Plannen voor de kerstdagen ?

Eiger

Plannen voor de kerstdagen ?

Bericht door Eiger »

Wat zijn jullie plannen voor der Kerstdagen ? (behalve de kerkdiensten natuurlijk)
Familie-"sleur" ;
gezellig naar de familie
lekker alleen thuis
werken ?

wij vliegen de 24-ste naar nederland en verheug me er op na enkele maanden m'n ouders weer eens te zien.
Gott führe uns freundlich durch diese Zeiten, aber vor allem führe er uns zu sich. (D. Bonhoeffer)
Oude-Waarheid

Re: Plannen voor der kerstdagen ?

Bericht door Oude-Waarheid »

Eiger schreef:Wat zijn jullie plannen voor der Kerstdagen ? (behalve de kerkdiensten natuurlijk)
Familie-"sleur" ;
gezellig naar de familie
lekker alleen thuis
werken ?

wij vliegen de 24-ste naar nederland en verheug me er op na enkele maanden m'n ouders weer eens te zien.
Vast Gezegende Kerstdagen en een goede reis toegewenst :!: :!:
Lassie

Bericht door Lassie »

1e kerstdag, s'ochtends naar de kerk. s'middags hebben we een familie reunietje (bij m'n schoonouders) Iedereen neemt wat eten/drinken mee!
2e kerstdag, lekker saampjes. Ga niet uitgebreid eten koken maar er komt wel een lekker stukje kalkoen op tafel!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

:D wij hebben niets gepland.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Daphne

Bericht door Daphne »

Ik ben hopelijk beter dan!

1e kerstdag 2x naar de kerk, ben dan lekker thuis hoef niet te werken, met oud en nieuw wel (maar dat vind k prima!). Thuis het fijn gezellig maken.
2e kerstdag ´s ochtends naar de Doelen, VoxJubilans, ´s middags komen mn broer en schoonzusje en dan gaan we ´s avonds gezellig (heel origineel :mrgreen: ) gourmetten.
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
vlinder

Bericht door vlinder »

Mijn werkgever heeft in zijn/haar onuitsprekelijke wijsheid mij ingeroosterd met late diensten op zowel eerste als tweede kerstdag!!! :cry: :cry: :cry: Ik ben hier echt een beetje boos om geweest, maar het heeft niets geholpen.... :x :x
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
jan03

Bericht door jan03 »

vlinder schreef:Mijn werkgever heeft in zijn/haar onuitsprekelijke wijsheid mij ingeroosterd met late diensten op zowel eerste als tweede kerstdag!!! :cry: :cry: :cry: Ik ben hier echt een beetje boos om geweest, maar het heeft niets geholpen.... :x :x
Dat hoort toch een beetje bij je werk?
vlinder

Bericht door vlinder »

Ja lekker makkelijk gezegd. Natuurlijk is dat zo, maar leuk is anders.....
Soms heb ik alleen al omdat ik minsten 26 weekenden in een jaar moet werken de neiging om ander werk te zoeken. Soms kan ik er ongelooflijk van balen. Neem nou met pinksteren. Houd een vriend van ons zijn verjaardag. Iedereen zat er heerlijk, het is gezellig en halverwege de middag ben je de enige die alweer weg gaan voor je werk.....Ik vind dit echt HET nadeel van de zorg dat je moet werken als andere vrij zijn. Tuurlijk heb je weleens dagen door de week vrij, maar dat hebben zoveel anderen ook. Daarnaast: Ik ben de enige op afdeling die alletwee de dagen een late dienst heeft. Verder heeft iedereen één dagdienst en een late, of 2 dagdiensten. Maar ik heb er twee, dat was de reden van mijn boosheid...... maar ach...ik zal niet meer klagen hoor....het hoort nou éénmaal bij mijn werk.... :wink:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
helma

Bericht door helma »

gewoon heerlijk naar de kerk (helaas 1 keer oppassen op de crèche...)
misschien naar wederzijdse ouders maar verder vooral met het gezin genieten van kerst
Een kerstverhaal voorlezen, zingen, lekkere dingen
echt dagen om van te genieten
jan03

Bericht door jan03 »

vlinder schreef:Ja lekker makkelijk gezegd. Natuurlijk is dat zo, maar leuk is anders.....
Soms heb ik alleen al omdat ik minsten 26 weekenden in een jaar moet werken de neiging om ander werk te zoeken. Soms kan ik er ongelooflijk van balen. Neem nou met pinksteren. Houd een vriend van ons zijn verjaardag. Iedereen zat er heerlijk, het is gezellig en halverwege de middag ben je de enige die alweer weg gaan voor je werk.....Ik vind dit echt HET nadeel van de zorg dat je moet werken als andere vrij zijn. Tuurlijk heb je weleens dagen door de week vrij, maar dat hebben zoveel anderen ook.... maar ach...ik zal niet meer klagen hoor....het hoort nou éénmaal bij mijn werk.... :wink:
Sorry, je hebt gelijk, het is inderdaad wat makkelijk gezegd.

Dergelijke nadelen ken ik ook van m'n werk (ben accountant, dus druk aan het eind van het jaar, weinig vrij rond kerst en oud-nieuw, geen tijd voor wintersport etc.), vandaar mijn primaire reactie. Maar het is inderderdaad niet leuk voor je.

Sterkte ermee!
Lassie

Bericht door Lassie »

vlinder schreef:Ja lekker makkelijk gezegd. Natuurlijk is dat zo, maar leuk is anders.....
Soms heb ik alleen al omdat ik minsten 26 weekenden in een jaar moet werken de neiging om ander werk te zoeken. Soms kan ik er ongelooflijk van balen. Neem nou met pinksteren. Houd een vriend van ons zijn verjaardag. Iedereen zat er heerlijk, het is gezellig en halverwege de middag ben je de enige die alweer weg gaan voor je werk.....Ik vind dit echt HET nadeel van de zorg dat je moet werken als andere vrij zijn. Tuurlijk heb je weleens dagen door de week vrij, maar dat hebben zoveel anderen ook. Daarnaast: Ik ben de enige op afdeling die alletwee de dagen een late dienst heeft. Verder heeft iedereen één dagdienst en een late, of 2 dagdiensten. Maar ik heb er twee, dat was de reden van mijn boosheid...... maar ach...ik zal niet meer klagen hoor....het hoort nou éénmaal bij mijn werk.... :wink:
En als je nou eens een late en vroege dienst draait. Is dat ook weer anders(vindt ik zelf). Maar wel balen zeg dat je twee late diensten heb!

Zo had mijn vriendin de twee dagen kerst wel vrij maar moest de dag voor kerst een late draaien en tweede kerst dag de nachtdienst in. :| En dan ook nog met oud/nieuw werken!
Rens

Bericht door Rens »

Een stel vrienden komen van maandag t/m donderdag........(nou maar hopen dat ik fit ben), slaap/logeerkamers zát, dusssss "no problems"
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Tips welkom.

Wat doe je op zulke dagen buiten de kerkdiensten.
Op bezoek gaan is geen optie; werkt niet echt ontspannend.

Hele dag thuiszitten?
Ook niks.

Tuurlijk: kletsen, hapje eten, aandacht geven, kids uit elkaar houden, ruzies oplossen...samen zingen, musiceren,

Ik zie er nog niet naar uit. Terwijl ik echt wel geniet van mijn gezin.
Zulke dagen zijn altijd van die moeilijke dagen waarin alles anders gaat dan anders. Waarin met auti-kids alles voorgeprogrammeerd moet worden.

Ik word nog wel eens postief hoor.
Morgen ziet alles er weer anders uit. :wink:
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Ariene

Bericht door Ariene »

Daphne schreef:Ik ben hopelijk beter dan!

1e kerstdag 2x naar de kerk, ben dan lekker thuis hoef niet te werken, met oud en nieuw wel (maar dat vind k prima!). Thuis het fijn gezellig maken.
2e kerstdag ´s ochtends naar de Doelen, VoxJubilans, ´s middags komen mn broer en schoonzusje en dan gaan we ´s avonds gezellig (heel origineel :mrgreen: ) gourmetten.
Heb je wat met Vox?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
helma

Bericht door helma »

uitgeworpen schreef:Tips welkom.

Wat doe je op zulke dagen buiten de kerkdiensten.
Op bezoek gaan is geen optie; werkt niet echt ontspannend.

Hele dag thuiszitten?
Ook niks.

Tuurlijk: kletsen, hapje eten, aandacht geven, kids uit elkaar houden, ruzies oplossen...samen zingen, musiceren,

Ik zie er nog niet naar uit. Terwijl ik echt wel geniet van mijn gezin.
Zulke dagen zijn altijd van die moeilijke dagen waarin alles anders gaat dan anders. Waarin met auti-kids alles voorgeprogrammeerd moet worden.

Ik word nog wel eens postief hoor.
Morgen ziet alles er weer anders uit. :wink:

arme jij!!
Lekker met z'n allen uitwaaien op het zandgat? Warme kleren aan; voetbal mee?
Plaats reactie