de leugenleer bijna niet te onderscheiden van de ware leer

Gesloten
gravo
Berichten: 588
Lid geworden op: 10 jun 2004, 00:30
Locatie: : De grote stad

de leugenleer bijna niet te onderscheiden van de ware leer

Bericht door gravo »

In het min of meer binnenkerkelijke conflict tussen de Ger.Gem. kerkenraad Ter Wolde - De Vecht en de mensen van JijDaar wordt forse taal gesproken.

Eén van de gebezigde typeringen is de titele van dit topic. Het komt voor in het ongelukkige schrijven van genoemde kerkenraad.

Afgaande op de inhoud van dit citaat, vraag ik mij echter af of die zelfverzekerde oordelen nu wel zo logisch zijn.

Immers, men zegt zelf dat "de leugenleer bijna niet te onderscheiden is van de ware leer".

Als dat zo is, hoe groot is de kans dan wel niet, dat de Ger.Gem. van ter Wolde - De Vecht er gewoon naast zit. Je kunt niet én zeggen, dat het een bijna niet van het ander te onderscheiden is én tegelijk met een knetterende veroordeling komen, alsof de baarlijke duivel zelf kan worden onderscheiden van engelen des lichts (die in die optiek natuurlijk model zouden staan voor de 'lieve' broeders van ter Wolde - De Vecht.

Kortom: ik ga er voor het gemak maar van uit, dat de mensen van JijDaar gelijk hebben. En dat de kerkenraad van T-D-V dat niet ziet is natuurlijk zeer begrijpelijk : de leugenleer is toch immers bijna niet te onderscheiden van de ware leer? Ze hebben zich helaas vergist. Het lijkt allemaal zoveel op elkaar!

De ogen mochten nog eens geopend worden!

gravo
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Alle relevante dingen over het conflict tussen de GG Terwolde-De Vecht en de stichting JijDaar zijn in andere, reeds gesloten, topics gemeld.
Daarom maar direct een slotje.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Leuk gravo, maar ook dit argument is al uitentreure aan de orde gekomen. Zoniet hier, dan wel elders.
Gesloten