo:

Rechtsklik op Deze Computer>Eigenschappen> tabblad Geavanceerd> klik onder Prestaties op Instellingen> kies weer tabblad geavanceerd>Virtueel geheugen>wijzigen. Kies daar voor Door het systeem beheerde grootte.> klik ok

Ik kan het nu even niet testen op mijneigen pc, maar misschien kun je ook de grootte wijzigen daar.
Refo, je bent geweldig! Hij doet t nu weer helemaal naar behoren!!
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23872
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Computerprobleempjes

Bericht door refo »

hmprff schreef:
refo schreef:Misschien eerst handig om je wisselbestand door Windows te laten beheren. Dat doe je zo:

Rechtsklik op Deze Computer>Eigenschappen> tabblad Geavanceerd> klik onder Prestaties op Instellingen> kies weer tabblad geavanceerd>Virtueel geheugen>wijzigen. Kies daar voor Door het systeem beheerde grootte.> klik ok

Ik kan het nu even niet testen op mijneigen pc, maar misschien kun je ook de grootte wijzigen daar.
Refo, je bent geweldig! Hij doet t nu weer helemaal naar behoren!!
:super
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Marnix »

Hoeveel geheugen heb je? (rechts klikken op Deze Computer en dan Eigenschappen). En wat voor EEE PC heb je? Dan kan ik kijken wat voor geheugen je nodig hebt, hoeveel, wat het kost en hoe je het vervangt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Kislev »

Ik kom met de laptop niet op mn draadloze internet van Solcon. Laptop: Windows XP

Via site van Solcon mac-adres toegevoegd. Doet het niet. Ook niet als ik beveiliging eraf haal en iedereen van mn wifi gebruik kan maken.

Laptop zegt verbinding te hebben maar als ik interneticoon dubbelklik krijg ik na lang nadenken 'de webpagina kan niet worden weergegeven'.

Wat kan dit zijn?
Plaats reactie