Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2007

Klaas-Jan
Contacteer:

Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2007

Bericht door Klaas-Jan »

Op D.V. woensdag 12 en donderdag 13 september 2007 hoopt de Generale Synode van de Gereformeerde Gemeenten te vergaderen. Op D.V. dinsdag 11 september 2007 zal er een bidstond worden gehouden in het kerkgebouw van de Gereformeerde Gemeente te Ridderkerk, waarin de preses van de vorige Generale Synode, Ds. J.J. van Eckeveld uit Zeist, hoopt voor te gaan. Het wordt een belangrijke synode. De onrust binnen de kring der gemeenten, aangaande de prediking van wet, evangelie en beloften, zal één van de belangrijkste agendapunten zijn. In dit topic ruimte voor nieuws en discussie...
memento

Bericht door memento »

Moderator opmerking

Omdat dit soort topics in het verleden wel eens uit de hand liepen, wordt deze topic extra streng in de gaten gehouden. Schopperige reacties, of reacties die anderszinds in strijd zijn met de forumregels, kunnen zonder pardon voorzien worden van een ban van een week, of zelfs een ban voor onbepaalde tijd.

Uw Moderator
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

We wachten eerst maar eens rustig af.
Anti-quoq

Bericht door Anti-quoq »

Hieronder even een overzicht van de primi-afgevaardigden voor deze Generale Synode 2007-2008:

Vanuit de Particuliere Synode Zuid:
01. ds. M.J. van Gelder (Middelburg-Zuid)
02. ds. C. de Jongste (Tholen)
03. ds. C.J. Meeuse (Goes)
04. ds. G.J.N. Moens (Meliskerke)
05. ds. J. Schipper (Dirksland)
06. oud. M. van den Berge (Tholen)
07. oud. S. Boogaard (’s-Gravenpolder)
08. oud. J.P. Bosman (Middelburg-Centrum)
09. oud. B. Both (Melissant)
10. oud. L.J. Goud (Yerseke)

Vanuit de Particuliere Synode Zuid-West:
11. ds. G.J. van Aalst (Klaaswaal)
12. ds. B. van der Heiden (Alblasserdam)
13. ds. M. Karens (Werkendam)
14. ds. P. Mulder (Krimpen aan den IJssel)
15. ds. W. Silfhout (Capelle aan den IJssel-Middelwatering)
16. oud. B. Agteresch (Capelle aan den IJssel-West)
17. oud. G. de Boef (Poederoijen)
18. oud. J. Kempeneers (Hendrik-Ido-Ambacht)
19. oud. A. Waaijenberg (Veen)
20. oud. F.J. Wiersma (Ridderkerk)

Vanuit de Particuliere Synode Noord-West:
21. ds. J. Driessen (Den Haag)
22. ds. J.J. van Eckeveld (Zeist)
23. ds. M. Golverdingen (Boskoop)
24. ds. C. Neele (Lisse)
25. ds. W. Visscher (Amersfoort)
26. oud. J.W. van Dijke (Leiderdorp)
27. oud. J.H. Mauritz (Woerden)
28. oud. J. Schouls (Leiderdorp)
29. oud. G.H. Verweij (Den Haag)
30. oud C. Vonk Noordegraaf (Hoofddorp)

Vanuit de Particuliere Synode Oost:
31. ds. C.A. van Dieren (Rijssen-Noord)
32. ds. F. Mulder (Wageningen)
33. ds. A. Schot (Nunspeet)
34. ds. A. Schreuder (Rijssen-Zuid)
35. ds. D. de Wit (Rijssen-West)
36. oud. J.T. van den Berg (Nunspeet)
37. oud. K.H. de Heer (Rijssen-West)
38. oud. K. Karels (Veenendaal)
39. oud. A. van der Kieft (Barneveld)
40. oud. F. van Toor (Apeldoorn)
Ander

Bericht door Ander »

Kun je hier als belangstellend GerGem-lid zomaar binnenstappen, of hoe werkt dat? Ik zou de 12e best willen gaan luisteren. Lijkt me wel interessant.
Anti-quoq

Bericht door Anti-quoq »

Ander schreef:Kun je hier als belangstellend GerGem-lid zomaar binnenstappen, of hoe werkt dat? Ik zou de 12e best willen gaan luisteren. Lijkt me wel interessant.
Ja, als je belijdend (mannelijk) lid bent, kun je gewooon binnenstappen. Sommige delen zijn achter gesloten deuren. (Appelzaken)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Anti-quoq schreef:(Appelzaken)
worden er dan appels met peren vergeleken of zo?
Ander

Bericht door Ander »

Hendrikus schreef:
Anti-quoq schreef:(Appelzaken)
worden er dan appels met peren vergeleken of zo?
Mods, ingrijpen!!!!!! :wink:
Tiberius
Administrator

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2007

Bericht door Tiberius »

Klaas-Jan schreef:De onrust binnen de kring der gemeenten, aangaande de prediking van wet, evangelie en beloften, zal één van de belangrijkste agendapunten zijn. In dit topic ruimte voor nieuws en discussie...
Is dit "wishful thinking"?
Ik heb de agenda inmiddels gezien en het bijbehorende boekwerk (ze liggen voor belijdende leden ter inzage bij de scriba van de kerkenraad), maar niets daarvan gemerkt; laat stil staan één van de belangrijkste agendapunten.
sunlover

Bericht door sunlover »

Het lijkt me dat dat onderwerp erg gevoelig ligt binnen de gereformeerde gemeente. En ik zou me kunnen voorstellen dat gezien de verschillende accenten binnen de prediking binnen de gereformeerde gemeenten dat er wat verschillende meningen zijn.
Zo bezien mogelijk toch een belangrijke agendapunt lijkt me.
Miepie

Bericht door Miepie »

Anti-quoq schreef:
Ander schreef:Kun je hier als belangstellend GerGem-lid zomaar binnenstappen, of hoe werkt dat? Ik zou de 12e best willen gaan luisteren. Lijkt me wel interessant.
Ja, als je belijdend (mannelijk) lid bent, kun je gewooon binnenstappen. Sommige delen zijn achter gesloten deuren. (Appelzaken)
Het is echt niet zo dat ik onwijs geëmancipeerd ben hoor, maar als vrouw ben je dus blijkbaar niet welkom. Ik word hier altijd een beetje verdrietig om als vrouwen ook in deze belangrijke dingen buitengesloten worden. Net als bij een gewone ledenvergadering in de gemeente, een vrouw is toch ook lid?

Er wordt je bij voorbaat de moed ontnomen om je ervoor te interesseren of laat staan je erin te verdiepen. Jammer, omdat de meeste onderwerpen bijna iedereen aangaan van jong tot oud, groot en klein, man en vrouw.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Klaas-Jan schreef: De onrust binnen de kring der gemeenten, aangaande de prediking van wet, evangelie en beloften, zal één van de belangrijkste agendapunten zijn. In dit topic ruimte voor nieuws en discussie...
Vandaar dat predikanten als: Ds. C.G. Vreugdenhil, Ds. R. Kattenberg, Ds. Van der Net en Ds. Baan (Kapelle) er niet bij zijn?
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
geledu

Bericht door geledu »

Mister schreef:We wachten eerst maar eens rustig af.
Idd , het duurt voorlopig nog anderhalve week voordat het zover is.

Wel wil ik op voorhand de moderators bedanken voor hun terechte opstelling.
Ik hoop dat jullie geen extra werk hebben aan dit topic.

Laten we biddend rondom deze Generale Synode staan.
De afgevaardigden zullen wijsheid en Gods leiding nodig hebben in alle zaken die besproken moeten en mogen worden ten nutte van een kerkverband dat in zichzelf alles verzondigd heeft , maar waar God toch nog, ondanks dat , door wil gaan met Zijn Kerkvergaderend werk.
Lydianne

Bericht door Lydianne »

Miepie schreef:
Anti-quoq schreef:
Het is echt niet zo dat ik onwijs geëmancipeerd ben hoor, maar als vrouw ben je dus blijkbaar niet welkom. Ik word hier altijd een beetje verdrietig om als vrouwen ook in deze belangrijke dingen buitengesloten worden. Net als bij een gewone ledenvergadering in de gemeente, een vrouw is toch ook lid?

Er wordt je bij voorbaat de moed ontnomen om je ervoor te interesseren of laat staan je erin te verdiepen. Jammer, omdat de meeste onderwerpen bijna iedereen aangaan van jong tot oud, groot en klein, man en vrouw.
Deze gedachte heb ik ook vaak miepie... :oops:
geledu

Bericht door geledu »

Christiaan schreef:
Klaas-Jan schreef: De onrust binnen de kring der gemeenten, aangaande de prediking van wet, evangelie en beloften, zal één van de belangrijkste agendapunten zijn. In dit topic ruimte voor nieuws en discussie...
Vandaar dat predikanten als: Ds. C.G. Vreugdenhil, Ds. R. Kattenberg, Ds. Van der Net en Ds. Baan (Kapelle) er niet bij zijn?
Dit is een vervelende opmerking.

Ook predikanten als : Ds Mouw, Ds Beens, Ds van Boven en Ds Hochem zijn er niet bij.
Daar gaat het ook helemaal niet om !

Als ik de lijst bezie dan denk ik dat het een evenwichtige afvaardiging is van ons kerkverband.
Ze worden tenslotte op een democratische wijze d.m.v. classis en de synodale synode gekozen tot afgevaardigden voor de G.S.
Gesloten