Maar die het aannemen...
- Christiaan
Maar die het aannemen...
Soms hoor ik wel eens van mensen die zeggen, men neemt Christus maar aan.
Maar er zijn er ook die daarom maar niet meer over aannemen spreken.
Maar Kolossenzen spreekt toch van: Gelijk gij dan Christus Jezus, den Heere, hebt aangenomen, wandelt alzo in Hem;
andere bijbelgedeelten spreken van het aannemen van het Woord en van Christus.
Ook de D.L. spreken ervan: In Hoofdstuk 1 punt 1-4. Die dit Evangelie niet geloven, op die blijft de toorn Gods. Maar die het aannemen en den Zaligmaker Jezus met een waarachtig en levend geloof omhelzen, die worden door Hem van den toorn Gods en van het verderf verlost, en met het eeuwige leven begiftigd (Joh. 3:36, Mark. 16:16).
Dus die het Evangelie aannemen en den Zaligmaker Jezus geloven die zijn behouden. Dus aannemen is een heel bijbels gegeven.
Dus laten we blijven spreken, in bijbelse navolging, over het aannemen. Als ik mij niet vegis spreek Jezus Christus in de gelijkenis van het zaad en de akker ook over aannemen.
Maar er zijn er ook die daarom maar niet meer over aannemen spreken.
Maar Kolossenzen spreekt toch van: Gelijk gij dan Christus Jezus, den Heere, hebt aangenomen, wandelt alzo in Hem;
andere bijbelgedeelten spreken van het aannemen van het Woord en van Christus.
Ook de D.L. spreken ervan: In Hoofdstuk 1 punt 1-4. Die dit Evangelie niet geloven, op die blijft de toorn Gods. Maar die het aannemen en den Zaligmaker Jezus met een waarachtig en levend geloof omhelzen, die worden door Hem van den toorn Gods en van het verderf verlost, en met het eeuwige leven begiftigd (Joh. 3:36, Mark. 16:16).
Dus die het Evangelie aannemen en den Zaligmaker Jezus geloven die zijn behouden. Dus aannemen is een heel bijbels gegeven.
Dus laten we blijven spreken, in bijbelse navolging, over het aannemen. Als ik mij niet vegis spreek Jezus Christus in de gelijkenis van het zaad en de akker ook over aannemen.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Staat "omhelzen" en "aannemen" op gelijke hoogte qua kracht?
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- Jan Klaassen
- Jan Klaassen
Maar laten we daarom de aansporing maar achterwege? Wanneer het in de bijbel over 'aannemen' gaat, volgt ook meestal niet de 'disclaimer': PAS OP: het staat er wel, maar je wilt het niet! Of: "Let op: je aannemen moet volgen op je wedergeboorte".Jan Klaassen schreef:Aannemen is een bijbels gegeven. Het woord aannemen komt best vaak voor in de bijbel.
Maar laten we niet de vergissing maken dat we iets willen aannemen, want aannemen willen we pas wanneer de Heilige Geest ons wedergeboren heeeft.
- Jan Klaassen
Mensen die zoeken of willen, die moet je niet tegen houden. Dat is waanzin. Maar zijn er zoveel mensen die willen en die zoeken?wim schreef:Maar laten we daarom de aansporing maar achterwege? Wanneer het in de bijbel over 'aannemen' gaat, volgt ook meestal niet de 'disclaimer': PAS OP: het staat er wel, maar je wilt het niet! Of: "Let op: je aannemen moet volgen op je wedergeboorte".Jan Klaassen schreef:Aannemen is een bijbels gegeven. Het woord aannemen komt best vaak voor in de bijbel.
Maar laten we niet de vergissing maken dat we iets willen aannemen, want aannemen willen we pas wanneer de Heilige Geest ons wedergeboren heeeft.
- JolandaOudshoorn
Kijk om je heen!Jan Klaassen schreef:Mensen die zoeken of willen, die moet je niet tegen houden. Dat is waanzin. Maar zijn er zoveel mensen die willen en die zoeken?wim schreef:Maar laten we daarom de aansporing maar achterwege? Wanneer het in de bijbel over 'aannemen' gaat, volgt ook meestal niet de 'disclaimer': PAS OP: het staat er wel, maar je wilt het niet! Of: "Let op: je aannemen moet volgen op je wedergeboorte".Jan Klaassen schreef:Aannemen is een bijbels gegeven. Het woord aannemen komt best vaak voor in de bijbel.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Jan Klaassen
Ja, met hun mond zoeken ze Jezus, maar ik zie hun hart verdrinken in Mercedes, Mexx en meer van dat soort materiaal. Wie zoekt, die vind.JolandaOudshoorn schreef:Kijk om je heen!Jan Klaassen schreef:Mensen die zoeken of willen, die moet je niet tegen houden. Dat is waanzin. Maar zijn er zoveel mensen die willen en die zoeken?wim schreef:Maar laten we daarom de aansporing maar achterwege? Wanneer het in de bijbel over 'aannemen' gaat, volgt ook meestal niet de 'disclaimer': PAS OP: het staat er wel, maar je wilt het niet! Of: "Let op: je aannemen moet volgen op je wedergeboorte".Jan Klaassen schreef:Aannemen is een bijbels gegeven. Het woord aannemen komt best vaak voor in de bijbel.
- Jan Klaassen
Misschien niet. Maar waarom dan die disclaimer? Dat kan ik dan niet zo goed plaatsen.Jan Klaassen schreef:Zeg ik wat anders?wim schreef:Ook als je niet wilt. Je moet sowieso die plek innemen. En hoe je op die plek kwam? Ach, wat doet het er toe....Jan Klaassen schreef: Als je wil zou ik rap je plekje opzoeken voor de troon van Genade.
- Jan Klaassen
Misschien omdat iemand anders dan die disclamer wel plaatst?wim schreef:Misschien niet. Maar waarom dan die disclaimer? Dat kan ik dan niet zo goed plaatsen.Jan Klaassen schreef:Zeg ik wat anders?wim schreef:Ook als je niet wilt. Je moet sowieso die plek innemen. En hoe je op die plek kwam? Ach, wat doet het er toe....Jan Klaassen schreef: Als je wil zou ik rap je plekje opzoeken voor de troon van Genade.
Maar daarom hoef jij het nog niet te doen, Jan Klaassen......................................als een ander het zo nodig vindt om een disclaimer te plaatsen is dat zijn/haar zorg..........
Moderatorbericht:
Zie ook:
enHandelingen 8:14 schreef:Als nu de apostelen, die te Jeruzalem waren, hoorden, dat Samaría het Woord Gods aangenomen had, zonden zij tot hen Petrus en Johannes;
Er wordt duidelijk gesproken dat het woord aangenomen wordt.Handelingen 8:14 schreef:De apostelen nu, en de broeders, die in Judéa waren, hebben gehoord, dat ook de heidenen het Woord Gods aangenomen hadden.