Wie is er lid van de Refo Omroep?

Ben je lid van de Reformatorische Omroep?

ja, want...
7
16%
nee, want...
37
84%
 
Totaal aantal stemmen: 44

edele strijdster
Berichten: 791
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54

Bericht door edele strijdster »

Nee, omdat ik vind dat het verschil tussen Christen zijn en 'de wereld' nog maar heel klein is. :oops:
Is het niet juist onze taak om een ander beeld te laten zien. :?: :oops:
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Adorote schreef:Of men al zo lid moet worden van een omroep is zeer de vraag, maar als men dat toch wil, waarom lid worden van een omroepje met eenzijdig beeld-------------------waarom dan niet een EO NCRV KRO.
Deze zenders zijn idd niet eenzijdig, maar wel eenzijdig in meerzijdig.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18741
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Bericht door helma »

ik luister er nóóit naar, waarom zou ik dan lid worden?
Ik heb sowieso amper muziek aan; hoogstens wat kinderliedjes.
Alleen in de auto staat er altijd wel een CD/Mp3 aan
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

edele strijdster schreef:Nee, omdat ik vind dat het verschil tussen Christen zijn en 'de wereld' nog maar heel klein is. :oops:
Is het niet juist onze taak om een ander beeld te laten zien. :?: :oops:
?????????

En daarom zou je niet lid worden van de RO?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Adorote schreef:Of men al zo lid moet worden van een omroep is zeer de vraag, maar als men dat toch wil, waarom lid worden van een omroepje met eenzijdig beeld-------------------waarom dan niet een EO NCRV KRO.
Deze zenders zijn idd niet eenzijdig, maar wel eenzijdig in meerzijdig.
Die snap ik niet :)

Edele strijder, je laat meer zien niet van de wereld te zijn door de RO wel te luisteren dan door er niet naar te luisteren.... maar goed, of je niet van de wereld bent of wel is niet afhankelijk van of je naar de RO luistert of niet. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
edele strijdster
Berichten: 791
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54

Bericht door edele strijdster »

Marnix schreef:
jvdg schreef:
Adorote schreef:Of men al zo lid moet worden van een omroep is zeer de vraag, maar als men dat toch wil, waarom lid worden van een omroepje met eenzijdig beeld-------------------waarom dan niet een EO NCRV KRO.
Deze zenders zijn idd niet eenzijdig, maar wel eenzijdig in meerzijdig.
Die snap ik niet :)

Edele strijder, je laat meer zien niet van de wereld te zijn door de RO wel te luisteren dan door er niet naar te luisteren.... maar goed, of je niet van de wereld bent of wel is niet afhankelijk van of je naar de RO luistert of niet. :)
O, maar zó bedoel ik het niet! Ik bedoel alleen te zeggen dat reformatorisch nederland nog geen 10 jaar geleden fel tegen internet, televisie en radio was. Het waren verderfelijke mogelijkheden die mensen van het rechte pad afbrengen. Nu maakt heel reformatorisch nederland zich sterk om via de verderfelijke media een plaatsje te veroveren in de wereld zodat zij er ook bij horen.... Tja... over 5 jaar misschien een reformatorisch televisie station? :roll:
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Adorote

Bericht door Adorote »

edele strijdster schreef:
Marnix schreef:
jvdg schreef:
Adorote schreef:Of men al zo lid moet worden van een omroep is zeer de vraag, maar als men dat toch wil, waarom lid worden van een omroepje met eenzijdig beeld-------------------waarom dan niet een EO NCRV KRO.
Deze zenders zijn idd niet eenzijdig, maar wel eenzijdig in meerzijdig.
Die snap ik niet :)

Edele strijder, je laat meer zien niet van de wereld te zijn door de RO wel te luisteren dan door er niet naar te luisteren.... maar goed, of je niet van de wereld bent of wel is niet afhankelijk van of je naar de RO luistert of niet. :)
O, maar zó bedoel ik het niet! Ik bedoel alleen te zeggen dat reformatorisch nederland nog geen 10 jaar geleden fel tegen internet, televisie en radio was. Het waren verderfelijke mogelijkheden die mensen van het rechte pad afbrengen. Nu maakt heel reformatorisch nederland zich sterk om via de verderfelijke media een plaatsje te veroveren in de wereld zodat zij er ook bij horen.... Tja... over 5 jaar misschien een reformatorisch televisie station? :roll:


Bij de gereformeerde gezindt is alles 25 a 30 jaar later ; laat men is eerlijk zijn de verdervelijkheid van dingen zit niet in in de Kijk kast of de lawaaikast of de kamer op vier wielen enz enz en z,maar zit in de mens zelf.

Binnen het Christendom zijn er wel meer stromingen die geen TV hebben enz enz , maar zoeken de oorzaak niet buiten zich zelf maar de oorzaak bij zich zelf.Aan alles zit een knop voor aan en uit en iedereen weet als het goed is BIDDEN gaat voor alles en dan de rest.Maar een mens moet hebben wat hij/zij nodig heeft en van goede kwaliteit, het onderscheiden daarvan tussen de niet Christen en Christen het gebruik der dingen meer niet.
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Bericht door Ichtus »

Nee, heb er nou niet echt behoefte aan. Heb er wel een poosje naar geluisterd, maar dat vond de pc niet zo leuk... :wink: Na een tijdje stopte die er dan zelf maar mee :D
Geef mij maar klassieke muziek.
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Adorote schreef:Bij de gereformeerde gezindt is alles 25 a 30 jaar later ; laat men is eerlijk zijn de verdervelijkheid van dingen zit niet in in de Kijk kast of de lawaaikast of de kamer op vier wielen enz enz en z,maar zit in de mens zelf.
Op zich vind ik het geen dwaze strategie om bij nieuwe media/technologie eerst de kat uit de boom te kijken en je erop te bezinnen. Maar er moet wel vanaf het begin een gesprek zijn met elkaar als christenen. Een gesprek op het grondvlak van de kerk, ipv van alleen maar bezorgde synodebesluiten en dito brochures van bovenaf.

In onze gemeente zie je bijv. dat de 'officiele' vertaling de SV is, maar dat men in de bijbelkringen de NBV gebruikt - zonder dat erover gepraat is of wordt op gemeentelijk niveau. Dat vind ik een slechte zaak.

Daarnaast heb je groot gelijk als je stelt dat het kwaad nog altijd in ons hart zit (al kan het natuurlijk ook in de producten van ons hart zitten). Een belangrijk gevaar van de RO is m.i. dan ook dat we ons huis vullen met Goedgekeurde Vertrouwde Klanken, terwijl we nog steeds Jezus niet aangenomen hebben als Verlosser en Heer. Een uur RO luisteren kan daarmee net zo zondig zijn als een uur luisteren naar radio 538
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

De oudejaarsuitzending van de RO staat op de site. Ik kan hem niet downloaden. Ik wil hem toch op CD zetten. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

BJD schreef:De oudejaarsuitzending van de RO staat op de site. Ik kan hem niet downloaden. Ik wil hem toch op CD zetten. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Nieuwste versie van RealPlayer installeren. De link afspelen in die player en dan klikken op "Record this stream" o.i.d.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

Bericht door aritha »

Wij zijn lid, ja.
Mijn man heeft hem onder het werk aanstaan.
Mooi dagboek hadden ze. Spurgeon geloof ik.
Hij wisselt het af met classic FM.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

Unionist schreef:
BJD schreef:De oudejaarsuitzending van de RO staat op de site. Ik kan hem niet downloaden. Ik wil hem toch op CD zetten. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Nieuwste versie van RealPlayer installeren. De link afspelen in die player en dan klikken op "Record this stream" o.i.d.
Bedankt, ik ga het zo proberen :!:
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Mocht het niet lukken, PB'tje...
BJD schreef:
Unionist schreef:
BJD schreef:De oudejaarsuitzending van de RO staat op de site. Ik kan hem niet downloaden. Ik wil hem toch op CD zetten. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Nieuwste versie van RealPlayer installeren. De link afspelen in die player en dan klikken op "Record this stream" o.i.d.
Bedankt, ik ga het zo proberen :!:
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Bericht door Zita »

ik zal 'm zelf nooit van mn leven opzetten. Panfluit en orgel is niet echt mijn soort muziek, althans, de RO-orgelmuziek. Heel soms zet ik 'm aan tijdens een praktijkles. De kinders zijn dan lekker aan het werk en vinden zachtjes muziek op de achtergrond prettig. Ze worden er ook rustiger van :mrgreen: En tja, op een reformatorische school is de RO het veiligst. De binken van de klas liggen eerst wel in een deuk en roepen dat ze dit nooooiiit zullen luisteren, en na een kwartiertje neurien ze mee. :mrgreen:
Plaats reactie