het RD van 24 augustus schreef: Man barbecuet in woning
WAGENINGEN (ANP) – Een 23–jarige inwoner van Wageningen heeft woensdagavond gebarbecued in zijn woning. Hij is aangehouden op verdenking van brandstichting, zo heeft de politie donderdag meegedeeld.
De politie kreeg rond elf uur ’s avonds een melding dat er rook uit een woning kwam. Bij aankomst bleek het hele huis vol rook te staan. Agenten waarschuwden de brandweer, die constateerde dat er in de woonkamer gebarbecued was. De barbecue had een gat in de vloer gebrand.
De bewoner was niet thuis, maar werd even later in de omgeving aangetroffen. Hij zit in de cel.
Je mag hier ook niks...
Je mag hier ook niks...
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Re: Je mag hier ook niks...
De politie hier zou het dan vreselijk druk hebben. Wij noemen dat overigens een braai.refo schreef:het RD van 24 augustus schreef: Man barbecuet in woning
WAGENINGEN (ANP) – Een 23–jarige inwoner van Wageningen heeft woensdagavond gebarbecued in zijn woning. Hij is aangehouden op verdenking van brandstichting, zo heeft de politie donderdag meegedeeld.
De politie kreeg rond elf uur ’s avonds een melding dat er rook uit een woning kwam. Bij aankomst bleek het hele huis vol rook te staan. Agenten waarschuwden de brandweer, die constateerde dat er in de woonkamer gebarbecued was. De barbecue had een gat in de vloer gebrand.
De bewoner was niet thuis, maar werd even later in de omgeving aangetroffen. Hij zit in de cel.
Atze
Een bepaald model barbeque wordt hier ook skottelbraai genoemd. Hoewel mijn gevoel zegr dat het een 'braaiskottel' is.astroguy schreef:De politie hier zou het dan vreselijk druk hebben. Wij noemen dat overigens een braai.refo schreef:het RD van 24 augustus schreef: Man barbecuet in woning
--------------
Daar is verskeie tipes braais:refo schreef:Een bepaald model barbeque wordt hier ook skottelbraai genoemd. Hoewel mijn gevoel zegr dat het een 'braaiskottel' is.astroguy schreef:De politie hier zou het dan vreselijk druk hebben. Wij noemen dat overigens een braai.refo schreef:het RD van 24 augustus schreef: Man barbecuet in woning
skottelbraais, gasbraais, houtbraais en potjies, maar hierdie staan altyd op 'n houtvuurtjie.
Op die einde van die dag gaan dit oor vleis wat gebraai word....
Atze
Het is inderdaad Afrikaans voor barbecue. Het woord is inmiddels zodanig ingeburgerd hier dat elke taal in Zuid Afrika (en we hebben er 11 officiele) het opgenomen heeft. Zelfs de Engelstaligen zeggen zoiets als: We had quite a nice braai last weekend, of zelfs: We had quite a lekker braai last weekend.Bonny schreef:Baie lekker, die braai![]()
Overigens noemen rechtsextermisten een barbecue ook een braaifestijn. Daarom ben ik een beetje bevreesd voor het woord 'braai'.
Maar het is kennelijk uit het Afrikaans afkomstig...nou ja dat klinkt leuk.
Van enige verbintenis met rechts extremisten is mij niets bekend en ook in Zuid Afrika wordt een zodanige verbintenis niet gelegd.
Atze
- Christiaan
toen ik de topictitel zag bij Vandaag Gepost, had ik dezelfde reactie......wat mag er nú weer niet op het forum???Kaw schreef:Ik dacht dat het over het forum zou gaan :mrgreen:
Maarrrrrr, weest gerust: hier mag héél veel.............op het forum waar ik site&forum-admin ben, daar mag maar heel weinig.....er wordt weinig toegestaan........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Akela, wij doen ons uiterste best...................één lek is gedicht, nu nog andere zaken rechttrekken.............Daphne schreef:Dat verandert ook met de dag Rens!Rens schreef:op het forum waar ik site&forum-admin ben, daar mag maar heel weinig.....er wordt weinig toegestaan........![]()
Moderatorbericht: