Op zondag vliegen of in een hotel?
Op zondag vliegen of in een hotel?
Begin volgend jaat moet ik op een vrijdag en zaterdag naar een bijeenkomst in Miami voor mijn werk. De bedoeling is dat er op zondag wordt teruggevlogen.
Nu is dat taboe in refokringen. Het delimma is echter: als ik niet op zondag terugvlieg, moet ik op zondag een dag langer in het hotel. Zowel in het vliegtuig als in het hotel moet ik mensen voor mij laten werken.
En als ik op zondag terugvlieg, dan ben ik eerder in mijn gezin, terwijl ik in het vliegtuig prima meerdere preken kan luisteren.
Wat zou jij doen?
Nu is dat taboe in refokringen. Het delimma is echter: als ik niet op zondag terugvlieg, moet ik op zondag een dag langer in het hotel. Zowel in het vliegtuig als in het hotel moet ik mensen voor mij laten werken.
En als ik op zondag terugvlieg, dan ben ik eerder in mijn gezin, terwijl ik in het vliegtuig prima meerdere preken kan luisteren.
Wat zou jij doen?
- Jan Klaassen
Ik heb meerdere malen hetzelfde dilemma gehad. Reizen doe ik liever niet op zondag. Ik heb dat ook dan nooit hoeven te doen en dat zie ik wel als door God gegeven. Daarbij verblijf ik ook liever niet op zondag in een hotel. In mijn ogen is het beide even slecht of goed. Als je het kunt vermijden: vermijd het! Maar je schrijft dat je onvermijdelijk moet zitten in een hotel of vliegtuig. Dan zou ik toch het vliegtuig pakken. Hotel of vliegtuig: er is personeel dat voor je werkt.
Edit: Bij nader inzien zou ik kiezen voor een hotel en naar een plaatselijke kerk gaan! Nog een mooie ervaring ook!
Edit: Bij nader inzien zou ik kiezen voor een hotel en naar een plaatselijke kerk gaan! Nog een mooie ervaring ook!
Ik persoonlijk zou voor een hotel kiezen
Dat komt omdat ik daar denk die dag meer rust vind dan reizend.
Want natuurlijk kan je in het vt een preek luisteren, maar je moet een uur van te voren op het vv zijn, inchecken, vliegen (even rust)
dan landen, aankomsthal, van vliegveld naar huis (taxi?vrouw?)
Dan kom je thuis met bagage, verhalen enz. Misschien wel onder kerktijd? Blijft vrouw daarvoor thuis?
Voor mij zou dat te veel onrust geven op de zondag.
Laat mij dan nog maar een dagje in het hotel. Je leeft een bv een dag op brood of een magnetron maaltijd. Maar ervaart denk meer rust dan tijdens reizen.
Ik zou dat overigens ook mijn man adviseren..
Maar ook in dit alles geld, een ieder zij in zijn eigen geweten verzekerd.
Dat komt omdat ik daar denk die dag meer rust vind dan reizend.
Want natuurlijk kan je in het vt een preek luisteren, maar je moet een uur van te voren op het vv zijn, inchecken, vliegen (even rust)
dan landen, aankomsthal, van vliegveld naar huis (taxi?vrouw?)
Dan kom je thuis met bagage, verhalen enz. Misschien wel onder kerktijd? Blijft vrouw daarvoor thuis?
Voor mij zou dat te veel onrust geven op de zondag.
Laat mij dan nog maar een dagje in het hotel. Je leeft een bv een dag op brood of een magnetron maaltijd. Maar ervaart denk meer rust dan tijdens reizen.
Ik zou dat overigens ook mijn man adviseren..
Maar ook in dit alles geld, een ieder zij in zijn eigen geweten verzekerd.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Ik zou het denk ik laten afhangen van wat ik op maandag te doen heb. Als ik dan een dag vrij zou kunnen krijgen zou ik blijven en een kerkdienst in Miami bezoeken. Lijkt me wel wat.
En anders zou ik idd gewoon met het vliegtuig gaan, zo vermoeiend is dat nou ook weer niet.... neem een preek mee op mp3 ofzo.... of anders op papier.... verder een beetje slapen in het vliegtuig enzo
In beide gevallen wordt er sowieso voor je gewerkt.
En anders zou ik idd gewoon met het vliegtuig gaan, zo vermoeiend is dat nou ook weer niet.... neem een preek mee op mp3 ofzo.... of anders op papier.... verder een beetje slapen in het vliegtuig enzo

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kjk, het vliegen zelf is niet vermoeiend, maar je stapt nou eenmaal niet voor je hotel op en in je achtertuin uit.Marnix schreef:Ik zou het denk ik laten afhangen van wat ik op maandag te doen heb. Als ik dan een dag vrij zou kunnen krijgen zou ik blijven en een kerkdienst in Miami bezoeken. Lijkt me wel wat.
- Jan Klaassen
De jetlag? Tja, je dag duurt dan korter. Maar als je toch een preek van een uur luistert is het ook niet zo erg als de zondag 18 uur (Miami is 6 uur verschil) duurt in plaats van 24 uur. Je kan beter op de rustdag dat hebben, dan is er immers vaak ook wel relatief veel tijd om te rusten....jvdg schreef:In hoeverre speelt het tijdsverschil van zo'n acht uur een rol in jullie overwegingen?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Op zondag vliegen of in een hotel
Tja, de tijdsfactor speelt zeker een rol. Echter...in een hotel wordt iedereen ook bediend. Daar staat men de hele dag (betaald personeel) klaar voor de hotelgasten. Men maakt het eten klaar in de keuken, men dient het op (bedienend personeel). Er zijn wel mensen die hun bed op die dag niet laten opmaken, maar, als je daarvoor kiest, moet je in feite ook kiezen voor die dag te vasten...Bij de orthodoxe Joden begint officieel al eeuwenlang (ook ten tijde van Jezus' omwandeling) de sabbat zodra de zon is ondergegaan op vrijdag en houdt de sabbat op zodra de zon is ondergegaan op zaterdag. Men volgt de natuurwetten daarin, zie ook Lev. en Deut. Wij volgen de klokwetten daarin van 0.00-24.00 uur.
Voor mij staat deze vraag dan ook even los van personeel wat werkt.
Die is er nl. in beide gevallen.
Het gaat er daarna om hoe je de dag het meest Heiligt.
Voor mij is dat, echt tot rust komen, lichamelijk en geestelijk.
Je voeden met het Woord. dan zou voor mij het hotel het meest geschikt zijn.
Die is er nl. in beide gevallen.
Het gaat er daarna om hoe je de dag het meest Heiligt.
Voor mij is dat, echt tot rust komen, lichamelijk en geestelijk.
Je voeden met het Woord. dan zou voor mij het hotel het meest geschikt zijn.
- Miscanthus
Re: Op zondag vliegen of in een hotel?
De vorige keer is het je toch ook goed bevallen om de zondag in SF door te brengen? Met bezoek aan een plaatselijke gemeente zou ik daar zeker de voorkeur aan geven. Heel verrijkend.
Duuk schreef:Begin volgend jaat moet ik op een vrijdag en zaterdag naar een bijeenkomst in Miami voor mijn werk. De bedoeling is dat er op zondag wordt teruggevlogen.