Geloofsvereniging met Christus; geleidelijk of ineens?

Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Ik ben het eigenlijk wel met Afgewezen eens dat er iets veranderd. Eigenlijk veranderd alles. Je hele denken en doen veranderd. Dit is als je het mij vraagt geen kwestie van weken, de Heilige Geest komt niet stukje bij beetje in je hart. Dat er mensen zijn die er moeite mee hebben weet ik, daarom zal ik niemand wat opleggen. Vooral als je op jonge leeftijd kind heb mogen worden lijkt het me moeilijk, de satan zal deze mensen aanvechten omdat ze nooit merkbaar een keerpunt in hun leven hebben gekend. Daarintegen lijkt het me dat mensen die een uitwendig zondig leven geleid hebben relatief eenvoudig om het punt van de wedergeboorte te weten.
Voor mij is de vrucht van bekering zoals gemeenschap hebben met iemand veel belangrijker. Dan hoef ik echt niet eerst te weten hoe de bekering was, om daarmee te concluderen of het wel klopt... Helaas kom je dat nogal eens tegen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Plaats reactie