Komt u wel eens in een andere kerk?

nellie

Komt u wel eens in een andere kerk?

Bericht door nellie »

Ja ik wel ,daar leer je ook van.
Ik ben OGGIN opgevoed, in de Hervormde kerk getrouwd,verhuisd en naar de GGIN gegaan weer verhuisd en weer naar mijn oude nest teruggekeerd.
Maar door de weeks gaan we bijna ieder week wel waar een predikant staat en dat hoeft perse niet OGGIN te zijn.
Maar wel een kerk waar je je thuis voelt .
Genade door recht

Bericht door Genade door recht »

Tuurlijk kerk ik weleens buiten m'n eigen kerk!
Lassie

Bericht door Lassie »

ja.
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Het zou goed zijn als meerderen dit zouden doen!

Het aantal en de vorm van karikaturen zou je dan kunnen veranderen in een objectief oordeel!

Heel zwart/wit gezegd:
1. Het rechts/bevindelijk deel heeft vaak geen notie dat er in andere kerkverbanden wat te leren valt en dat daar (genoeg)dominees zijn die de waarheid recht spreken. (Dit idee word vaak door opvoeding meegegeven)
2. Het linkse deel heeft vaak een uitgesproken mening over de bevindelijke stroming die kant nog wal raken. Komt door: Nog nooit een dienst bezocht, of 1 keer een dienst bezocht. Daar vorm je geen beeld van een kerkverband/predikant mee.

Als je je oor te luister legt merk je dat er veel niet objectieve ideeen de ronde doen!

In deze het advies: Onderzoek alle dingen voor dat je een mening geeft die gebaseerd is op: horen zeggen!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dit topic gaat over hetzelfde onderwerp, alhoewel enigszins off-topic geraakt..
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Ja, woon weleens een dienst in een andere gemeente bij
kleuzien

Bericht door kleuzien »

Ja hoor, waarom niet. Ligt er maar net aan waar ik ben.
caprice

Bericht door caprice »

Natuurlijk, maar nóóit ten koste van diensten in de eigen gemeente.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

caprice schreef:Natuurlijk, maar nóóit ten koste van diensten in de eigen gemeente.
Ook niet voor een doop bij een familielid?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
caprice

Bericht door caprice »

JolandaOudshoorn schreef:
caprice schreef:Natuurlijk, maar nóóit ten koste van diensten in de eigen gemeente.
Daar heb ik nog nooit mee te maken gehad, in de nabije omgeving. Maar dit noem ik zaken waar een uitzondering voor te maken is.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
JolandaOudshoorn

caprice schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Daar heb ik nog nooit mee te maken gehad, in de nabije omgeving. Maar dit noem ik zaken waar een uitzondering voor te maken is.
Nou, dan kan ik je eigenlijk wel de hand geven. Ik ga eigenlijk ook nooit "zomaar" naar een andere gemeente, als wij gewoon thuis zijn. Bij vakanties ed ligt dat wel anders.
caprice

Bericht door caprice »

JolandaOudshoorn schreef:Nou, dan kan ik je eigenlijk wel de hand geven. Ik ga eigenlijk ook nooit "zomaar" naar een andere gemeente, als wij gewoon thuis zijn. Bij vakanties ed ligt dat wel anders.
Meestal komt het erop neer dat het een derde dienst is op zondag, of doordeweeks. Meestal een andere Gereformeerde Gemeente, Hersteld Hervormd, Oud Gereformeerde Gemeente en soms Gereformeerde Gemeente in Nederland.
Dr. J.H. Bavinck
JolandaOudshoorn

caprice schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Nou, dan kan ik je eigenlijk wel de hand geven. Ik ga eigenlijk ook nooit "zomaar" naar een andere gemeente, als wij gewoon thuis zijn. Bij vakanties ed ligt dat wel anders.
Meestal komt het erop neer dat het een derde dienst is op zondag, of doordeweeks. Meestal een andere Gereformeerde Gemeente, Hersteld Hervormd, Oud Gereformeerde Gemeente en soms Gereformeerde Gemeente in Nederland.
Nou, een derde dienst zit er bij mij niet in ('s middags de zondagschool he :wink: ) en doordeweeks heb ik, zoals ik in een andere topic heb geschreven, eigenlijk geen tijd om een dienst in een andere gemeente te bezoeken.
joost85

Bericht door joost85 »

Jazeker, ik vind het meestal verreikend om naar een andere kerk te gaan.
Zelf ben ik Gereformeerde Gemeenten. Maar we bezoeken(1x per jaar hooguit) naar de Hersteld Hervormde Gemeente of de Christelijke Gereformeerde Kerk (bewaar het pand).
Op vakantie gaan we ook wel naar diensten van een PKN Hervormde Gemeente (zoals bijv. in Elspeet). We gaan liever niet naar leesdiensten van een andere kerk.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Nee kom eigelijk nooit in andere kerken.
Behalve als ze eeuwen oud zijn, maar dat is om ze bezichtigen,
of als er een orgelconcert is dan kom ik er ook.
Maar niet voor de zondagse eredienst.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Plaats reactie