Folder Dixons, wat doen wij?

wijkie
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 feb 2006, 14:50

Bericht door wijkie »

Ja we moeten reageren! God wordt enorm bespot. Het gaat om Zijn eer.

Wat denken jullie, zou het helpen een website op te zetten en daar handtekeningen te verzamelen? Het lijkt me altijd meer helpen om samen sterk te staan, dan dat ieder voor zich reageert. Zelf zou ik niet weten via welke organisatie ik dit moet spelen.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Heb t klachten formulier al ingevuld
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33336
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Dixons betreurt ophef reclamefolder

AMSTERDAM - Dixons heeft niemand willen kwetsen met de reclamefolder waarin cartoons over de geboorte van Jezus staan.

Het elektronicabedrijf vindt het vervelend als mensen zich voelen aangevallen, laat een woordvoerder dinsdag weten.

Op een van de cartoons zijn de drie wijzen uit het oosten te zien die met een TomTom de weg naar de geboorteplek van Jezus proberen te vinden. Op een andere prent is te zien hoe de pasgeborene in zijn kribbe op een iPod naar 'I'm dreaming of a white Christmas' luistert.

Kwetsend

Voorzitter Bert Dorenbos van de stichting Schreeuw om Leven zegt dat de prenten kwetsend zijn en heeft aangekondigd een klacht in te dienen bij de Reclame Code Commissie. De stichting wil daarmee een signaal afgeven voor volgende campagnes. De klacht wordt samen met de vereniging Bijbel en Onderwijs ingediend. Volgens de voorzitter bereiden ook andere organisaties een klacht voor.

bron: http://www.nu.nl
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2007, 14:20

Bericht door Jan Klaassen »

Ik heb de cartoons gezien. Ik vind ze ongelukkig, maar ik ben er niet door gekwetst.
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Jan Klaassen schreef:Ik heb de cartoons gezien. Ik vind ze ongelukkig, maar ik ben er niet door gekwetst.
Hier sluit ik me bij aan.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

Margriet schreef:
Jan Klaassen schreef:Ik heb de cartoons gezien. Ik vind ze ongelukkig, maar ik ben er niet door gekwetst.
Hier sluit ik me bij aan.
Hmm, maar vind je Jezus die in de kribbe naar z'n iPod ligt te luisteren niet veel te ver gaan? "Ongelukkig" klinkt me iets te veel verzachtend. Met betrekking tot die andere cartoon, de Wijzen met hun TomTom, ben ik het wel met jullie eens. Daar kon ik wel lichtelijk om glimlachen zelfs... :oops: Hoewel ik uiteindelijk wel van mening ben, dat je dit soort cartoons over zaken die veel voor mensen betekenen gewoon maar beter achterwege kunt laten. Verzin iets originelers.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Tja Jezus met een Ipod, een speeltje. Ik vind het beslist niet van goede smaak getuigen,maar ook weer niet zo bespottend of zo.Verzin iets originelers, ja. Maar ik voel me niet beledigt en ik vind niet dat hier de spot gedreven word. Het is een beetje flauw..
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Vrijheid

Bericht door Vrijheid »

Mensen die zich gekwest voelen zijn daar zelf bij,maar als de Kerk je lief is en Hij de Drievuldige,kan je nooit toe laten het allerheiligste belachelijk wordt gemaakt;hen die dat doen zullen het weten dat ze het nooit meer doen.Een Christen kan zal altijd een radicaal zijn en in vuur en vlam voor zijn Verlosser Jezus Christus.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Vrijheid schreef:Mensen die zich gekwest voelen zijn daar zelf bij,maar als de Kerk je lief is en Hij de Drievuldige,kan je nooit toe laten het allerheiligste belachelijk wordt gemaakt;hen die dat doen zullen het weten dat ze het nooit meer doen.Een Christen kan zal altijd een radicaal zijn en in vuur en vlam voor zijn Verlosser Jezus Christus.
Deze schrijfstijl doet me ergens aan denken :roll:
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

freek schreef:
Vrijheid schreef:Mensen die zich gekwest voelen zijn daar zelf bij,maar als de Kerk je lief is en Hij de Drievuldige,kan je nooit toe laten het allerheiligste belachelijk wordt gemaakt;hen die dat doen zullen het weten dat ze het nooit meer doen.Een Christen kan zal altijd een radicaal zijn en in vuur en vlam voor zijn Verlosser Jezus Christus.
Deze schrijfstijl doet me ergens aan denken :roll:
Mij ook, maar ik ben het voor de volle 100% met hem eens.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Kreeg vanmorgen een keurig excuus terug van Dixons!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Erasmiaan schreef:
freek schreef:
Vrijheid schreef:Mensen die zich gekwest voelen zijn daar zelf bij,maar als de Kerk je lief is en Hij de Drievuldige,kan je nooit toe laten het allerheiligste belachelijk wordt gemaakt;hen die dat doen zullen het weten dat ze het nooit meer doen.Een Christen kan zal altijd een radicaal zijn en in vuur en vlam voor zijn Verlosser Jezus Christus.
Deze schrijfstijl doet me ergens aan denken :roll:
Mij ook, maar ik ben het voor de volle 100% met hem eens.
Ik ook hoor!
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Vrijheid schreef:Mensen die zich gekwest voelen zijn daar zelf bij,maar als de Kerk je lief is en Hij de Drievuldige,kan je nooit toe laten het allerheiligste belachelijk wordt gemaakt;hen die dat doen zullen het weten dat ze het nooit meer doen.Een Christen kan zal altijd een radicaal zijn en in vuur en vlam voor zijn Verlosser Jezus Christus.
Akkoord, maar niet met geweld! De overheid draagt het zwaard, niet wij.
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

freek schreef:
Vrijheid schreef:Mensen die zich gekwest voelen zijn daar zelf bij,maar als de Kerk je lief is en Hij de Drievuldige,kan je nooit toe laten het allerheiligste belachelijk wordt gemaakt;hen die dat doen zullen het weten dat ze het nooit meer doen.Een Christen kan zal altijd een radicaal zijn en in vuur en vlam voor zijn Verlosser Jezus Christus.
Deze schrijfstijl doet me ergens aan denken :roll:
Hehe, slaat jullie Paap-o-meter (TM) ook zo uit naar het rood? :mrgreen:
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Ik heb ook even een reactie geplaatst. In de kerk lagen bij ons ook lijsten om te tekenen onder een protest.
Plaats reactie