Kliksafe

Gebruikersavatar
rj
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 okt 2005, 18:50

Kliksafe

Bericht door rj »

Wat zijn jullie ervaringen met kliksafe? Mij komt het zo ongeveer de keel uit als het gaat over de verbinding.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Velen van ons zijn niet des "kliksafe's".

Mijn mening is dat als je kliksafe nodig hebt, je jezelf niet vertrouwt.
Ook ik vertrouw mezelf niet, maar ik weet dat ik in open internet net zo verkeerd bezig kan zijn als met "gesloten" internet.

Ik juich kliksafe van harte toe, maar weet tevens dat dit geen optimale bescherming biedt.
Ik ben een beetje bang, mezelf kennende, dat zo'n fillter kan "verontschuldigen".

Wie het vatte kan.......
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Bericht door Ichtus »

jou ook al?
je hebt het nog netjes verwoord m.i........... :?
Lydianne
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2005, 14:00
Locatie: waar de troon des satans is

Bericht door Lydianne »

Ik heb ook kliksafe en digitale telefonie van solcon, maar baal er af en toe verschrikkelijk van.
Gebruikersavatar
rj
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 okt 2005, 18:50

Bericht door rj »

Ichtus schreef:jou ook al?
je hebt het nog netjes verwoord m.i........... :?
Idd, en ze berichten nooit op hun website als er wat is. Ik heb wel een mail gestuurd onlangs en daarop kreeg ik de reactie dat het een algmeen probleem was en dat ze er onderzoek naar deden. :?
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

jvdg schreef:Velen van ons zijn niet des "kliksafe's".

Mijn mening is dat als je kliksafe nodig hebt, je jezelf niet vertrouwt.
Ook ik vertrouw mezelf niet, maar ik weet dat ik in open internet net zo verkeerd bezig kan zijn als met "gesloten" internet.

Ik juich kliksafe van harte toe, maar weet tevens dat dit geen optimale bescherming biedt.
Ik ben een beetje bang, mezelf kennende, dat zo'n fillter kan "verontschuldigen".

Wie het vatte kan.......
Je hebt voor een gedeelte gelijk. Wij hebben nu ook nog open internet. Toch zijn we ons aan bezinnen om toch geen "filter" te nemen, in de eerste plaats voor onze zoon die al heel handig kan surfen op internet en zo soms op sites komt (door heel simpel doorklikken) waarvan ik liever heb dat hij daar niet komt.
Dus bij deze direct een andere vraag: wie heeft er een tip?
(het gaat bij ons vooral om het weren van dubieuze, geweldadige spelletjes, al dan niet met een dosis vage wezens van planeet X of uit afgrond Y)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
witbloem
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2007, 15:38

Bericht door witbloem »

Ook ik heb kliksafe en de telefoon gaat via solcon. Nou, het is niet echt om vrolijk van te worden. En dat gaat met name over de telefonie. Heb er pas bijna 2 weken uitgelegen. Had geen telefoon en geen internet doordat het modem een upgrade nodig had maar dit ging niet helemaal zoals het moest.
Had steeds last dat tijdens een telefoongesprek het contact verbroken werd. Afijn, inmiddels is alles netjes verholpen maar ook nu gebeurd het nog dat opeens je gesprek verbroken wordt.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

witbloem schreef: Afijn, inmiddels is alles netjes verholpen maar ook nu gebeurd het nog dat opeens je gesprek verbroken wordt.
Zelfs dat kan z'n voordelen hebben. :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Ik heb gehoord dat de servers bij Solcon extreem veel overlast hebben van aanvallen op het filter. Daardoor is de verbinding vaak slecht.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Brambo56

Bericht door Brambo56 »

witbloem schreef:Ook ik heb kliksafe en de telefoon gaat via solcon. Nou, het is niet echt om vrolijk van te worden. En dat gaat met name over de telefonie. Heb er pas bijna 2 weken uitgelegen. Had geen telefoon en geen internet doordat het modem een upgrade nodig had maar dit ging niet helemaal zoals het moest.
Had steeds last dat tijdens een telefoongesprek het contact verbroken werd. Afijn, inmiddels is alles netjes verholpen maar ook nu gebeurd het nog dat opeens je gesprek verbroken wordt.
Ik heb nu een jaar lang Solcon bellen. In het begin was het erg slecht. Uitvallen, de beller hoorde ons niet als wij opnamen enz. Ook wij hebben op de router een update geplaatst. De lijn wordt ook erg traag opgebouwd. Voorbeeld: je neemt de telefoon op en spreek je naam in, maar dit komt niet bij de beller aan. Je moet eigenlijk een seconde wachten en dan pas je naam inspreken. Wel heb ik mijn abonnement gewijzigd van 4 mb naar 20 mb, daarmee is het een heel stuk verbetert. Ik ben het met je eens dat het bellen via Solcon niet echt af is. En wat denk je van de kosten? Zo goedjoop is het nu ook weer niet in vergelijking met KPN internet bellen en XS4ALL.
Brambo56

Bericht door Brambo56 »

witbloem schreef:Ook ik heb kliksafe en de telefoon gaat via solcon. Nou, het is niet echt om vrolijk van te worden. En dat gaat met name over de telefonie. Heb er pas bijna 2 weken uitgelegen. Had geen telefoon en geen internet doordat het modem een upgrade nodig had maar dit ging niet helemaal zoals het moest.
Had steeds last dat tijdens een telefoongesprek het contact verbroken werd. Afijn, inmiddels is alles netjes verholpen maar ook nu gebeurd het nog dat opeens je gesprek verbroken wordt.
Ik heb nu een jaar lang Solcon bellen. In het begin was het erg slecht. Uitvallen, de beller hoorde ons niet als wij opnamen enz. Ook wij hebben op de router een update geplaatst. De lijn wordt ook erg traag opgebouwd. Voorbeeld: je neemt de telefoon op en spreek je naam in, maar dit komt niet bij de beller aan. Je moet eigenlijk een seconde wachten en dan pas je naam inspreken. Wel heb ik mijn abonnement gewijzigd van 4 mb naar 20 mb, daarmee is het een heel stuk verbetert. Ik ben het met je eens dat het bellen via Solcon niet echt af is. En wat denk je van de kosten? Zo goedkoop is het nu ook weer niet in vergelijking met KPN internet bellen en XS4ALL.
Laatst gewijzigd door Brambo56 op 05 nov 2007, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Kliksafe begint idd waardeloos te worden. Maar ik vind het wel belangrijk om het te blijven steunen. Maar ik mag hopen dat ze er wat aan gaan doen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Vanaf februari 2005 heb ik Solcon Adsl + digitale telefonie.

Bijna een jaar lang was het bellen behoorlijk getob, omdat ze toen het H123 protocol nog gebruikten. Eventjes een VPN naar kantoor openen en de telefoon viel weg.

Op enig moment zijn ze overgestapt op het SIP protocol voor digitaal bellen en sinds die tijd loopt ook het bellen perfect (terwijl ik toch slechts een 1024mbps verbinding heb). Daarvoor moest ik overigens wel upgraden naar een andere router-modem.

De tarieven zijn niet echt laag, maar je kan wel gratis met andere Solconners en Kliksafers bellen, zolang je wilt.

De combinatie Kliksafe ADSL en Solcon digitale telefonie is inderdaad niet zo'n gelukkige, heb ik van diverse getuigen begrepen.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Tiberius schreef:terwijl ik toch slechts een 1024mbps verbinding heb
Patser met je gigabit verbinding :mrgreen:

Ik denk dat het probleem niet bij kliksafe ligt maar bij Solcon. Solcon doet de ADSL en telefonie. Kliksafe heeft enkel een serie servers met een filtermeganisme die ook nog weer eens gehost zijn bij Solcon. Als dat filter niet goed werkt is het Kliksafe. Als er problemen zijn met de ADSL of telefoonverbinding en dergelijken, dan is dat Solcon zijn verantwoordelijkheid.
Gebruikersavatar
rj
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 okt 2005, 18:50

Bericht door rj »

Ik denk dat het toch het filter is of de proxy server zelf. Bij problemen is de website van kliksafe zelf namelijk vaak wel berijkbaar. Hetzelfde geld voor websites die bij kliksafe op de witte lijst staan en waarvan ik in mijn proxy configuratie heb aangegeven dat zij niet opgevraagd moeten worden via de proxy server. Dit gaat niet altijd op. Soms ligt het hele spulletje eruit.
Plaats reactie