TV kijken

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2478
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Wat ik vreemd vind is dat je moet kiezen voor zenderpaketten, terwijl men zo lovend is over marktwerking en liberalisering. Dan zou je mensen geen paketten moeten aansmeren, maar ze zouden zelf moeten kunnen aangeven welke zenders ze willen.

Bijvoorbeeld alleen Nederland 1,2 3 en regiozenders. Of alleen Nederland 1, tv Fryslan en R.O. Dat zou pas democratisch werken.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Ik heb precies dezelfde vraag al meer dat een jaar geleden gemaild toen bekend werd dat kpn met MineTV kwam.
Ik kreeg toen als antwoord dat ik toch immers zelf kon kiezen welke zenders ik wilde kijken of niet :?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 sep 2007, 12:16

Bericht door Andreas »

Kaw schreef:Geachte heer K,

Naar aanleiding van uw bericht over het zenderpakket van Interactieve TV kunnen wij u als volgt informeren:

Met uw suggestie betreffende het zenderpakket zijn wij in staat verbeteringen aan te brengen. Onze dank hiervoor.

Wij nemen uw suggestie ter overweging op in onze verbeterpunten.

Met vriendelijke groet,

-XXXXXXXXXXX-
KPN

____________________________

Het is niet negatief maar ook nog niet behoorlijk inhoudelijk. Ik denk dat we er niets meer over gaan horen.
Het is een beetje vroeg voor dit voorstel. KPN zit nog niet zo heel lang in de TV en heeft nu nog even zijn 'hoofd' bij andere zaken dan nieuwe paketten, in mijn indruk. Maar ik vind het een leuk idee, misschien een idee om het als 'intern-Idee' in te dienen. Uiteraard alleen als jij daar achter staat Kaw.

Groet,
Andreas
Medewerker KPN
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 sep 2007, 12:16

Bericht door Andreas »

elbert schreef:@Kaw, als je dan toch zo'n verzoek aan KPN doet, kun je ook vragen of ze Family 7 in het pakket op willen nemen. Family7 is een christelijke (evangelische) zender.
En als de Reformatorische Omroep ooit nog eens beelden uit gaat zenden, kan die er natuurlijk ook bij. ;)
En GodTV, BibelTV en Omega ook? Please. :)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Bonny schreef:,............ tv Fryslan........
daar hoort natuurlijk wél ondertiteling bij hè............... :mrgreen: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Andreas schreef:
Kaw schreef:Geachte heer K,

Naar aanleiding van uw bericht over het zenderpakket van Interactieve TV kunnen wij u als volgt informeren:

Met uw suggestie betreffende het zenderpakket zijn wij in staat verbeteringen aan te brengen. Onze dank hiervoor.

Wij nemen uw suggestie ter overweging op in onze verbeterpunten.

Met vriendelijke groet,

-XXXXXXXXXXX-
KPN

____________________________

Het is niet negatief maar ook nog niet behoorlijk inhoudelijk. Ik denk dat we er niets meer over gaan horen.
Het is een beetje vroeg voor dit voorstel. KPN zit nog niet zo heel lang in de TV en heeft nu nog even zijn 'hoofd' bij andere zaken dan nieuwe paketten, in mijn indruk. Maar ik vind het een leuk idee, misschien een idee om het als 'intern-Idee' in te dienen. Uiteraard alleen als jij daar achter staat Kaw.

Groet,
Andreas
Medewerker KPN
Als jij je daar hard voor wil maken binnen KPN vind ik dat super!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re:

Bericht door Rens »

memento schreef:Daarnaast nog de andere negatieve punten aan TV, zoals 'dwangmatig kijken' en daarmee samenhangend het verlies aan sociale omgang tussen gezinsleden, en de grote hoeveelheid tijd die ermee vergooid wordt....
Ik héb, sinds ik in deze uithoek woon, een tv, maar na één week is die eigenlijk nog maar zélden aan.....wat Memento aanstipt : het dwangmatig kijken, dat is er al héél snel...

Maar vergis je niet...........hetzelfde geldt IN PRINCIPE óók voor het internet......

denk maar eens aan hoeveel tijd je, haast dwangmatig, kwijt bent aan Refoforum..... :oO :oO , snel nog even kijken wie waarop gereageerd heeft etc......

En nu dan....dat internetgebeuren dan ook maar de deur uit? Je zou het háást doen, maar ja, er zijn zaken die je vrijwel alleen nog via internet kunt regelen (denk daarbij aan internetbankieren, burgerzaken....ach ieder kan er wel een heleboel zaken bij oplepelen.....)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re:

Bericht door caprice »

Kaw schreef:
Rens schreef:Op zich wel een sympathiek idee, maar voor de reformatorischen onder ons is TV geen énkele optie.
Wanneer de ouderling komt ja.
Sowieso. En jij wilt dat verwoestende medium als een paard van Troje op zulk een wijze trachten te introduceren in de reformatorische gezinnen waar die magnetron-zonder-deur nog niet gevonden werd?

:deg
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Kaw »

caprice schreef:
Kaw schreef:
Rens schreef:Op zich wel een sympathiek idee, maar voor de reformatorischen onder ons is TV geen énkele optie.
Wanneer de ouderling komt ja.
Sowieso. En jij wilt dat verwoestende medium als een paard van Troje op zulk een wijze trachten te introduceren in de reformatorische gezinnen waar die magnetron-zonder-deur nog niet gevonden werd?

:deg
Nee.

Ik ben opgegroeit met de TV. Als ik zo arrogant mag zijn kan ik met de tv goed omgaan. Toch neem ik geen tv, want ik betaal dan ook voor zenders die geen cent van een christen behoren te krijgen. Dat zou met dit idee opgelost zijn. Een oplossing die mooi zou zijn voor de mensen die al gewend waren een tv te hebben door hun afkomst of wat dan ook.

Als je denkt dat je er niet mee om kunt gaan, dan moet je eenvoudig weg geen tv nemen. Dat geldt ook voor de radio en het internet.
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: TV kijken

Bericht door Sola Scriptura »

EN internet dan? Dat is noodzakelijk. Zeker als je schoolgaande kinderen hebt. en je hebt goede filters. verder is het maar net hoe je het gebruikt, ik zei al eerder je kan via dit meduin zonde verspreiden of het evangelie. Je kan met een mes een broodje smeren of iemand doodsteken enz enz..
hans1234
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 okt 2007, 13:33

Re: TV kijken

Bericht door hans1234 »

Een TV mag niet van de Heere, omdat daar o.a. rare dingen op komen, en die vindt de Heere niet goed hoor!.
Op de grote dag des Heeren, zullen we er rekenschap van moeten afleggen!.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: TV kijken

Bericht door MarthaMartha »

hans1234 schreef:Een TV mag niet van de Heere, omdat daar o.a. rare dingen op komen, en die vindt de Heere niet goed hoor!.
Op de grote dag des Heeren, zullen we er rekenschap van moeten afleggen!.
Hans, loop jij met je ogen dicht op straat? of heb je je opgesloten in je huis?
Je kunt namelijk zomaar rare dingen op straat tegenkomen............
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: TV kijken

Bericht door Kaw »

hans1234 schreef:Een TV mag niet van de Heere, omdat daar o.a. rare dingen op komen, en die vindt de Heere niet goed hoor!.
Op de grote dag des Heeren, zullen we er rekenschap van moeten afleggen!.
Foei Hans dat je op internet zit.
Bij een TV moet je net zo goed filteren als bij het internet. Ik zie geen verschil.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: TV kijken

Bericht door henriët »

hans1234 schreef:Een TV mag niet van de Heere, omdat daar o.a. rare dingen op komen, en die vindt de Heere niet goed hoor!.
Op de grote dag des Heeren, zullen we er rekenschap van moeten afleggen!.

Hoe leef jij???
Het lijkt als 'kluizenaar' dit bedoel ik niet verkeerd hoor, maar dit is zo irreeël.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: TV kijken

Bericht door Kaw »

Laten we overigens niet te hard zijn over Hans. Hij verwoord wel wat ik in iedergeval vaak in mijn omgeving hoor.
Plaats reactie