Onderscheiding verpleeghuis

jvdg

Onderscheiding verpleeghuis

Bericht door jvdg »

Regioredactie RD Geplaatst: 2-11-2007 | 21:04

Verpleeghuis Ridderkerk krijgt onderscheiding

RIDDERKERK - Verpleeghuis Salem in Ridderkerk krijgt een hoge onderscheiding uitgereikt voor de manier waarop de instelling zorg verleent aan cliënten. Dat heeft een commissie van de stichting Perspect, een onafhankelijk toetsorgaan voor de gezondheidszorg, vrijdag laten weten.

Verpleeghuis Salem, een reformatorisch tehuis voor meer dan 170 bewoners, krijgt van de stichting het gouden keurmerk uitgereikt, de hoogste onderscheiding die een instelling kan krijgen voor de manier waarop zorgverlening, welzijn en veiligheid, informatievoorziening en administratie zijn georganiseerd. De uitreiking zelf vindt vermoedelijk volgend jaar maart plaats.

Algemeen directeur M. W. Wijzenbroek van Salem reageert opgetogen op de onderscheiding. „Wij vinden het heel bijzonder. Op tal van punten is ons werk tegen het licht gehouden. We zijn heel blij dat dat zo wordt gewaardeerd.”

Stichting Perspect geeft in een rapport aan onder de indruk te zijn van de manier waarop medewerkers en vrijwilligers in de praktijk van alledag gestalte geven aan de identiteit van het tehuis. Ook is er waardering voor de aandacht die er is op het punt van de veiligheid van bewoners.

Bron: RD

Enigszins wetende wat daar gebeurt ben ik oprecht blij dat dit blijk van waardering toevalt aan dit tehuis.

Van harte gefeliciteerd, en Gods Zegen toegewenst voor de toekomst.
vlinder

Bericht door vlinder »

Dank je JvdG :wink:

Mijn werkplekje!!! en ben er zeker erg trots op. Ook dankbaar trouwens hoor! Zelf heb ik bijgedragen in de vorm van promotie op afdelingen, een audit ondergaan en als OR-lid mijn steentje bijgedragen, maar ben blij dat het dit resultaat is geworden! Het is gewoon een bijzondere fijne werkplek ( ookal is het overal wel wat). Met bijzonder bedoel ik ook: Elke maandag middag een weekopening met het personeel, elke zondag een kerkdienst met dominees uit alle behoudende kerken, elke week weeksluiting en bijbelstudie voor de bewoners. Een eigen pastoraal medewerken enz.

Zo moest dit ff posten hoor ben er speciaal voor wakker geworden

:mrgreen: :mrgreen:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
vlinder

Re: Onderscheiding verpleeghuis

Bericht door vlinder »

jvdg schreef:Regioredactie RD Geplaatst: 2-11-2007 | 21:04

Verpleeghuis Ridderkerk krijgt onderscheiding

RIDDERKERK - Verpleeghuis Salem in Ridderkerk krijgt een hoge onderscheiding uitgereikt voor de manier waarop de instelling zorg verleent aan cliënten. Dat heeft een commissie van de stichting Perspect, een onafhankelijk toetsorgaan voor de gezondheidszorg, vrijdag laten weten.

Verpleeghuis Salem, een reformatorisch tehuis voor meer dan 170 bewoners, krijgt van de stichting het gouden keurmerk uitgereikt, de hoogste onderscheiding die een instelling kan krijgen voor de manier waarop zorgverlening, welzijn en veiligheid, informatievoorziening en administratie zijn georganiseerd. De uitreiking zelf vindt vermoedelijk volgend jaar maart plaats.

Algemeen directeur M. W. Wijzenbroek van Salem reageert opgetogen op de onderscheiding. „Wij vinden het heel bijzonder. Op tal van punten is ons werk tegen het licht gehouden. We zijn heel blij dat dat zo wordt gewaardeerd.”

Stichting Perspect geeft in een rapport aan onder de indruk te zijn van de manier waarop medewerkers en vrijwilligers in de praktijk van alledag gestalte geven aan de identiteit van het tehuis. Ook is er waardering voor de aandacht die er is op het punt van de veiligheid van bewoners.

Bron: RD

Enigszins wetende wat daar gebeurt ben ik oprecht blij dat dit blijk van waardering toevalt aan dit tehuis.

Van harte gefeliciteerd, en Gods Zegen toegewenst voor de toekomst.
( Heb nog ff wat dikgedrukt) :wink:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Eindelijk weer eens wat "positieve" reclame voor ons! Nu maar hopen dat meerdere mensen uit onze kring dit voorbeeld volgen!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
vlinder

Bericht door vlinder »

JolandaOudshoorn schreef:Eindelijk weer eens wat "positieve" reclame voor ons! Nu maar hopen dat meerdere mensen uit onze kring dit voorbeeld volgen!
Ja maar ook over verpleeghuizen in het algemeen. Niks pyama dagen, verwaarlozing en mishandeling. Ben blij dat we kunnen laten zien dat zorg ook gewoon goed kan zijn!
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Echt fijn zulk positief nieuws!!!!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Rens

Bericht door Rens »

vlinder schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Eindelijk weer eens wat "positieve" reclame voor ons! Nu maar hopen dat meerdere mensen uit onze kring dit voorbeeld volgen!
Ja maar ook over verpleeghuizen in het algemeen. Niks pyama dagen, verwaarlozing en mishandeling. Ben blij dat we kunnen laten zien dat zorg ook gewoon goed kan zijn!
iig van mijn kant een hartelijke felicitatie met die, welverdiende, hoge onderscheiding!!!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
JolandaOudshoorn

vlinder schreef:
Mijn oma zit in Beth-San en zij heeft ook niks te klagen. In tegendeel, zij is juist vol lof over het tehuis.
vlinder

Bericht door vlinder »

JolandaOudshoorn schreef:
vlinder schreef:
Mijn oma zit in Beth-San en zij heeft ook niks te klagen. In tegendeel, zij is juist vol lof over het tehuis.
Dat is een verzorgingshuis :wink:
JolandaOudshoorn

vlinder schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
vlinder schreef:
Dat is een verzorgingshuis :wink:
dan krijgt die vast de onderscheiding voor het het beste verzorgingshuis :!: :wink:
jvdg

Bericht door jvdg »

Laat ons nix afdingen op Salem of Beth-San.

In de sector waar Salem opereert verdient dit tehuis terecht die hoge onderscheiding.
Dat geldt misschien eveneens voor Beth-San in haar sector.

Laat ons elkaar niet 'afstrijden" wie de beste is, maar laat de liefde voor hen die verzorgd worden, de ware toonaard tot verzorging in liefde zijn.

Dan is iedereen het "beste".
refo

Bericht door refo »

jvdg schreef:Laat ons nix afdingen op Salem of Beth-San.

In de sector waar Salem opereert verdient dit tehuis terecht die hoge onderscheiding.

Laat ons elkaar niet 'afstrijden" wie de beste is, maar laat de liefde voor hen die verzorgd worden, de ware toonaard tot verzorging in liefde zijn.

Alleen als dat leidt tot goede verzorging. Anders koop je er als verzorgde ook niet veel voor.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:
jvdg schreef:Laat ons nix afdingen op Salem of Beth-San.

Alleen als dat leidt tot goede verzorging. Anders koop je er als verzorgde ook niet veel voor.
Dat spreekt voor zich!
Als dit niet leidt tot goede verzorging, heeft het geen enkele waarde.

Maar ik dacht dat je dit wel zou begrijpen.
refo

Bericht door refo »

Zeker niet. Je moet gewoon wél streven en afstrijden om het beste te zijn. Daar zijn cliënte mee gebaat.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:Zeker niet. Je moet gewoon wél streven en afstrijden om het beste te zijn. Daar zijn cliënte mee gebaat.
Wie zegt van niet dan?
Da's evident!

Ik denk (hoop) niet dat je twijfelt aan de inzet van........
Plaats reactie