intrede kand. A. P. Muilwijk

Plaats reactie
hans1234

intrede kand. A. P. Muilwijk

Bericht door hans1234 »

Op D.V. 17 november hoopt kand. A.P. Muilwijk intrede te doen in de HHG te Oosterwolde
Klaio

Bericht door Klaio »

Is zo'n mededeling ook al een nieuw topic waard...?
freek

Bericht door freek »

Klaio schreef:Is zo'n mededeling ook al een nieuw topic waard...?
Hans opent graag nieuwe topics :)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

freek schreef:
Hans 1234 of 5 :wink:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

JolandaOudshoorn schreef:
freek schreef:
Hans 1234 of 5 :wink:
8 inmiddels, Jolanda! :wink:

Ter aanvulling: De bevestiging zal plaatsvinden door Ds. H. Zweistra uit Elspeet om 10.00 uur. Ds. A.P. Muilwijk hoopt om 15.00 uur intrede te doen.
Klaio

Bericht door Klaio »

Ik neem aan dat 17 november een foutieve datum is, valt namelijk op ZATERDAG! Ik mag er toch vanuit gaan dat de bevestiging en intrede op zondag, dus de 18e, plaatsvinden?!
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Klaio schreef:Ik neem aan dat 17 november een foutieve datum is, valt namelijk op ZATERDAG! Ik mag er toch vanuit gaan dat de bevestiging en intrede op zondag, dus de 18e, plaatsvinden?!
Bevestiging en intrede vinden inderdaad op ZATERDAG plaats... (om ook maar hoofdletters te blijven gebruiken!) 8) :wink:
Klaio

Bericht door Klaio »

Klaas-Jan schreef:
Klaio schreef:Ik neem aan dat 17 november een foutieve datum is, valt namelijk op ZATERDAG! Ik mag er toch vanuit gaan dat de bevestiging en intrede op zondag, dus de 18e, plaatsvinden?!
Bevestiging en intrede vinden inderdaad op ZATERDAG plaats... (om ook maar hoofdletters te blijven gebruiken!) 8) :wink:
Ik neem aan dat je kunt begrijpen dat dat uitermate vreemd bij mij overkomt of is de kerk waar een en ander plaatsvindt op zondag niet beschikbaar? Of stel ik nu een uitermate domme vraag?

Ik ken namelijk de bedoelde kandidaat en gemeente in het geheel niet. Ik ben gewend dat bevestgings- en intredediensten in hervormde gemeenten op zondag plaatsvinden en het gaat hier toch om een hervormde gemeente, weliswaar in hersteld verband!?
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Klaio schreef:
Klaas-Jan schreef:
Ik neem aan dat je kunt begrijpen dat dat uitermate vreemd bij mij overkomt of is de kerk waar een en ander plaatsvindt op zondag niet beschikbaar? Of stel ik nu een uitermate domme vraag?

Ik ken namelijk de bedoelde kandidaat en gemeente in het geheel niet. Ik ben gewend dat bevestgings- en intredediensten in hervormde gemeenten op zondag plaatsvinden en het gaat hier toch om een hervormde gemeente, weliswaar in hersteld verband!?
Over het algemeen, dus niet altijd, geldt:

PKN: afscheid en intrede vrijwel altijd op zondag
HHK: afscheid bijna altijd op zondag intrede bijna nooit op zondag. Ik moet ook zeggen dat zaterdag ook uitzonderlijk is.
GG: afscheid een heel enkel keertje op zondag (volgens mij zelfs nooit). Intrede is nooit op zondag.
Klaio

Bericht door Klaio »

Klaas-Jan schreef:
Klaio schreef:
Klaas-Jan schreef:

Over het algemeen, dus niet altijd, geldt:

PKN: afscheid en intrede vrijwel altijd op zondag
HHK: afscheid bijna altijd op zondag intrede bijna nooit op zondag. Ik moet ook zeggen dat zaterdag ook uitzonderlijk is.
GG: afscheid een heel enkel keertje op zondag (volgens mij zelfs nooit). Intrede is nooit op zondag.
Dank Klaas-Jan voor dit antwoord. Nu ben ik nog wel benieuwd wat de beweegredenen zijn voor deze onderlinge verschillen. Heeft waarschijnlijk te maken met de beschikbaarheid van de predikant binnen de HHK en de GG gezien het grote aantal vacatures.
refo

Bericht door refo »

In de GG wordt ook wel op zondag afscheid gepreekt. Dat lijkt me ook beter, want dan komen er weinig bezoekers. Want daar neemt de predikant tenslotte helemaal geen afscheid van.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
freek

Bericht door freek »

refo schreef:In de GG wordt ook wel op zondag afscheid gepreekt. Dat lijkt me ook beter, want dan komen er weinig bezoekers. Want daar neemt de predikant tenslotte helemaal geen afscheid van.
Ja, heel veel dominees hebben er zelfs een hekel aan om het doordeweeks te doen.
Plaats reactie