Kerst 2007

Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Gian schreef:Tot overmaat van ramp, kwam er n dikke man in n rood pak binnen, hij had n lange witte baard. En hij riep steeds HO HO HO.
(...)
Toen gingen ze de pakjes uitpakken en Ik keek of er voor Mij n pakje bij was, maar nee!

Hoe zou jij je voelen als je jarig was en iedereen kreeg n cadeautje behalve jij, de jarige?
Nee, ik houd ook niet zo van deze stijl. Ongetwijfeld goed bedoeld, maar wat goedkoop. Bovendien krijg ik er zowat elke week één van deze soort. Het lijkt dan meer op 'in welke leuke vorm kan ik de boodschap nu gieten' dan 'de boodschap is het waard!' Dat laatste hoor ik liever.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik kan het niet begrijpen
als ik slechts
stilsta bij een stal
dat Hij, zo klein
en kwetsbaar
het Hemelwonder
wezen zal

Ik kan het niet begrijpen
dat herders in het veld
een boodschap mochten horen
hen toen is verteld:
de Heiland is geboren

Ik kan het niet begrijpen
de eng'len daalden neer
een grote legerschare
van onze God en Heer
Het loflied heeft geklonken:
God zij alle eer
De vrede keert nu weer

Ik kan het wel geloven
omdat Uw Woord
het heeft verteld
Uw Geest doet mij geloven
wat door profeten
werd verteld

Daarom mag ik u loven
heel mijn leven lang
daarom klinkt mijn lied naar boven
samen met de eng'lenzang
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Vrijheid

Bericht door Vrijheid »

Over smaak valt niet te twisten,maar dat verhaltje is wel heel duidelijkmzeer zeker voor de rankerkelijke en hen die alleen maar dromen van een witte kerstmis 2007.

Met Zijn komen in het vlees begon Zijn Lijden,op weg naar Witte Donderdag Goede Vrijdag Pasen .

Een Kerstfeest zonder Jezus heeft geen zin,alleen als Hij deelgenoot is van onze vreugde ,dat Hij ter wille van ons komt op deze aarde, voor de verlossing van onze eeuwige straf die Hemelvreugde wordt.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Vrijheid schreef:Over smaak valt niet te twisten,maar dat verhaltje is wel heel duidelijkmzeer zeker voor de rankerkelijke en hen die alleen maar dromen van een witte kerstmis 2007.
Wat zijn rankerkelijke?
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Bericht door Wilhelm »

Vandaag een interessant artikel in de SB van Ds G.J. van Aalst over de viering van de Kerstdagen en de visie van oa Luther op het "vieren" van deze feestdagen.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

Jongere schreef:Nee, ik houd ook niet zo van deze stijl. Ongetwijfeld goed bedoeld, maar wat goedkoop. Bovendien krijg ik er zowat elke week één van deze soort. Het lijkt dan meer op 'in welke leuke vorm kan ik de boodschap nu gieten' dan 'de boodschap is het waard!' Dat laatste hoor ik liever.
Ik voel met je mee. Ik zou het ook niet zo snel op die manier opschrijven, maar tegelijk weet ik niet of mijn smaak en stijlvoorkeur in deze nu zo'n goed criterium is. Zoals Vrijheid m.i. terecht zegt, is het waarschijnlijk meer voor randkerkelijken e.d. bedoeld, dan voor jou en mij, hoewel er toch ook wel wat rake dingen in staan waar wij iets van kunnen leren. Maar ik blijf het vooral een evangelisatiemiddel vinden.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Plaats reactie